Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

@Darkie: Fokusera på de positiva sakerna, som JvH-samlingen, och förbered dig inte på något annat om inte läkaren säger att det är dags att förbereda sig! De vet bäst!

Ja, och min flickvän som jag skrev om här inne i höstas.
Nyförlovade och letar gemensam bostad.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Ja, och min flickvän som jag skrev om här inne i höstas.
Nyförlovade och letar gemensam bostad.

Härligt! Hus eller lägenhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Blir irriterad när en verkstad inte kan göra sitt jobb. På jobbet fick vi problem med en traktor i höstas, drivningen la av så fort man drog något som höll emot. Chefen ringde till verkstan och berättade vad som hände och även vilken felkod som visades, dom tog fram vad den betydde och sa att dom skulle fixa det. Så vi lämnade in traktorn på service för någon vecka sedan och fick hem den och då sa dom "vi hittade inget fel, så det ska bara vara att gasa och köra". Idag skulle vi använda den, kom cirka 10meter innan samma problem dök upp och samma felkod.

Kan säga at felkoder är bara en visning på vad som kan vara fel, många gånger är felkoderna knappt til någon hjälp. På er traktor kan det vara att antigen växellådan slirar eller pto lammellerna är slut om ni kör på kraftuttaget.

Ont: jävla corona som förstör allt. Verkar inte vara något annat än att jobba denna sommaren ser det ut som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

Kan säga at felkoder är bara en visning på vad som kan vara fel, många gånger är felkoderna knappt til någon hjälp. På er traktor kan det vara att antigen växellådan slirar eller pto lammellerna är slut om ni kör på kraftuttaget.

Ont: jävla corona som förstör allt. Verkar inte vara något annat än att jobba denna sommaren ser det ut som.

Den skickades in på annan verkstad som konstaterade efter nån timma att fram/back paketet var helt slutkört, så det blir en dyr vår i år.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Den skickades in på annan verkstad som konstaterade efter nån timma att fram/back paketet var helt slutkört, så det blir en dyr vår i år.

Beroende på märke så kan det bli mycket billigare än vad man tror. Brukar vara max 3 dagars jobb på dom flesta plus reservdelar på kanske 10 000. Vad är det för modell?

Permalänk
Inaktiv

När jag gick igenom en tuff period lyssnade jag hela dagarna på Jimmy Buffett och hans Radio Margaritaville:

http://www.margaritaville.com/radio-player

Inga ylande gitarrer eller svårmodig klassisk musik, bara mysig "Gulf & Western". Jimmy Buffett är ingen ledsen typ. Han är alltså megastor i USA, spelar sedan decennier för utsålda arenor. Hans fans kallas för Parrotheads och enligt tradition skall man på hans konserter vara iklädd papegojhatt, bastkjol och kokosnötsbehå. Japp, gäller även medelålders herrar.

Under den här perioden gick jag på en pillerkombination som på läkarslang kallas för California Rocket Fuel. Inte lika kul som det låter men det funkade.

Permalänk
Medlem

Blir så trött. Sålde en grej till en kille i Finland som av misstag förde över för mycket pengar via Paypal till mig, varav jag för tillbaka överskottet. Följden blir då att mycket har försvunnit genom valutakonverteringar och nu har han anmält mig till Paypal för att han förlorat pengar på affären. Det är verkligen inte värt besväret att sälja till utlandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Blir så trött. Sålde en grej till en kille i Finland som av misstag förde över för mycket pengar via Paypal till mig, varav jag för tillbaka överskottet. Följden blir då att mycket har försvunnit genom valutakonverteringar och nu har han anmält mig till Paypal för att han förlorat pengar på affären. Det är verkligen inte värt besväret att sälja till utlandet.

Hur mycket pengar rör det sig om?
Om han gör ett misstag och sedan börjar bråka om valutaförluster är enligt min mening en väldigt märklig person...
Tror inte du behöver oroa dig.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oatp1b1:

Blir så trött. Sålde en grej till en kille i Finland som av misstag förde över för mycket pengar via Paypal till mig, varav jag för tillbaka överskottet. Följden blir då att mycket har försvunnit genom valutakonverteringar och nu har han anmält mig till Paypal för att han förlorat pengar på affären. Det är verkligen inte värt besväret att sälja till utlandet.

