Någon som testat w995 SE:s nya medialur?

Permalänk
Medlem

Någon som testat w995 SE:s nya medialur?

Som rubriken antyder undrar jag om någon här testat nya w995 från SE något? Verkar ju vara en otroligt lovande telefon med både bra kamera o bra mediafunktioner i övrigt. Vad jag skulle vilja veta från er som testat den är om den har några funktioner för att spela in video och i sådana fall hur bra kvalité det blir på filmerna. Om man kan ladda upp dessa på t.ex. You Tube eller bloggen.

Kort sagt hoppas på många åsikter om w995 nu. Ni som inte kollat in telefonen ännu kan se mer på prisjakt här;

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=402289

Enda nackdelen som jag ser är att den är något dyr, 5k, men men... Finns det bra videofuntkion med får man ju både kamera, mobil o videokamera i ett, rätt bra mao.

Permalänk
Medlem

Den har ju inte kommit ut i handeln än.

Permalänk
Medlem

Oj haha my bad, såg att det var listat på prisjakt så antog automatiskt att den var ute då. Tänkte inte på att sidan listar produkter innan release. Aja är väl bara att vänta ett tag till då o bumpa tråden när luren väl släppts.

Permalänk

Bara för att den inte är ute i handeln betyder det inte att folk inte har testat den.

Har själv använt den i drygt en månad och måste säga att det är den SE telefon jag varit mest nöjd med på länge.

Självklart kan man spela in filmer med den men det kan man väl med nästan alla mobiler idag. Kvalitén på filmerna är helt ok. Står t o m på sidan du länkade till, 320x240 pixlar i 30 fps. Du kan ladda upp filmer till Youtube ja.

Permalänk

Vad gör W995 till en bättre telefon jämfört med N86? Finns det någon som har ett vettigt svar?

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

W995 har bland det bästa ljudet i mobiler ute nu.
Så vill man vara på topp så kostar det även om det nu är mer prisvärt att skaffa en billigare telefon med bättre lurar.

http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_w995-review-329p5.php

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Citat:

Audio quality

Sony Ericsson W995 is certainly one of the best efforts from the company in terms of audio quality. It easily ranks among the best examples currently on the market getting an impressive number on every reading in our test. We've been quite worried over the past few devices by Sony Ericsson that went through our sound lab but the W995 clearly shows that they are simply exceptions from the company's otherwise excellent record.

The phone flaunts an amazing frequency response keeping within the +-1db range effortlessly with only the lowest of frequencies slightly cut off. Furthermore, for most of its range it is right on the perfect track. Noise level and dynamic range readings are praiseworthy and so are the distortion levels. The crosstalk is also excellent, adding up to one of the industry best quality audio outputs to date.

Bland det bästa, som sagt. Troligtvis lika bra (eller sämre) som N86. Inte bättre (Om jag får gissa).

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Bland det bästa, som sagt. Troligtvis lika bra (eller sämre) som N86. Inte bättre (Om jag får gissa).

Nej för den kan tydligen vara bättre enligt dina gissningar?
Gissar du om det mesta?
Den hör fortfarande till de bästa och N86 har inte blivit testad än av bland annat Gsmarena.

Och du glömde den sista biten efter ljudtestet.

adding up to one of the industry best quality audio outputs to date.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Ja, jag gissar på allt. 90% jag gissar på har jag rätt på, vill jag påstå. Gissningar och gissningar, baserat på tidigare fakta och erfarenheter är vad det är.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Ja, jag gissar på allt. 90% jag gissar på har jag rätt på, vill jag påstå. Gissningar och gissningar, baserat på tidigare fakta och erfarenheter är vad det är.

Det är lätt skryta framför datorn.
Och dina erfarenheter vet man så mycket om?
Nej jag tror inte på dina gissningar.
När det kommer fakta , då tror jag på det istället.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

gsmarena skriver "best in business" på många Nokia modeller också, och det är säkert riktigt bra ljud som passerar ut i lurarna, men Nokia ligger inte på nån direkt efterkälke. Så fortfarande inte rimligt att betala så mycket för just den telefonen. Än iallfall, till nåt som inte heller kan erbjuda ett dugg nytt än vad som redan faktist Finns.
De må kosta att ligga på topp ibland, men det kostar extra mycket att göra dåliga affärer. Inte konstigt att SE tappat 30% eller vad som skrivits.. och desperat försöka komma in på banan igen med telefon och prislapp satt långt över det rimliga till vad som erbjuds. ser ut som en ren blåsning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harwey
gsmarena skriver "best in business" på många Nokia modeller också, och det är säkert riktigt bra ljud som passerar ut i lurarna, men Nokia ligger inte på nån direkt efterkälke. Så fortfarande inte rimligt att betala så mycket för just den telefonen. Än iallfall, till nåt som inte heller kan erbjuda ett dugg nytt än vad som redan faktist Finns.
De må kosta att ligga på topp ibland, men det kostar extra mycket att göra dåliga affärer. Inte konstigt att SE tappat 30% eller vad som skrivits.. och desperat försöka komma in på banan igen med telefon och prislapp satt långt över det rimliga till vad som erbjuds. ser ut som en ren blåsning

