USBförlängning till spelkontroller? (G25)

Permalänk
Medlem

USBförlängning till spelkontroller? (G25)

Nån som har någon erfarenhet av att kränga på säg en 3 meters förlängningsladd till en USB spelkontroller? Funkar felfritt, eller har nån haft krångel?

Jag är lite sugen på att fixa så man kan köra med G25:an framför TV:n, men kopplad till datorn som står en bit bort, så funderar på att skaffa en förlängning.
Har hört lite rykten nånstans för länge sen om att vissa kontroller kan vara känsliga för det, men kanske bara är blaj..

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag hade en 3m förlängning på usb-sladden när jag körde med min momo. Inga som helst problem. Hade dessutom en usb-förgrening så jag kunde ha upp till 4st. grejer inkopplat (tngtbord, mus + ratten).

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

3meter borde inte vara ett problem, men om du är osäker så finns ju:
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Permalänk
Medlem

Jag har en aktiv på 5meter, och allt som jag har testat att koppla den till har funkat utan problem.

Så kör på en sån du.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Hade problem med en skrivare som bajsade ur efter 3meter förlängning. Spelkontrollers har jag inte haft större problem med längre kablar.
Dock till min HTPC hade jag för långt för att det skulle gå med vanlig usb (om man inte drar sladden rakt över golvet).
Så jag skaffade en adapter som fixade upp till 45m USB signaler över TP kabel.
Detta var några år sedan då vanliga aktiva usb kostade minst det dubbla.

Nu finns det ett ganska stort utbud av förlängningar. Deltaco kan flesta butiker ta hem om de inte redan har det i sortimentet.
http://www.deltaco.se/articles.aspx?xfolderid=6c8db2f61c8e43e...

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Hmm, förlängningar med repeater av olika slag, eller konvertering till nätverkskabel vet jag inte om jag vågar mig på... Kan ju tänkas de har en bufferfunktion eller något som orsakar en lite fördröjning (a'la input-lag) vilket jag helst inte riskerar...

Men bra information, och fint att höra att 3meters kabel verkar funka fint med spelkontrollerns... Blir sannolikt att jag provar med en sån!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.