Internet Explorer 8 redo för nedladdning

Permalänk
Melding Plague

Internet Explorer 8 redo för nedladdning

Microsofts webbläsare Internet Explorer är uppe i version 8.0. Bland nyheterna märks fler säkerhetsfunktioner och något som kallas för web slices.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Är detta en nyare version än den som finns i windows 7 beta?

Försökte instalera den nya i windows 7 men operativsystemet stöds inte

Vill ha den senaste versionen....

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Stannar nog kvar vid Firefox 3. Inget som direkt lockar hos 8.0

Permalänk
Medlem

Jag har tyvärr inte tillräckligt förtroende för Internet Explorer för att orka testa. Kan verka lite trångsynt men min erfarenhet av IE är definitivt dålig.
//pscs3

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

FF kommer ändå vara bättre med alla dess tillägg samt säkerhetsfunktioner och mycket mer

Permalänk
Inaktiv

Sweclockers har länkat till fel produkt. Det står "United States" och bör bytas till Sverige eller Worldwide för rätt nedladdning.

Länk - Svensk information: http://www.microsoft.com/sverige/windows/ie/default.mspx

Länk - Välj land & OS för rätt version - http://www.microsoft.com/windows/internet-explorer/worldwide-...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Fungerar inte att installera på Vista, tydligen, beroende på mitt 64-bitars OS eller inte.

"This installation does not support your system architecture (32/64bits)."

Du laddade hem x64 installern, eller?

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem

hade tydligen Explorer 8 i Win7 Betan.. Och verkar inte ha kommit i nån uppdatering heller, installeraren säger till och med att jag har en nyare verision utav programet. Haha.

Som ni märker använder jag inte Explorer i vanliga fall, hehe.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Får väl testa men chanen är stor att FF3 gäller i forsättningen med.

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk

men va fan! Det funkar ju inte på Vista x64! Nu har de verkligen skjutit sig i foten.

Visa signatur

Dell XPS 9510, LG OLED48CX

Permalänk

Laddar ner, installerar, testar sen blir det antagligen Firefox igen. Men bättre att ha nya IE än gammla iaf snabbare och säkrare om jag har hört rätt.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Ni får berätta hur det funkar, orkar verkligen inte testa.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Avstängd

står sig nog inte mot opera

buga för norrmännen

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gunvald89
men va fan! Det funkar ju inte på Vista x64! Nu har de verkligen skjutit sig i foten.

http://www.microsoft.com/windows/internet-explorer/worldwide-...

Permalänk
Medlem

Opera är bäst, använder dock firefox för att jag inte orkar dra över bokmärkena

Någon som pallar att köra lite acid-tests i IE8?

Permalänk
Avstängd

Bästa "porrläget" finns väl ändå i Epiphany.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gunvald89
men va fan! Det funkar ju inte på Vista x64! Nu har de verkligen skjutit sig i foten.

Jag har Windows Vista Ultimate 64-bit och Internet Explorer 8 fungerar utan problem.

Permalänk
Medlem

Stod när jag skulle installera att det inte stödjer 32/64 bits arkitekturen sjukt eller!?=)

Hehe drar aldrig ner nått skit som inte är kompatibelt men det funkar kanske klockrent ändå vad vet jag, tar och väntar ser hur d går för er vill gärna uppgradera ändå

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Bästa "porrläget" finns väl ändå i Epiphany.

Hahaha vad är epiphany och vadå bästa porrläget? nu blev jag nyfiken xD

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Någon som orkar Bencha med futuremarks program då? Om det finns, så ska det användas.

Men jag orkar då verkligen inte.

Permalänk

hade det ca 5sek innan jag byte tebax till chrome igen...

Visa signatur

MSI B85M-P33 mATX, Intel Core i5 4440 3.1 GHz, 8GB CL9 1600MHz , ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB

Permalänk
Medlem

IE8... USCH!

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Skräp, IE har alltid haft massa skit och sämsta säkerheten.

Nej, FF och Crome är mycket bättre och kräver inte så jäkla massa av systemet.

IE 7 kraschar hela tiden för mig, dock mindre än dom tidigare skiten

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Om Internet Explorer hade varit den enda webbläsaren i världen, hade jag valt att inte använda internet, SÅ dåligt är Internet Explorer.

Permalänk
Medlem

En sak jag inte kan förstå är hur de som gör den grafiska biten i IE tänker. Man har den vanliga fönsterramen omkring men sen inuti den så stoppar man in en slags oldschool Windows XP meny, det ser sjukt fel ut och som om att man bara har en wrapper kring en XP produkt för att köra den i Vista/W7/whatever.

Permalänk

Har testat IE8 nu ett tag och den funkar riktigt bra!

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iGNiTiON
Opera är bäst, använder dock firefox för att jag inte orkar dra över bokmärkena

Någon som pallar att köra lite acid-tests i IE8?

Jag håller med om att Opera är bäst, och överföringen av bokmärkena ordnas automagiskt!

Internet Explorer 8 fungerar hittills mycket bra för mig, mycket bättre än IE7, men inte så bra att jag överger Opera.

IE8 klarar Acid 2-testet men får dåligt resultat i Acid 3-testet. I och för sig klarar varken Opera 9 eller Firefox 3 det heller, men Opera får bättre resultat än Firefox.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk

Nja FF känns säkrare än IE och så får det bli har man en gång hoppat så brukar man stanna kvar.

Visa signatur

I am Extrazz.