Hur mycket kan jag få för dessa delar?

Permalänk
Avstängd

Hur mycket kan jag få för dessa delar?

Hej,

Vill sälja lite datordelar som jag har liggande, allt fungerande,
men är väldigt dålig på att uppskatta värdet på prylar. Vet inte riktigt vad som är viktigt att veta men har oturlig inte kvar originalförpackning för mor min tyckte det tog för stor plats med kartonger, så hon slängde dom för några månader sen. Kvitto har man kvar, men garanti upphör vid ägarbyte har jag för mig. allt är köpt för ~20 månader sen.
Prylar som det handlar om:

Samsung 226bw, 0 dead pxl, ingen aning om panel. sladdar etc kvar.

HD3650 512mb GDDR2, riktigt klockvänlig faktiskt, kan säljas med ”accelero s1” monterad om det höjer priset.

3st Noctua NF-P12 120mm, 8st gummipluggar, 2 5v kontakter, 2 7v kontakter

AplusCase CS-El Diablo

Asus DRW-1814BL DVD±RW Dual-Layer 18X BLACK Retail IDE - dvdbrännarn had

Xilence Red Wing 480W - har pci-e kabel, funkar bra

Seagate Barracuda 7200.10 ST3500630AS 16MB 500GB

Western Digital Raptor WD1500ADFD Server 16MB 150GB - Funkar bra, tycker faktiskt denna är tystare än seagaten

Intel Pentium Dual-Core E2160 - utan cpukylare

Thermalright Ultra-120 Extreme - finns risk för att monteringsgrejjorna för amd är borta.

Microsoft SideWinder Mouse - 2 uppsättningar glides finns kvar + sladdhållaren men scrollhjulet har "hacken" försvunnit från.

4st Kingmax 1024MB DDR2 PC2-8500 1066MHz - kostade 380kr st när jag köpte dom och 300kr st sist jag kolla, cl 5.

Roccat Sense Glacier Blue - 1/3 av kanten har blivit "uppvikt/tryckt" på varje sida.

Logitech Speaker Z-2300, 120w subwoofern är mäktig=)

Asus xonar DX

Ni får gärna svara genom att typ kopiera listan med pris under/efter produkten så man ser enkelt, och om priserna blir annorlunda på blocket jämfört med Sweclockers.

Tack så hemskt mycket för eran tid! Uppskattas.

Mvh Kim

Permalänk
Medlem

200 kronor för allt. Jag kan köpa dom

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnis
200 kronor för allt. Jag kan köpa dom

Haha, men du får betala frakt (:

Hoppas på mer svar imorgon, Ni på Sweclockers brukar vara så gulliga och hjälpa till

/r3mpuh

EDIT@

Nån som även vet vad man kan få för 1 år gammal, knarrande allak ? (:

Permalänk
Avstängd

Om man skulle lägga till moderkortet (Gigabytep35-ds3) som säljbar, blir det att jag säljer en hel dator. - vill egentligen ha kvar den, men men=)

Tror ni jag får mer pengar för sakerna om jag säljer som paket istälett för enskilda delar, på reskeptive Blocket /tradera/ Sweclockers?

Alltså var får man mest för grejjerna, Swec / blocket eller tradera. och får man mest för paket eller i delar? Om man säljer i paket kan jag inkludera tgnbord etc,(z-2300? ), Windows xp / vista / Windows 7 kan man även trycka in. Fast microsoft gillar nog inte om jag skulle sälja med xp/vista

Mvh r3mpuh

Permalänk
Medlem

Blocket brukar väl vara stalltipset om du vill ha så mycket betalt som möjligt.

Tror iofs inte du får så mycket alls för dina delar men du kanske kan få en slant om du säljer allt som en ihopsatt dator.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jauger
Blocket brukar väl vara stalltipset om du vill ha så mycket betalt som möjligt.

Tror iofs inte du får så mycket alls för dina delar men du kanske kan få en slant om du säljer allt som en ihopsatt dator.

Okej tack så mycket! (:

Men med Windows 7 och skärm, mus. 6k på blocket kanske?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Okej tack så mycket! (:

Men med Windows 7 och skärm, mus. 6k på blocket kanske?

Inte alls omöjligt om du inkluderar skärm.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem

6K på Blocket? Skämtar du/ni eller. Det hade jag då aldrig betalat, MAX 3K för hela paketet:O

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem

på bloket är det mest parsoner som knapt vet nåt mer en hur man startar en webläsare, så om man är bra på att formulera sig så tror jag att man kan få ut mer en 6k...