Best in business är väl ändå inte samma sak? Och om de skrivit de tidigare så är detta ett senare test därav att den är bättre.

Har inte sagt att nokia ligger efter?

Det handlar om olika prioriteringar och vill man ha en utav de bästa musikmobilerna så är det W995 som gäller.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Nokia N86 :
103.4 x 51.4 x 16.5 mm
Vikt 149 g
Inget metal

SE W995
97 x 49 x 15 mm
Vikt 113 g
Delvis metal skal

W995 är i mindre och lättare format än N86, dessutom har w995 metalskal.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ING
Nokia N86 :
103.4 x 51.4 x 16.5 mm
Vikt 149 g
Inget metal

SE W995
97 x 49 x 15 mm
Vikt 113 g
Delvis metal skal

W995 är i mindre och lättare format än N86, dessutom har w995 metalskal.

Sedär. Tackar!

En del där w995 har övertaget!

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Verkar som att en del missar att det handlar mycket om smak. Jag köpte en Nokia för ett tag sen och sålde den ungefär 3 månader senare eftersom jag verkligen inte klarade av operativsystemet, det var helt enkelt inte gjort för mig.
Jag säger inte att SonyEricsson är bättre och jag anser inte att något av märkena egentligen ligger före eller efter det andra.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Sedär. Tackar!

En del där w995 har övertaget!

Andra delen: Bästa musiktelefonen som gsmarena har testat för tillfället. När N86 blivit testad och den har fått bättre omdöme kan du säga något annat.

Sedan finns annat som är personligt som..

Design - Både yttre och "inre"(Menysystem.).

Storlek - Somliga vill ha en något större telefon , andra mindre.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Andra delen: Bästa musiktelefonen som gsmarena har testat för tillfället. När N86 blivit testad och den har fått bättre omdöme kan du säga något annat.

Sedan finns annat som är personligt som..

Design - Både yttre och "inre"(Menysystem.).

Storlek - Somliga vill ha en något större telefon , andra mindre.

Eem, dom skrev väl aldrig att det var den bästa, utan att det var en av de bästa som dom testat?

Fortfarande bara en punk där w995 är bättre, vad jag vet.

För övrigt såg jag en W995 i lördags på Åre torg. En 40+ "kvinna" som stod och fotade folkmassan på prisutdelningen till skutskjutet. Idioten hade till och med skyddsplasten till kameran kvar.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Eem, dom skrev väl aldrig att det var den bästa, utan att det var en av de bästa som dom testat?

Fortfarande bara en punk där w995 är bättre, vad jag vet.

För övrigt såg jag en W995 i lördags på Åre torg. En 40+ "kvinna" som stod och fotade folkmassan på prisutdelningen till skutskjutet. Idioten hade till och med skyddsplasten till kameran kvar.

Eftersom de inte kan vara bergsäkra ännu då andra telefoner som släppts och det alltid släpps nya så tror jag ordvalet föll till detta.
["adding up to one of the industry best quality audio outputs to date."]
Man kan inte vara bergsäker på någonting egentligen men om man vill ha en ny produkt, i detta läget en mobil, idag som ligger bland toppen på musikkvalité så är W995 en bland de få.

1.Mindre storlek.
2.Mindre vikt.
3.Mindre billigt material till utsidan.
4. Sedan tycks inte N86 komma med något nytt från tidigare modeller , förutom kameran då så jag tror inte ljudkvalitén kommer vara bättre än på W995. Utan ljudkvalitén kommer vara lika bra som den har varit tidigare.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Okej, jag räknade formen på telefonen som en del, men vill man dela upp det i mindre fragmen så visst.

För övrigt så brukar ljudkvaliten mellan nokias lurar skilja sig en hel del. N86 har väl den fördelen att den ses som en som en uppföljare till både n95 och n85. N95 (/n96) har haft riktigt bra ljud, så det finns troligtvis ingen anledning att göra det sämre på nästa modell? N85 har i och för sig gjort sig känd för att ha ganska mediokert ljud vilket förhoppningsvis är ordnat på N86.

