Permalänk
Medlem

Problem med att boota nytt OS

hej, nu är det så att jag har använt XP som OS ett tag och bestämmde mig att ladda hem Windows 7 RC problemet är den att datorn vägrar att boota skivan, jag har läst instruktionsboken och har även ställt in så att CD läsaren ska bootas som första prioritet.. men inget hjälper,

har bara 1 hårddisk.
moderkortet är M4N78-AM

snälla hjälp

Permalänk
Sötast

1. Ladda ner imagefilen från www.microsoft.com
2. Bränn imagen med http://www.imgburn.com/
3. Ställ in bios att boota från cd.
4. Installera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
1. Ladda ner imagefilen från www.microsoft.com
2. Bränn imagen med http://www.imgburn.com/
3. Ställ in bios att boota från cd.
4. Installera.

det är så jag gjort, fast jag har använt Active@Iso Burner istället, men den känner ändå inte av att jag har i en boot skiva, blir nog till att testa exakt det du skrev igen för att vara säker på saken, kan ha gjort fel första gången...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geeze
det är så jag gjort, fast jag har använt Active@Iso Burner istället, men den känner ändå inte av att jag har i en boot skiva, blir nog till att testa exakt det du skrev igen för att vara säker på saken, kan ha gjort fel första gången...

testad detta nu och fungerar fortfarande inte.. finns inget mer som jag vet som jag kan göra just nu... blir så satans förbannad...

Permalänk
Medlem

Bränn i ett annan program kanske?

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Bränn i ett annan program kanske?

gjorde det precis, funkar ändå inte.

Permalänk
Sötast

Tryck på F8 efter post ett par hundra gånger så bör du få upp en BOOT meny, prova välja DVDn där.

Permalänk
Medlem

Allexz:
För mig är det F12 för att få upp boot menyn. F8 är väll felsäkertläge?

Fast det är somsagt bara att pumpa EN av knapparna på den raden. Troligen F9 - F12.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Allexz:
För mig är det F12 för att få upp boot menyn. F8 är väll felsäkertläge?

Fast det är somsagt bara att pumpa EN av knapparna på den raden. Troligen F9 - F12.

F8 är det för mig, samma som för felsäkert, bara det att man trycker tidigare

Permalänk
Medlem

Ifall du har tillgång till annan stationär dator kan du koppla ut hdd och försöka boota på den dator istället. Vet nu inte hur Win 7 RC nu funkar men har du testat köra igång installationen inne i windows?