Preliminärt schema för Dreamhack Göteborg

Permalänk
Melding Plague

Preliminärt schema för Dreamhack Göteborg

SweClockers har bokat upp en alldeles egen rad på nästa upplaga av datorfestivalen Dreamhack. Här är evenemangen som planeras.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Verkar vara rätt dålig fart på detta om man kollar bokningarna.

Sen så har även FB lagt en egen rad men det ska vi nog inte diskutera här.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ang. bokningarna så är det nog mest för att det är under påskhelgen. Skulle tro att väldigt många är bortresta under den helgen, antingen åker skidor eller nåt sånt eller så firar dom påsken.

Jag o 2 till kommer att byta plats från 3:53-49 till nån plats på SweC sektionen

Btw, kommer bli så jäkla grymt!

Edit: Jahapp... så kunde man inte byta plats till SweC sektionen :/ Måste ju köpa ny värdekod då... aja.. köpte väl värdekod för tidigt då :/

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Avstängd

Påskhelgen är ju dedikerad till godsaker och plugg tyvär.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

ska man våga sig på att komma ? har alldrig varit på dh men är jävligt sugen , Är det mycket cs kidz osv? eller kan man träffa folk i sin egen ålder (25+)?

Permalänk
Geeks
Säljchef

Det är tyvärr ganska vanligt att man väntar med utgifter som tex denna ( bokning ) tills absolut sista möjliga stund. Hade det varit DH-winter där bokningen blir full nästan direkt så blir man hetsad att boka för att inte missa sin plats, missa chansen att sitta bredvid polarn etc.

Jag tror dock och hoppas att det är många Swecare som planerat att dyka upp. Vi körde ju bla en poll där frågan löd:

En rad för Swec-läsare på DH GBG?
Över 241 personer svarade: Ja då kommer jag!

Sen är det väl klart att kanske inte alla dessa väljer att komma, men det finns betydligt färre Swecplatser kvar än så.

Med vår rad så gör vi ett minilan i lanet där Swecare med mer intresse för själva datorn än spelen kan samlas. Sen är det ju inte fel att gå därifrån med en göttapåse med en hel del sköna prylar från tillverkare, SweClockers T-shirt m.m.

Sen blir det ju en del tävlingar bara för Swecraden. Kan chansen vara större att vinna hårdvara?

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk

Jag kommer med största sannolikhet att komma dock ej med plats.
Sen så har väl aldrig Swec varigt något Fan av cs därav ingen tunering i det bla. i fragbite raden och många andra kommer nog lire cs och wow men det är nog lite mognare folk som är där.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Skulle ju vilja ha musmattan
Men orkar inte släpa datorn från sthlm-Gbg ;P

Man kan inte köpa musmattan endå :D?

Visa signatur

Intel Core 2 duo E6850 3.8Ghz 24/7|Noctua NH-U9B SE2|Msi P7N SLI Platinum|EVGA Nvidia Gerforce Gtx 260|Corsair Hx650w|2x Western Digital 1Tb+ 1x 500Gb Green Power + Samsung 830 256GB SSD OS disk|Corsair Carbide 500R Vit

Permalänk
Medlem

Det vore riktigt gutt att åka på detta.

Visa signatur

Kottar är mer än bara djur.

Permalänk
Medlem

har beslutat att boka plats nu när jag kommer hem från ett 20gradigt spanien imorgon . Blir självklart i swec raden , några förslag på spel som man borde ha osv ?

Permalänk
Geeks
Grundare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GurraGamer
Skulle ju vilja ha musmattan
Men orkar inte släpa datorn från sthlm-Gbg ;P

Man kan inte köpa musmattan endå :D?

Musmattan kommer att säljas på plats till alla besökare, så det är fritt fram.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Musmattan kommer att säljas på plats till alla besökare, så det är fritt fram.

Man kan inte få köpa den från hemsidan?
För jag kommer nog inte åka ner till göteborg

Visa signatur

Intel Core 2 duo E6850 3.8Ghz 24/7|Noctua NH-U9B SE2|Msi P7N SLI Platinum|EVGA Nvidia Gerforce Gtx 260|Corsair Hx650w|2x Western Digital 1Tb+ 1x 500Gb Green Power + Samsung 830 256GB SSD OS disk|Corsair Carbide 500R Vit

Permalänk
Geeks
Säljchef
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz84
har beslutat att boka plats nu när jag kommer hem från ett 20gradigt spanien imorgon . Blir självklart i swec raden , några förslag på spel som man borde ha osv ?

Gött det! Då syns vi där

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk

ja kan ni inte öppna en webbshopp så att man kan beställa swec prylar till förmånliga priser? för jag kommer inte åka ner till gbg =/

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JacL
Ang. bokningarna så är det nog mest för att det är under påskhelgen. Skulle tro att väldigt många är bortresta under den helgen, antingen åker skidor eller nåt sånt eller så firar dom påsken.