Sjukaste jag hört xD

Paypla lär ju lägga ner omgående, man kan ju inte anmäla folk för att man själv gör fel..

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Hur mycket pengar rör det sig om?
Om han gör ett misstag och sedan börjar bråka om valutaförluster är enligt min mening en väldigt märklig person...
Tror inte du behöver oroa dig.

Skrivet av Lagerlöf:

Sjukaste jag hört xD

Paypla lär ju lägga ner omgående, man kan ju inte anmäla folk för att man själv gör fel..

Han förde över €2500 istället för €250. Han fick tillbaka €2050 efter jag dragit av de 2600 SEK jag skulle ha, d.v.s. drygt €200 försvann i valutakonverteringar och Paypalavgifter. Sedan försvann troligtvis rätt mycket för att han hade en förmånlig kurs EUR -> SEK medan konverteringen SEK -> EUR var långt från förmånlig.
Löser inte Paypal det här genom att helt enkelt reversera alla transaktioner så hoppas jag att han tar förlusten. Han verkar ha förhoppningar om att de kan göra det, så håller tummarna.

Permalänk
Mattecoach

@oatp1b1:

Det var iofs rätt mycket pengar... Sjukt att paypal tar 10% för fram och tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

Beroende på märke så kan det bli mycket billigare än vad man tror. Brukar vara max 3 dagars jobb på dom flesta plus reservdelar på kanske 10 000. Vad är det för modell?

Rör sig om en valtra t234, är även lite mer delar som går in i växellådan än fram back paketet son dom var tvungna o byta så det skulle kosta en saftig peng trots att delarna är begagnade. Det är alltså inte fram back som sitter i hytten utan det är paketet som sitter vid växellådan.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Hur mycket pengar rör det sig om?
Om han gör ett misstag och sedan börjar bråka om valutaförluster är enligt min mening en väldigt märklig person...
Tror inte du behöver oroa dig.

Skrivet av Lagerlöf:

Sjukaste jag hört xD

Paypla lär ju lägga ner omgående, man kan ju inte anmäla folk för att man själv gör fel..

Skrivet av PuMaH:

@oatp1b1:

Det var iofs rätt mycket pengar... Sjukt att paypal tar 10% för fram och tillbaka.

Uppdatering. Paypal lade ner hans ärende, och jag erbjöd honom att betala för frakten så han inte skulle bli helt lottlös. Han tyckte det var helt okej, så förhoppningsvis är detta överstökat nu.

Permalänk
Medlem

Har haft sjuk hälsena i högerfot nu i ett år. Förmodad hälseneinflammation fast det egentligen inte är någon riktig inflammation. Fick ett träningsprogram i vintras och gjorde väl några halvhjärtade försök att följa det men ingen förbättring. Därefter har jag tänkt vila bort problemet men ingen förbättring nu heller. Har en tydlig knuta som är öm och gör ont på senan. Börjar bli trött på att ha det så här nu. Gör ont när jag går. Tvekar dock inför att söka vård igen då jag inte följde träningsprogrammet så bra sist.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@fantomsmurfen: Kan du inte ta upp träningsprogrammet igen då, och faktiskt göra det ordentligt den här gången?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Han förde över €2500 istället för €250. Han fick tillbaka €2050 efter jag dragit av de 2600 SEK jag skulle ha, d.v.s. drygt €200 försvann i valutakonverteringar och Paypalavgifter. Sedan försvann troligtvis rätt mycket för att han hade en förmånlig kurs EUR -> SEK medan konverteringen SEK -> EUR var långt från förmånlig.
Löser inte Paypal det här genom att helt enkelt reversera alla transaktioner så hoppas jag att han tar förlusten. Han verkar ha förhoppningar om att de kan göra det, så håller tummarna.

https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/paypal-fees
https://www.paypal.com/se/smarthelp/article/hur-gör-jag-en-be...

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

@fantomsmurfen: Kan du inte ta upp träningsprogrammet igen då, och faktiskt göra det ordentligt den här gången?

Jo har funderat på att göra det men det är på dagligen i 12 veckor och jag är rätt dålig på rutiner. Men får faktiskt ta och ge det en allvarlig chans.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Rör sig om en valtra t234, är även lite mer delar som går in i växellådan än fram back paketet son dom var tvungna o byta så det skulle kosta en saftig peng trots att delarna är begagnade. Det är alltså inte fram back som sitter i hytten utan det är paketet som sitter vid växellådan.

