Ny film visar Cryengine 3

Permalänk
Melding Plague

Ny film visar Cryengine 3

Utvecklarna bakom Far Cry och Crysis visar upp nästa generation av spelmotorn Cryengine.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ju precis ut som tidigare? Hoppas på att nästa spel i serien lever på mer än att bara vara en grafikorgie.

Permalänk
Avstängd

Updaterad fysik och kanske bättre flyt? Ja tack.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Inaktiv

hurfan ser det ut igentligen när han håller vapnet sådär? Som om kulan kommer att hämna lååååångt åt vänster.

Permalänk
Medlem

någon som vet vart man kan ta ner en högupplöst version? rätt värdelöst att sitta och kisa till youtubeklipp för att se förbättringarna

Permalänk
Medlem

Texturerna känns betydligt enklare än vad som används i Crysis / Warhead. Något måste de väl spara minne på för att få det att fungera på konsolerna... Fysiken ser däremot bra ut. Men visst hackar det betänkligt på vissa ställen i filmsnutten.

Såg den på YouTube i "HD" (vilket skämt att de kallar den kvaliten för HD)

Visa signatur

Core i5-750@stock, Asus P55 Pro, Cooler Master Cosmos 1000, 4 GB DDR3 Corsair XMS3 1600 MHz CL8, HIS Radeon 6950 2GB, WD Caviar Black 32MB 640GB, Hitachi Green 2TB + Western Digital 2TB, Corsair TX750W, Samsung DVD RW-22X, 26" Fujitsu-Siemens Amilo SL3260W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vattenfallet där i slutet var ju vackert!

//rillo

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk

Det ser ju inte bättre ut iaf. Syns att det är gjort för multiplattform.

Permalänk
Medlem

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=130522

Längst ner finns 2 st jämförande bilder som visar skillnad.

/rillo

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem

http://pc.ign.com/dor/articles/965172/gdc-09-cryengine-3-in-m...

Här går den att ladda ned i 1280^720 59,1 MB, men bara om man är IGN Insider. Någon som kan få tag på denna?

/marbau

Visa signatur

Core i5-750@stock, Asus P55 Pro, Cooler Master Cosmos 1000, 4 GB DDR3 Corsair XMS3 1600 MHz CL8, HIS Radeon 6950 2GB, WD Caviar Black 32MB 640GB, Hitachi Green 2TB + Western Digital 2TB, Corsair TX750W, Samsung DVD RW-22X, 26" Fujitsu-Siemens Amilo SL3260W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IcedEarth
http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=130522

Längst ner finns 2 st jämförande bilder som visar skillnad.

/rillo

Helt värdelöst! Det är två helt olika områden samt att det typ är crysis på medium

Permalänk

Såg helt okey ut. dock så efterfrågar jag fortfarande spelkänslan är grafiken i spelen.

Liksom man kunde lira Doom 2, tetris, unreal tournament på den grafiken då och där finns det ju känsla emot dagens spel som helt saknar känsla.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

http://ve3d.ign.com/articles/news/41663/Cryteks-CryEngine-3-S...

"Crytek's Cevat Yerli expects the Playstation 4 and Xbox 720 to be released by 2012 at the latest, so that's when he'll have CryEngine 3 ready to rock and roll"

//rillo

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IcedEarth
http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=130522

Längst ner finns 2 st jämförande bilder som visar skillnad.

/rillo

Ha, CryEngine2 ser ju bettre ut en 3an
Jävla idioter som ska ladda ner så mycket, man får ju bara massa konsolkonverteringar =(

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Avstängd

ser fet ut

snart kanske speltilverkarna har så bra grafik att dom kan börja lägga fokus på andra saker

Vet inte vem som är dummast, företagen som lägger hela budgeten på grafiken eller konsumenterna som bara köper spel efter grafiken.
ops, jag gav visst svaret i frågan.

Permalänk
Medlem

http://ve3d.ign.com/videos/play/46573/PC/Crysis/Trailer/CryEn...

Här finns den att ladda hem i 720p. Som sagt, gjort för konsol och det märks, men roligt att se att det går att pressa ut så mycket ur dem. Men jag är något osäker på VDns uttalanden. Kan existerande konsoler köra detta eller är det för nästa generations konsoler?

