x-Fi fatal1ty problem stort

Permalänk
Medlem

x-Fi fatal1ty problem stort

Tjo min kompis var borta 2 veckor utomlands och kom hem igår, idag när vi skulle sitta och spela funkade hans mick inte (front panel).....

Alltså han har ett Asus M2R-FvM som har ett integrerat (stavat?) Realtek ALC883 som vi försökt banka in drivisar i hela tiden fast realtek vägrar komma in i kontroll panelen. programmet kommer in i c\program\realtek precis som ja, men han kan inte starta programmet fast de finns

han får bara ljud ut ur sitt Creative x-fi fatal1ty han har ALDRIG fått mick ljud ur den, endast via sin front-panel... '>.>

så nu när vi suttit och försökt installera realtek drivisar till han men som sagt, inget kommer i kontroll panelen

vet ni vad felet kan vara med Creative X-Fi fatal1ty ljudkortet??

han har ingen chans att testa micken just nu heller..... om felet ligger i den, sedan har han ingen annan mick...

vi har nyaste drivisarna till ljudkortet också

så vet ni hur man fixar realtek's drivisar rätt eller hur man får ljudet och fungera i creative?

helst guide till creative xD

ser ut så här:
http://se.europe.creative.com/products/product.asp?category=1...

http://www.guru3d.com/imageview.php?image=5514

STOOOR EDIT: MICKEN GLAPPAR

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

En grej som är värt att testa iaf är att inaktivera det integrerade ljudkortet i enhetshanteraren eller bios (helst bios) och avinstallera creative drivrutinerna och lägga in dem igen. På min nuvarande dator så krockar det integrerade ljudkortet med pci-ljudkortet jag har så jag är nästan tvungen att inaktivera det integrerade för att allt skall funka felfritt. (kan dock tilläggas att min dator är ifrån yngre stenåldern, men det är ju trots allt en PC så ta och testa ovanstående )

Permalänk
Medlem

um han har aldrig haft drivers till realtek

datan hittar inte enns realtek vara någonstans

hur fan gör man via bios?

jag kan mycket om bios men han har aldrig enns sett bios... så de blri svårt att guida honom >.>

alltså realtek finns inte någonstans i datorn, ja fick upp realtek när ja sökte på moderkortet att det har inbyggt alc883

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7