Permalänk
Medlem

Fläktar till TRUE?

HEj

Ska lappa min TRUE och montera den med pressure mod idag. Behöver dock fläktar som flyttar MYCKET luft. Vet någon vart man kan få tag i en San Ace 1011?

Vad använder ni TRUE-folk för fläktar? CFM?

Permalänk

enligt silentpcreview.com så är det S-FLEX E som gäller.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=217377

Av någon anledning blir den allt svårare att få tag på...men det är fortfaranden några butiker som har den på lager.

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite, hur ska man ha fläktarna riktade på en TRUE?
ska man ha dom riktade mot varandra?
eller riktade åt ett håll, det vill säga bakåt?
eller ska man bara ha en fläkt?

Permalänk

Av alla tester jag har sett så är det meningslöst att använda två fläktar med TRUE. Skillnaden är verkligen minimal, knappt 1 grad om jag minns rätt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Immersion
Av alla tester jag har sett så är det meningslöst att använda två fläktar med TRUE. Skillnaden är verkligen minimal, knappt 1 grad om jag minns rätt..

ok, tack så mycket för ditt svar!

Permalänk
Avstängd

Re: Fläktar till TRUE?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Heknu
HEj

Ska lappa min TRUE och montera den med pressure mod idag. Behöver dock fläktar som flyttar MYCKET luft. Vet någon vart man kan få tag i en San Ace 1011?

Vad använder ni TRUE-folk för fläktar? CFM?

Tjena! Bra beslut du tagit, jag har inte lappat min, men satsat på High-P Fans. Tittat också på San Ace och olika Reviews.

Mitt val föll tillslut på på 2st Scythe Ultra Kaze 120mm 2000rpm. 38mm Feta. 87,63 CFM @ 2000
En på CPU och ett utblås.

De snurrar: 800RPM på Utblås. och 1300 RPM på CPU.
Och de går tyst! Bara luftsuset hörs. Men det tog en hel del arbete att få chassidelen tyst. Eftersom det orsakade otrevliga vibrationer i mitt Aluchassi.

Så här ser min installation ut:
Notera att det är en AMD TRUE, de går inte att montera lodrätt.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Tjena! Bra beslut du tagit, jag har inte lappat min, men satsat på High-P Fans. Tittat också på San Ace och olika Reviews.

Mitt val föll tillslut på på 2st Scythe Ultra Kaze 120mm 2000rpm. 38mm Feta. 87,63 CFM @ 2000
En på CPU och ett utblås.

De snurrar: 800RPM på Utblås. och 1300 RPM på CPU.
Och de går tyst! Bara luftsuset hörs. Men det tog en hel del arbete att få chassidelen tyst. Eftersom det orsakade otrevliga vibrationer i mitt Aluchassi.

Så här ser min installation ut:
Notera att det är en AMD TRUE, de går inte att montera lodrätt.

http://img38.imageshack.us/img38/3336/dsc00923y.jpg

Men shit va bra att man fick reda på det! jag som beställde am2+ och true igår... Vad är det för moderkort du har? Ser lite trångt ut vid minnena, inge plats för minnesflänsar...? humhum...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Fläktar till TRUE?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
[B]Tjena! Bra beslut du tagit, jag har inte lappat min, men satsat på High-P Fans. Tittat också på San Ace och olika Reviews.

Mitt val föll tillslut på på 2st Scythe Ultra Kaze 120mm 2000rpm. 38mm Feta. 87,63 CFM @ 2000
En på CPU och ett utblås.

De snurrar: 800RPM på Utblås. och 1300 RPM på CPU.
Och de går tyst! Bara luftsuset hörs. Men det tog en hel del arbete att få chassidelen tyst. Eftersom det orsakade otrevliga vibrationer i mitt Aluchassi.

Så här ser min installation ut:
Notera att det är en AMD TRUE, de går inte att montera lodrätt.

Vart kan man få tag på San Ace 1011 fläktar i/som man kan få skickade till Sverige?

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/120mm... på knappt 800RPM och som får min prolle att ligga på runt 40 i IDLE och knappt 55 i LOAD. Rekommenderas väldigt mycket.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tehlily
Men shit va bra att man fick reda på det! jag som beställde am2+ och true igår... Vad är det för moderkort du har? Ser lite trångt ut vid minnena, inge plats för minnesflänsar...? humhum...

Dominator minnen och dylikt får inte plats. Fick även böja på några kopparflänsar på moderkortet. M3N HT Deluxe.

Heknu, jag vet inte

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk

Jag har en
http://www.kjell.com/?item=98033&path=97000000,119000000,1315...
lödde bort temperatursensorn
Den låter som fan på höga varv men inget på låga.
anledningen till denna är det höga luftflödet. har den alltid på låga varv
utom när jag testade höga klock. har även en fläktkontroller så jag kan reglera den manuellt, annars hade jag suttit i en dammsugare deluxe.

Visa signatur

Göm hornen ko!