Permalänk
Medlem

transit.se någon?

Tja!!

Flyttar snart in i en lägenhet som precis fått fiber indraget från den "lokala" leverantören..
Leverantören i fråga är transit.se som även har kabel-tv nätet.

100/100 kommer gå att få men tänkte om någon sitter på detta nu.

Dom ska tydligen vara stora i täby/danderyd/vallentuna.. så är ju inte så "lokalt" i den bemärkelsen då det ju är en stor del av norrort (sthlm)..

Tänkte om nån här kanske bor i täby/danderyd/v-tuna och sitter på deras fiber och kan uttala sig om hastighet och likande.

MVH
HH

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

Har ingen personlig erfarenhet av Transit, men när jag gjorde min praktik på Elprogrammet så praktiserade en av mina klasskompisar som installatör där. Och av det han sa så är dom sjukt oseriösa och slöa iaf på den tekniska sidan. Jag frågade även om det var nåt att ha i internetväg och då stirrade han bara på mig som om jag ställt en riktig goddag yxskaft-fråga. Så jag antar att det bara är skit, men som sagt detta är tredjehandsinformation, jag litade på hans råd och skaffade BBB ADSL istället. (hade ändå inte tillgång till deras fiber, bara koax kabeltv)

Hör med några grannar vad dom tycker istället, måste ju vara några som har det i alla fall.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem

ok.. låter ju sådär..

bor på ett annat ställe i närheten o där är vi också ansluta till deras nät. Men vet ingen här som har deras kabel-tv bredband för här har vi inte fiber indraget.

har PRECIS köpt den andra lägenheten och där är det PRECIS indraget i hela huset. kablarna hängde i hallen när jag köpte den förra veckan och har inte flyttat in än. det ska vara klara sista juni så ingen där att fråga än då alla får det på en gång..

men får väl helt enkelt vänta och se hur det fungerar.

har BBB BREDBAND60 nu och är väldigt nöjd. men i nya lägenheten gick de bara o få 24mbit via telejacket.

så blir nog att jag testar deras 100/100 tjänst.

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

Har ingen direkt ny erfarenhet av deras tjänster, satt med deras bredband via coax-kabel i slutet på 90-talet och det var väll ballt så länge de flesta andra satt på uppringt modem men det var ju verkligen inget att ha när adsl kom.

Deras brandbredd var något otroligt översåld och de körde dessutom med lokala ip-adresser i sitt nät och som om det inte var nog med det tog de extra betalt om man ville ha flera än en lokal ip.

Nu var detta 10 år sedan så en del har säkert ändrats men mina erfarenheter från deras tv-tjänst som jag fortfarande abonnerar på säger precis som föregående talare att det är inte världens mest kunniga folk som driver företaget.

Lite kul att dom fortfarande inte kodar sina tv-kanaler utan kör med sina gamla filter man kan trimma in en potentiometer och få gratis kabeltv.

Permalänk
Medlem

Fick precis reda på att det tydligen inte var transit som drog in fibern.. Utan telia..

Telia Fiberlan.. hoppas det blir bra iaf.

tack för alla svar..

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

Telia FiberLAN är bra, förutom att priset är dåligt :D.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Kommer tydligen INGÅ 10/10 i min månadsavgift.
Nåt paket med telefoni/tv/bredband (10/10) då som ingår.. sen lär man kunna betala extra för att kunna få högre hastighet.

antar att det är individuellt förhandlat i olika föreningar hur detta ser ut!!
inte fått några uppgifter på vad det kostar att uppgradera. Då jag inte ens flyttat in än och det ska vara IGÅNG sista juni..

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

Ja.. priset baseras på avtal.. Men det brukar kosta;

100/10 = ~300kr
100/100 = ~800kr

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Okej!!

Jo det jag har luskat fram genom nätet också..
då känns 100/10 mer förmånligt om man tittar på priset.

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."