Nej blir nog inte billigt. Det kunde ha varit en fendt och då hade det kostar det tredubbla! Lantmännen är inte billiga, och speciellt för den servicen dom ger. Tur att swecon håller dom levande annars hade dom rykt för länge sen

Permalänk
Medlem

@fantomsmurfen: Det är värt det, min erfarenhet är att de vet vad de gör. När jag opererade knät hade jag ett väldigt digert schema (3-4 ggr om dagen i två veckor, därefter dagligen i några månader). Se till att tvinga dig med piska eller morot, vad som nu funkar bäst för dig, till slut är det rutin. Förhoppningsvis hjälper schemat, gör det inte det har du iallafall försökt, blivit starkare på kuppen och få hjälp med nästa steg. Ta hand om kroppen, allt annat blir roligare!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

@fantomsmurfen: Börja om från början! Ta det i små steg. Nu är nog inte rätt tid att söka vård men har inte träningschemat du följt hjälpt inom några månader så skulle jag söka igen.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Beställde ett aktivitetsband från webbis i söndags, fick hem fel sort. Blev trött. Reklamerade för att få tillbaka rätt sort.
Beställade Dammsugare från Dyson i söndags. Fick hem...ett laddningställ till dammsugaren, ingen vet vart dammsugaren tog vägen. Blev ännu tröttare.

Nya tag nästa vecka.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Goda råd är dyra.
En snabb gestalt på problemet.

Min sambo av 6 år gjorde slut med mig. Hon tyckte inte att vi var kompatibla nog för familj.
Jag flyttade temporärt till min bror i 3 veckor för att få perspektiv.
Under den perioden så sa hon att hon saknar mig. Hon pratar i termer som att jag ska "komma hem", och hon vill ha sex då jag kommer tillbaka.
Jag har fått erbjudande på en lägenhet i samma stad som hon och en i sthlm.

Så problemet är: ska jag bo kvar i samma stad och se om något händer mellan oss. I sådana fall ta det extremt försiktigt fram. Eller kapa helt, flytta till sthlm och börja på ny kula.

I min tanke så har jag kommit till den punkten då jag kan se ett liv utan henne, samtidigt så tror jag att vi kan fixa våra problem. Jag tror att karriärsmässigt är det ett bättre beslut att flytta till sthlm, samt att om vi går sakta framåt och det inte leder till något så kommer det vara svårt att få samma chans till att flytta som jag har nu.

Måste bestämma mig på måndag.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenharl:

Goda råd är dyra.
En snabb gestalt på problemet.

Min sambo av 6 år gjorde slut med mig. Hon tyckte inte att vi var kompatibla nog för familj.
Jag flyttade temporärt till min bror i 3 veckor för att få perspektiv.
Under den perioden så sa hon att hon saknar mig. Hon pratar i termer som att jag ska "komma hem", och hon vill ha sex då jag kommer tillbaka.
Jag har fått erbjudande på en lägenhet i samma stad som hon och en i sthlm.

Så problemet är: ska jag bo kvar i samma stad och se om något händer mellan oss. I sådana fall ta det extremt försiktigt fram. Eller kapa helt, flytta till sthlm och börja på ny kula.

I min tanke så har jag kommit till den punkten då jag kan se ett liv utan henne, samtidigt så tror jag att vi kan fixa våra problem. Jag tror att karriärsmässigt är det ett bättre beslut att flytta till sthlm, samt att om vi går sakta framåt och det inte leder till något så kommer det vara svårt att få samma chans till att flytta som jag har nu.

Måste bestämma mig på måndag.

Låter som hon kommer vela och orsaka massa onödig stress i livet för dig. Om du nu redan efter några veckor nu känner att du inte behöver henne, så satsa på dig själv istället och flytta till karriären i Stockholm.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Låter som hon kommer vela och orsaka massa onödig stress i livet för dig. Om du nu redan efter några veckor nu känner att du inte behöver henne, så satsa på dig själv istället och flytta till karriären i Stockholm.

Jag vet att du troligtvis har rätt.

