Permalänk
Medlem

HTC Diamond 2

Beställt en HTC Diamond 2.
Får hem den och är av svensk version och den måste vara engelsk.
Skall användas i UK.
Känner någon till hur man bäst löser detta? Kan inte retunera pga att den blivit uppackad.

Permalänk

du kan väll fortfarande använda den i uk om det är en svensk version?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Jo det kommer att gå.
Men operativet måste vara på engelska, inte jag själv som ska använda den.

Måste troligen flasha om den, vet någon hur detta bäst görs?

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid flasha telefonen med en UK firmware om du vill va på den säkra sidan. Annars tror jag säkert din tele fungerar kanon i UK, om det är det du oroar dig för.

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=478

Kolla runt lite där får du se om du hittar något intressant.

Annars SKALL du enligt ARN ha returrätt på uppackad vara då det var ett distansköp.

MVH

Permalänk

Alltså kan mann inte använda den i England (om man har svensk OS)? Inte ens samtal och SMS?

Funderar på att köpa en Touch Pro 2,,samma visa med den eller?

Permalänk
Medlem

Du kan med största sannolikhet använda den i England. Har kört med min HTC Pharos, Samsung, Ericsson och Nokia. Samtliga har fungerat i England med SMS och samtal.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Om ni läser vad han har skrivit så står det att det är inte han själv som skall använda den utan en annan person som kanske då bor i England...

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Re: HTC Diamond 2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPade
Beställt en HTC Diamond 2.
Får hem den och är av svensk version och den måste vara engelsk.
Skall användas i UK.
Känner någon till hur man bäst löser detta? Kan inte retunera pga att den blivit uppackad.

Du har 14 dagars returrätt även om telefonen är uppackad. Så länge du kan skicka tillbaka den i "väsentligen oförändrat skick" som det heter, så att de kan sälja den till någon annan.