Jag o 2 till kommer att byta plats från 3:53-49 till nån plats på SweC sektionen

Btw, kommer bli så jäkla grymt!

Edit: Jahapp... så kunde man inte byta plats till SweC sektionen :/ Måste ju köpa ny värdekod då... aja.. köpte väl värdekod för tidigt då :/

Ryktet säger att ett mail till DH-folket kan lösa det hela utan problem, men vad vet väl jag..?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Vill ni byta plats till swec-sektion skall detta icke vara något problem. Kontakta supporten bara...

Permalänk
Medlem

Inte behöver du köpa ny värdekod , vi kommer ordna så alla som köpt vanlig värdekod kommer få ny värdekod i SWeC sektionen som önskar detta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JacL
Ang. bokningarna så är det nog mest för att det är under påskhelgen. Skulle tro att väldigt många är bortresta under den helgen, antingen åker skidor eller nåt sånt eller så firar dom påsken.

Jag o 2 till kommer att byta plats från 3:53-49 till nån plats på SweC sektionen

Btw, kommer bli så jäkla grymt!

Edit: Jahapp... så kunde man inte byta plats till SweC sektionen :/ Måste ju köpa ny värdekod då... aja.. köpte väl värdekod för tidigt då :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Ryktet säger att ett mail till DH-folket kan lösa det hela utan problem, men vad vet väl jag..?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickenicke
Vill ni byta plats till swec-sektion skall detta icke vara något problem. Kontakta supporten bara...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DH-peter
Inte behöver du köpa ny värdekod , vi kommer ordna så alla som köpt vanlig värdekod kommer få ny värdekod i SWeC sektionen som önskar detta.

Tack, visste faktiskt inte detta

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Medlem

ASså guys. jag hade jätte gärna vart med alltså. är på resa då tyvärr kommer tillbaka til götet dagen efter.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem

Det hade ju varit galet kul o ta en sväng , nu blev jag sugen på det. attans...
Men orka släpa mitt sjukt tunga cosmos 1000 ? väger ju mer än bilen man fraktar den i :/

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Hedersmedlem

Jag ska ta mig ner och hälsa på iaf. Datorn orkar jag ju inte ens lyfta till köket så ner till göteborg kommer den inte.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Själv så håller jag på och mailar Support nu och hoppas på ett byte

Ses på LAN!

Visa signatur

Rise and rise again and again. Like the Phoenix from the ashes. Until the Lambs become Lions and the Rule of Darkness
is no more.

Permalänk
Medlem

Kommer bli skoj detta!

Kan ju lite snabbt hinta om att det kommer hållas tävlingar i kreativitet av olika former från DH's sida också. En liten fågel viskade något om casemodding bland annat

Mer info lär komma...

Visa signatur

Opteron 165 CCBWE 0550XPMW | MSI Neo2 platinum 54G | 2x512mb Geil One S 1,5-2-2-5 @ 400mhz | Gainward GF 6800 GT | WD 100gb + Maxtor 200gb + Maxtor 250gb

Permalänk
Medlem

Inte bara i casemodding heller, Utan även i Foto, FreestyleGFX, Wild och Musik.

Finns mer information på www.dreamhack.se, Och bidragen i motsvarande grenar från i vintras finns att nå på http://kreativ.dreamhack.se

Sen ska det även visas en hel del massa demos på bigscreen under sista natten. Det blir awesome!

Visa signatur

Who own u?

Permalänk
Medlem

härligt 20 min från mig då men datorn får ligga hemma då för den är så skämmig dålig.

Men vet någon hur mycket det kostar att gå in ifall man bara ska gå runt?

Permalänk
Medlem

100 kr för en dagsbiljett,
200 kr för hela eventet

Visa signatur

Who own u?

Permalänk

Mitt första Dremhack. Stora LAN har inte varit min grej och med åldern så har själva LAN grejen på skymundan. Men nu har lillgrabben växt till sig och drar gärna på LAN med pappa :). Så jag är inbokad på Sweclockers bord tillsammans med en CS spelande tonåring ( ja jo han är 12 men fyller 13 i maj ). Ska försöka hålla honom lugn.

Kanske det finns fler äldre som tänkt sig att sitta vid sweclockers rad ?

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem

Ni som vart ute i god tid, eller missat swecraden i momentet, har nu fått era koder fixade. Ni kan nu göra om momentet med er platskod och välja en plats på Swecraden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickenicke
Ni som vart ute i god tid, eller missat swecraden i momentet, har nu fått era koder fixade. Ni kan nu göra om momentet med er platskod och välja en plats på Swecraden!

Trevligt trevlig.

Bytt plats nu och väntar på spänning efter DH GBG

Ses på LAN!

Visa signatur

Rise and rise again and again. Like the Phoenix from the ashes. Until the Lambs become Lions and the Rule of Darkness
is no more.

Permalänk
Medlem

Ses i GBG