Hjärtat säger "ge henne ett halvår, du kan alltid köpa ett boende senare". Hjärnan säger "flytta nu".

Ibland önskar jag att man kunde simulera världen bättre...

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Jag har både en liten hundvalp hemma som jag vill bonda med så mycket som möjligt, samt en helt en cykel som jag tänkt komma igång ordentligt med träning med.

Dagen efter jag fick hem cykeln bröt jag foten i en fotbollsmatch. Invalid med gipsat ben på soffan i minst åtta veckor.

Permalänk
Medlem

Känns att för mycket sker på hennes villkor.Kanske bättre å flytta till Sthlm och om hon älskar dig verkligen och det visar sig att ni är kompatibla, så kan hon senare flytta till dig istället..

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Har haft sjuk hälsena i högerfot nu i ett år. Förmodad hälseneinflammation fast det egentligen inte är någon riktig inflammation. Fick ett träningsprogram i vintras och gjorde väl några halvhjärtade försök att följa det men ingen förbättring. Därefter har jag tänkt vila bort problemet men ingen förbättring nu heller. Har en tydlig knuta som är öm och gör ont på senan. Börjar bli trött på att ha det så här nu. Gör ont när jag går. Tvekar dock inför att söka vård igen då jag inte följde träningsprogrammet så bra sist.

Låter som akillestendinopati och det är mycket riktigt inte en inflammation, då inflammationer förekommer vid mer akuta överbelastningar. Knuten du känner är troligtvis till följd av kollagenfibrer med ostrukturerad fiberriktning och inlagring av fett som kan uppstå i muskler som läkt felaktigt och varit irriterade under lång tid. Det leder till stelhet och svaghet i muskeln. Och en stel muskel som ständigt överbelastas smärtar.

Du ska inte behöva må som du gör då det finns hjälp att få och tendinopatier har god prognos om korrekt rehabilitering sker över tid, oftast flera månader. Tyvärr är det inget man kan smörja bort med voltaren eller ta tabletter för men samtidigt kräver det inte många minuter per dag att utföra. Det jobbiga är bara att komma igång! Lycka till och hoppas det löser sig för dig!

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenharl:

Jag vet att du troligtvis har rätt.

Hjärtat säger "ge henne ett halvår, du kan alltid köpa ett boende senare". Hjärnan säger "flytta nu".

Ibland önskar jag att man kunde simulera världen bättre...

Svårt och sätta sig i en annans situation. Men jag hade inte gått tillbaka. De kommer nog aldrig bli likabra som de va. Och som de låter på henne så saknar hon sexet. Hon gjorde slut av en anledning. Skulle hon tänkt om nu? Svårt och sätta sig i din situation som sagt. Men har du kommit över henne såpass bra som de låter, så hade jag inte gått tillbaka.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Jag blir galen på mitt jobb. Det började bra, för ungefär två och ett halvt år sedan, men ju längre jag varit där desto mer toxiskt märker jag att det är. Och nu mår jag direkt dåligt av att gå dit.

Arbetstiderna är skit. Varierande dag, eftermiddag, kväll, helg och natt. Huller om buller så att man blir helt snurrig i skallen.
Schemaläggningen suger. Innan nästa fredag ska vi lämna önskemål för perioden september till november för att våra samordnare ska kunna producera ett schema.
Närmsta cheferna suger. Ointresserade och har svårt att förstå komplexiteten av arbetsplatsen.
Majoriteten av kollegorna är bra. Men det finns en liten skara som sprider rykten och pratar skit bakom ryggen. Det känns som att vuxna borde vara mer mogna.
Löneutvecklingen är medioker. Nu senast jag hade lönesamtal fick jag en okej summa, men det var samma som förra året och då har jag senaste året haft enormt ansvar på arbetsplatsen. Trevligt att de belönar sådant...

Hur som helst har jag sökt nytt jobb, och gick vidare i processen där också, men nu verkar det tagit stopp. Inte hört av dem på fyra veckor och då blir man orolig. Helvete också.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Vi har så dåligt med parkering här hemma, så när syrran kom i helgen ställde jag min bil på pendelparkeringen.

Hämtar den idag och upptäcker att någon brytit sig in i den.. Jävla tur att jag inte hade något värdefullt i den! Men blir ju sånt jobb med försäkring, att lämna in o.s.v

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.