Ny tjänst strömmar konsolspel till datorn

Permalänk
Melding Plague

Ny tjänst strömmar konsolspel till datorn

Onlive är en ny tjänst som gör det möjligt att spela konsolspel på en persondator. Men det handlar inte om emulering, utan om att strömma data via internet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det här är framtiden. Har länge velat se en sådan här lösning, frågan är väl om det faktiskt fungerar.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

Verkar faktiskt ganska intressant

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

hoppas verkligen att det fungerar utan problem...

Visa signatur

"The door can see into your soul"

Permalänk
Medlem

Kommer inte att fungera utan problem om det inte finns mer lokala servrar så kan nog glömma Sverige i nuläget.

Dessutom funderar jag på mängden resurser som kommer att krävas server-side för varje användare som sitter och spelar ett spel....

Visa signatur

Om någon hittar mitt gamla användarkonto skicka det med postpaket, tack!

Permalänk
Medlem

Kommer ta lång tid innan de kommer till europa. I årsskiftet satsar dom på att släppa det innom usa. Inget mer har tillkännagetts när det gäller release än att det släpps just i usa.

Känner mig dock en aning osäker på denna tjänst. Att deras servrar ska klara flera 10-tals miljoner spelare känns inte troligt.

Permalänk
Musikälskare

Kanske för tidigt med en sådan tjänst men i framtiden tror jag på det!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Sæger som jag sa tidigare, nån måste betala før hårdvaran och då blir det komprimisser før att inte kostnader ska skena ivæg...

"Du ær placerad som nr 3154684 i kø, vi tackar før att du væntar."

Speciellt kul om man bara vill spela en liten kort stund som causual spelare gærna gør(antagligen den målgruppen man riktar emot som inte vill lægga ut pengar på att ÆGA sin hårdvara sjælv.).

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Medlem

Borde det inte bli extrmemt segt och hackigt? Vad händer t.ex. om 10.000 personer bestämmer sig för att spela Burnout Paradise samtidigt? Tror inte det kommer funka riktigt i praktiken, dom måste ju ena riktiga värstingar till servrar för att klara all belastning. Eller har jag fel?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Känns som att de kommer funka fint för lättare B spel och inte så krävande. dock så kommer ju Ping en blir den största frågan.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

För Nintendo 8-bit så tycker jag http://www.virtualnes.com/ fungerar väldigt bra i java.

Permalänk
Medlem

Måste säga detta är en jävligt smart grej om de lyckas med både hårdvara och få med alla spelutvecklare.

Frågan är vad den kommer kosta och när det kommer.

Men för låt säga 200kr i månaden skulle jag ta denna tjänst.

Sedan har man de som lirar dygnet runt så låt säga mycket spelade 200kr i mpnaden, 300-350kr för de som spelar hela tiden.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem

Kommer gå åt helvetet för amerika och deras koppar linor. Fiber sverige kom igen!

Permalänk
Medlem

Tror jag läste/såg en intervju där de pratat om beta-tester (eller alpha?) där det fungerade utan problem med spel så som som Crysis, men det är ju som en del säger... om man ska spela spel som Crysis eller andra krävande spel så skulle det knappast gå att ha en dator för ett par hundra spelare. De kan ju knappast ha råd med tusentals datorer för det här, så det lär ju bli något kösystem, vilket gör det mindre intressant.

Jag vill kunna starta ett spel och spela direkt, inte sitta i en kvart till 2 timmar bara för att kanske spela i 30 minuter.

Permalänk
Medlem

Jag har ju oerhört svårt att tänka mig att det här kan funka i praktiken. Vem vill sitta och ha ping för både bild och styrning. Det kommer ju bli som att sitta och lira quake3 på den första tftskärmen i historien, med den första trådlösa musen... eftersläpning eller vad?

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem

Visst visa mig en lösning där de streamar Crysis i 1920*1080 tills 10000 tals spelare samtidigt @ 60 FPS. Jag tror inte vi är där än, långt ifrån. Jag tror inte all komprimering av en dataström i världen hjälper.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Det här är framtiden. Har länge velat se en sådan här lösning, frågan är väl om det faktiskt fungerar.

Om det ska bli en del av framtiden behövs det satsas mer på utbyggnad av fiberbredband.

Permalänk
Medlem

Vissa kanske gillar det men jag kommer knappast använda det. Lär ju bli världen muslagg om man har dålig ping. Och de kanske kör med dåliga grafikinställningar för att deras servrar ska orka med. Men framför allt har jag ju redan en rigg som klarar alla spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk

Häftigt! Finns ju liknande lösningar för applikationer på vissa företag som använder t ex Citrix...

Permalänk
Medlem

Läste i Metro att tjänsten skulle ha cirka 2ms i reponstid från att ha tryck på knappen och bilden ändras.

Låter superb, men frågan är om servrarna pallar. Men de har ju garanterat räknat på sådant.

Permalänk

det dom flesta inte kan skilja på som gnäller över tid o logga in osv, man bygger systemen för o hantera antalet inloggade inte samtidiga inloggningar, behövs nästan ingen kapacititet för o hantera samtidiga inloggningar

sätt upp 1000 (linuxservrar) så har du en djävla kapacitet redan där

Det kommer o hänga på linan så vi borde få vara testland ju massa fiber i detta land

jag vill jag vill

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lindgren92
Läste i Metro att tjänsten skulle ha cirka 2ms i reponstid från att ha tryck på knappen och bilden ändras.

Låter superb, men frågan är om servrarna pallar. Men de har ju garanterat räknat på sådant.

2 ms är ju så gott som omöjligt. Det kan ju inte vara lägre än din RTT (aka. ping) till spelservern, och hur stor är chansen att den är så pass långt under 2 ms att spelet hinner reagera samt skicka uppdaterad bildinfo?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Kan bli riktigt intressant. Hoppas det går igenom och att lokallagring överlag så småningom försvinner helt

Visa signatur

q9550 + True | p5q premium | 2x2gb Dominator | 4870 1gb CF | Intel X25-M 80gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
2 ms är ju så gott som omöjligt. Det kan ju inte vara lägre än din RTT (aka. ping) till spelservern, och hur stor är chansen att den är så pass långt under 2 ms att spelet hinner reagera samt skicka uppdaterad bildinfo?

Precis, det kommer ju aldrig funka?! Kul och se hur de tänkt lösa det med servrar och allt överhuvudtaget!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Star pa deras sida att det ar endast for USA.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser fram emot det och hoppas att det fungerar! Har alltid velat spela Ape Escape 2 och 3

Permalänk
Medlem

För det första så har ni inte testat detta så ni kan inte utala er om hur det kommer att funka.

Det kommer först att lanseras i USA ja men går det bra där så ska de expandera vilket de har sagt.

Betatestarna börjar redan på sommaren och då får vi höra från dom hur det går.

Och skulle detta inte ha en chans att fungerar så skulle de ju inte lanserat det. Det är väl en jävla självklarhet. Alltså har de tänkt på allt och fått det att funka på nått sätt.

Och sweklockers artikel är helt fel på det. Det är inte konsolspel som kommer finnas på den utan pc spel

Permalänk

Detta funkar ju utmärkt med Quakelive
www.quakelive.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamilton83
Detta funkar ju utmärkt med Quakelive
www.quakelive.com

Quake live är INTE strömmad video.

OT: Detta kommer inte fungera, märk mina ord.

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"