/marbau

Visa signatur

Core i5-750@stock, Asus P55 Pro, Cooler Master Cosmos 1000, 4 GB DDR3 Corsair XMS3 1600 MHz CL8, HIS Radeon 6950 2GB, WD Caviar Black 32MB 640GB, Hitachi Green 2TB + Western Digital 2TB, Corsair TX750W, Samsung DVD RW-22X, 26" Fujitsu-Siemens Amilo SL3260W

Permalänk
Inaktiv

Sådana här filmer är så värdelösa.

Permalänk
Medlem

Såg typ ingen skillnad, varken i 720p lr youtube verisonen.. Väntar på screenshots från liknande miljöer med maxad grafik från cry2 och från nya trean innan jag kommenterar några framsteg inom grafiken.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Ljuset är det jag tycker att man ser mest skillnad på och det har blivit snyggare.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Sämre grafik, men mer flyt säkert.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

Var väl inge snyggt? Känns som om anti-aliasing var satt på minus 8 eller nåt (och jag vet att det var 720p jag kollade på marbaus film)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Var väl inge snyggt? Känns som om anti-aliasing var satt på minus 8 eller nåt (och jag vet att det var 720p jag kollade på marbaus film)

720p är ganska låg upplösning, så att det finns hackiga kanter är att förvänta. Sen kanske inte AA-stöd är implementerat än?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Fin fysik iaf

Permalänk
Medlem

Ett steg tillbaka. "Konsollerna" (spelstation 3/x-låda 2pi) innehåller två generationer gammal hårdvara. Känner er snuvade på konfekten om ni köpt en kraftfull pc de senaste året, inget i denna spelmotor kommer kunna utnyttjas på er hårvara. Allt för att tjäna pengar på bortkollrade konsollägare.

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"

Permalänk
Medlem

Djävulskt snygg grafik, tur att någon satsar på grafiken

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd

Snyggt, och trevliga fysikeffekter.

Men hur står den sig mot Unigine?
Unigine är också imponerande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Djävulskt snygg grafik, tur att någon satsar på grafiken

Snälla. Såg inte Crysis ut precis sådär under, tja, 2007? Gå inte på en så platt hajp igen. CryEngine 2 sög ju totalt. Tung, dum och utförd på ett smaklöst vis som verkligen fick hela försöket att se ut som ett stort skämt.

Varför ens försöka med en tredje motor? Problemet i grunden är ju att CryEngine 2 från första början inte fungerar på något datorsystem under en förmögenhet samt går inte att porta till denna generations konsoler. Vilket resulterar i allt annat än pengar.

Nej - jag är inte ett dugg imponerad.

Citat:

Hebo:
Ett steg tillbaka. "Konsollerna" (spelstation 3/x-låda 2pi) innehåller två generationer gammal hårdvara. Känner er snuvade på konfekten om ni köpt en kraftfull pc de senaste året, inget i denna spelmotor kommer kunna utnyttjas på er hårvara. Allt för att tjäna pengar på bortkollrade konsollägare."

- Knappast. Du glömmer ju att Xbox 360 lanserades 2005 och PlayStation 3 2006. Självklart blir datormotsvarigheten av hårdvaran lätt föråldrad men likaså blir den istället optimerad - vilket aldrig hinner hända i PC-världen där det helt enkelt blir för dyrt. Så hellre än att ha fetaste upplösningarna har konsolerna istället de bästa tjänsterna, priserna (platformspriset) samt spelen. Men jag antar att det är baggateller mot mediokra spel som Crysis.

... Eller, nu när jag läser din text en gång till så vet jag inte på vilken sida du står.

Permalänk

granskogen ocj vattenfallet va finast, och ljuset genom träden

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Liksom man kunde lira Doom 2, tetris, unreal tournament på den grafiken då och där finns det ju känsla emot dagens spel som helt saknar känsla.

Nja håller inte med där. Jag har iaf precis lika kul i gamla spel som i nya spel. Och Crysis var inte bara grafik. Jag gillade faktiskt att spela det också just för att banorna och dräkten gav så stora friheter. Lite för enkelt dock men på svåraste var det ganska lagom.

edit: just ja, vattenfallet såg väldigt fint och naturtroget ut. Mycket bra gjort alltså!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W