Permalänk
Medlem

GTA IV problem

Det segar och laggar, även med "lägsta" inställningar på allt, jag har ett hd4850 512mb och en amd 6000+ i 3.5ghz, har xp sp3 (haft vista tidigare) och det har fungerat finfint. nu undrar jag varför i helvete det segar som FAN just nu? även när jag nyligen startat om datorn.

Finns det någon patch? jag kan spela crysis med allt på high och fysiken på enthusiast, tycker att jag åtminstånde borde kunna spela GTA UTAN fryslagg här och där.

Permalänk
Medlem

Jag har i princip samma dator som du och det är samma sak för mig! Det konstiga är att det laggar nästa mindre om du drar upp grafiken och view distance till så högt det går (eller strax under) men sänker shadow density till 0!

GTA 4 är riktigt dåligt optimerat till PC, du måste nog ha en 4kärnig processor för att det ska flyta riktigt bra. Förresten, det finns redan en tråd om detta! Läs den!

Permalänk
Medlem

Sök på denna path vet jag Grand Theft Auto IV v1.0.2.0 update ;),kan lösa dina problem "hoppas"jag,lycka till.

Permalänk
Medlem

Mjo, men det HAR fungerat för mig, FELFRITT UTAN LAGG OCH SÅNT
men helt plötsligt så nada?

är det någon konstigt inbyggd uppdaterings funktion som fuckat allt?

Permalänk
Medlem

funkar inte bättre med patchen

Permalänk

Har exakt samma fel, en kompis har tipsat om 2 st patcher som jag ska prova dra ner.

Permalänk
Medlem

testa att dra upp grafiken, för mig laggar de desto sämre grafik jag har:S men om jag har för bra så laggar de ju självklart också så de gäller att hitta en balans. helt jävla fuckat

Permalänk
Medlem

Kan vara ATIkortet, uppdatera grafikdrivarna, de har liksom Nvidia anpassat en version för spelet av driversen.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

mja, jag har allt fullt uppdaterat

Permalänk

Hallå! Har ett Problem med GTA IV

Det kommer upp Error RMN 40.
Men saken är de att jag har Vista!
Har sökt runt lite och de står att man ska ha Service Pack 3 för detta men de är till till XP?

Förstår inte riktigt vad jag ska hitta på.

Tacksam för Hjälp!

Permalänk
Medlem

Mortal1ty:

Jag hade AMD Athlon 64 X2 5000+ 2.6 och ATI 4850 med 4 gb ram och hade samma problem.
Men för min del var det samma som dom andra skriver om att dra upp grafiken. Jag på mätarna "view ditsance, detail distance och shadow density" (typ) så borde du ha lägsta medans du drar upp upplösningen till rekomenderat för din skärm och ställer in dom övriga mätarna (Rendering, shadow quality etc.) på högsta. Ja drog upp dom förutom vattnet som låg på lägsta och då flöt spelet på fint fint!

Om inte det funkar pröva att kolla om inställningarana i Catalyst control center är intsällda på performance eller quality, ska vara performance och pröva att ändra priority på LaunchGTA.exe och GTAIV.exe i filhanteraren.

Annars vet jag inte..

Visa signatur

AMD Phenom II 940 3.0 @ 3.6 - Asus EAH4850 1GB - 4GB Crucial DDR2 PC-6400 @ 940 - Gigabyte GA-MA790GP - Corsair PowerSupply 650W - Samsung SpinPoint F1 750GB 7200 rpm 32mb cache - Antec nine hundred