Det skulle vara intressant att se ett blindtest mellan N86, W995, Rokr E8, N91 och Samsungs nya musiknalle. Både blindtest och frekvensdiagramstest. Då utfört med samma sorts hörlurar för alla telefoner.

Jo, w995 kommer inte heller med något nytt från tidigare modeller vad jag vet (Förutom 3.5mm kontakt, HTC Xperia har det iofs)

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Formen är ändå inte vikten?

Nokia har väl inte uppdaterat sin hårdvara så mycket nu på senaste.

W995 ser ut vid första anblicken att bli en vanlig SE mobil som är väldigt lik resten av skaran.
Men det ryktas om ett nytt ljudchip och det vållar gott. (deras senaste walkmantelefoner har varit av en besvikelse om man följer "ljudvägen".)
Entertainment Unlimited.
Större skärm, även om det inte är så stor ökning.
Kvalitesförbättring. Se bara hur stabil och vilket kvalitetsintryck w715 gör.
Det ryktas även om en ny firmware platform. (Vilket brukar leda till en hel del förbättringar.
Walkman 4.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Hoppas den kommer snart jag är sjukt sugen på den..
Idag ska jag sälja min g900 sen är det bara att vänta =).

Ska bli intressant om det kommer en Iphone nano.

Permalänk

I går kände jag på en w995 iof bara en dummy men ändå..
Tyckte det var riktigt snygg och kändes skön så en sån får det bli, 10 juli blir det att köpa en ( om jag orkar vänta så länge )

Permalänk
Medlem

Radio ?

God afton

Hur är det med radion i den här nya fånen, kan man använda sina egna hörlurar med 3.5 mm uttag, för att få radiodelen i bruk? Eller måste man använda de medföljande hörlurarna för att få mottagning?

Kände för övrigt på den röda " riktiga" idag och blev glatt överraskad över den kompakta storleken och sliden som verkade vara helt ok.

Knapparna är sköna att hitta och är upphöjda till motsats av w715, men det kanske blir mest en vanesak. Färgen som de hade var röd och den var just det...rött som ett läppstift. det blir nog en svart för mig om jag bara kan övertyga mig själv att köpa den istället för w715.

Over and Out

Björn

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem

vad jag vet så är det hörlurarna som funkar som antenn till mp3 spelare och mobiler så jag "tror" att radion bör funka med egna hörlurar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benny buse
I går kände jag på en w995 iof bara en dummy men ändå..
Tyckte det var riktigt snygg och kändes skön så en sån får det bli, 10 juli blir det att köpa en ( om jag orkar vänta så länge )

Vem har sagt något om den 10 juli? De flesta affärer talar om slutleverans till kund den 26-27 juni, så den ska komma in i lager på måndag den 22 juni.

Permalänk

Fick hålla en W995 levande i dag på Telia, måste säga sjuuuuukt bra ljud i sen samt bild!

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur kameran är på telefonen ?
8.1 mpix säger inget hur bra bilder den ger, är det samma kamera som sitter i C905 ?

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skrewie
Nån som vet hur kameran är på telefonen ?
8.1 mpix säger inget hur bra bilder den ger, är det samma kamera som sitter i C905 ?

Det är inte samma kamera som sitter i C905an, söker man lite i andra forum på nätet så finner man flera testbilder mellan C905 vs W995.

Bilderna blir lite mer "utsmetade" med W995. Men kameran tar väldigt fina närbilder och helt okej på håll som det verkar. Allroundnalle och inte cybershot..

Ett par ex här nedan..

http://img521.imageshack.us/img521/2498/dsc01828j.jpg

http://img521.imageshack.us/img521/1350/dsc01818a.jpg

http://img25.imageshack.us/img25/1042/dsc01817qwt.jpg

Visa signatur

Fetischism

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yopiboy
Det är inte samma kamera som sitter i C905an, söker man lite i andra forum på nätet så finner man flera testbilder mellan C905 vs W995.

Bilderna blir lite mer "utsmetade" med W995. Men kameran tar väldigt fina närbilder och helt okej på håll som det verkar. Allroundnalle och inte cybershot..

Det kan vara samma typ av kameramodul för det. Efterarbetningen kan ha ändrats.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Det kan vara samma typ av kameramodul för det. Efterarbetningen kan ha ändrats.

Förutsatte att vederbörande var nyfiken på om W995 hade samma kamera som C905 och därmed lika bra resultat på bilder och inte vilken modul som satt i den........
Men självklart kan... mycket ha förändrats Den tar ju sämre bilder t.e.x

Visa signatur

Fetischism