Playzone polisanmälda

Permalänk
Melding Plague

Playzone polisanmälda

Den omtalade e-handlaren Playzone.se är polisanmäld för bedrägeri. Kundtjänsten är okontaktbar och kunder får varken sina varor eller pengarna tillbaka.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Synd om dom som hoppats.

Som vanligt låter det för billigt är det nästan alltid en bluff.

Undrar hur många som klarade sig tackvare swecs varning.

Borde vara ett gäng.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Jopp.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Lär ju inte vara så lyckat det där
Varken sålt eller bedraget

Permalänk
Medlem

Hoppas de får vad dem förtjänar!

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk

Idioter...

Lycka till i framtiden säger vi väl. NOT!

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Avstängd

De vore synd om Playzone.se vart en fullt fungerande butik tills dom bytte ägare. De skulle iaf inte förvåna mig om de vore så med tanke på hur länge dom funnits. Undrar vem ägaren är...

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Var ju bara en tidsfråga...
Synd om dessa idioter, förhoppnningsvis är det väl inte alltför många som gått på bluffen? Seriöst, är ju nästan så man skulle tro att det var piratkopierade PS3 (om det nu finns?) när dom säljer dom för 3000.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Citat:

Citat från nyheten
... Han skulle komma tillbaka om en halvtimme. Vi gick och åt under tiden och när vi kom tillbaka var det stängt.

HAHAHA! pwned...
undrar om det här var en uttänkt strategi?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Hur tröga är folk vara egentilligen? Nyheterna om kameraexperten har vart både på internet och i gammelmedia.

Hallå!?

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Avstängd

Tråkigt att höra, vissa personer fick sina konsoller. Men de jag vet bor ju kalmartrakten.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Synd att de inte väntade i butiken, och därtill ringde dit polis för att de misstänkte bedrägeri. Man har väl rätt att häva ett köp i det skedet? Men det är lätt att vara efterklok.

Förhoppningsvis så kan polisen ändå få tag på ägaren/ägarna i nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
Synd om dom som hoppats.

Som vanligt låter det för billigt är det nästan alltid en bluff.

Undrar hur många som klarade sig tackvare swecs varning.

Borde vara ett gäng.

Ja utan Pricerunner, Prisjakt, Sweclockers med flera hade dessa personer kunnat lura åtskilliga mer än de som nu blivit lurade. Sympatiserar med de som inte visste om all info som nu finns på dessa siter medan jag inte tycker synd om de som visste men ändå beställde, de får helt klart skylla sig själva.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Ja utan Pricerunner, Prisjakt, Sweclockers med flera hade dessa personer kunnat lura åtskilliga mer än de som nu blivit lurade. Sympatiserar med de som inte visste om all info som nu finns på dessa siter medan jag inte tycker synd om de som visste men ändå beställde, de får helt klart skylla sig själva.

Dom roligaste personerna är dom som anklagat försiktiga och kritiska människor för att vara patetiska och paranoida Dom personerna lär ju inte säga ett pip dock. Ärligt talat dock, man behöver inget internet för att slå ihop fantasipriser med förskottsbetalning för att räkna ut att något är en bluff.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Dom roligaste personerna är dom som anklagat försiktiga och kritiska människor för att vara patetiska och paranoida Dom personerna lär ju inte säga ett pip dock. Ärligt talat dock, man behöver inget internet för att slå ihop fantasipriser med förskottsbetalning för att räkna ut att något är en bluff.

Jag var en av de personerna och jag håller fast vid att folk är paranoida.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

jävligt skitigt endå. tror det är vääääldigt många som åkt på en nitlott. sidan har ju haft bra rykte innan så tror en del har förlitat sig på det. men ja to late bitchez! ^^

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Jag var en av de personerna och jag håller fast vid att folk är paranoida.

Hellre paranoid än naiv och 3000 kronor fattigare. (Då det var PS3or som verkade mest heta, t.ex)

Sista jag säger om det så tråden inte urartar i nån pajkastning

+1 För att stå för vad du har sagt tidigare också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Jag var en av de personerna och jag håller fast vid att folk är paranoida.

Det är alltså helt normalt när man kommit överrens om att möta en kund senare, att stänga butiken före angiven tid utan att ge något meddelande, och därefter inte kunna kontaktas :S .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Jag var en av de personerna och jag håller fast vid att folk är paranoida.

Du kan väl inte på fullaste allvar tro att det inte rör sig om några skojare efter detta? En seriös butik hade inte sagt åt kunden att komma tillbaks lite senare och sedan stängt och dragit därifrån. Du måste väl ändå inse nu att det rör sig om en ny kameraexperten eller?

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

Jag skulle tro att han menade att han hade kritiserat folk som var misstänksamma mot de billiga priserna INNAN den här artikeln publicerades.

Iaf: Pissigt för dom som inte fick sina grejer, grymt gött för folk som fick sin PS3 för 3k däremot ^^

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pointpurple
Jag skulle tro att han menade att han hade kritiserat folk som var misstänksamma mot de billiga priserna INNAN den här artikeln publicerades.

Exakt.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pointpurple
Jag skulle tro att han menade att han hade kritiserat folk som var misstänksamma mot de billiga priserna INNAN den här artikeln publicerades.

Iaf: Pissigt för dom som inte fick sina grejer, grymt gött för folk som fick sin PS3 för 3k däremot ^^

För min egen del var det

0) Kameraexperten i minnet
1) Förskottsbetalning
2) Massa konstiga uppgifter om butikerna och vilken som är lager och annat tvetydligt
3) Fantasipriser vid ägarbyte
4) Annonsering
5) Precis i ett veckoslut börjar allt
6) Beskrivningen av personalen att dom var oseriösa småkids
7) "Systemfel"-blaj på hemsidan
8) Ägarbyte till folk som har krav på sig (knutet till 3)
9) Hela "om något låter för bra för att vara sant är det nog så"-tänket.
10) Märklig person på minhembio som hade skickat sina kvitton (men inte hade kvar dom? va) till en "kurir" som hade hämtat ut den direkt utan att få ett kvitto själv... right.
11) Inget märkbart försvar från playzone själva, hade det varit jag och jag var seriös och legitim hade jag fan blivit skogstokig i deras sits.

Mitt försvar hade varit att inhandla en videokamera, filma mig själv som ägaren och crewn i butiken, och utanför etc så det finns nog med bevis att det faktiskt är butiken i kalmar, sen gå in till lagret och visa upp alla kartonger etc... nåt sånt.
Men nada, två artiklar bara.

Permalänk
Medlem

Tur för deras skull att man inte beställt något från dom säger jag bara...

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Tur att alla inte är som invztr.

Då hade bedrägeri varit ett riktigt yrke och alla hade tänkt att de får väl sina saker någon gång

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Aj, tragiska människor som ägnar sina liv åt att behandla andra människor på det viset. Mitt huvud kan inte förstå hur man kan ägna sig åt bedrägeri.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
11) Inget märkbart försvar från playzone själva, hade det varit jag och jag var seriös och legitim hade jag fan blivit skogstokig i deras sits.

Det är nog det allra märkligaste. Här går telefonerna varma så fort någon uppretad medlem gnäller i konsumentforumet, men när Playzone får en hel artikel med negativ uppmärksamhet är det dödstyst.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag själv satt med fingret på köpknappen men hejdade mig i sista sekund. Xbox360-paketet för 1995kr var lockande. Tur att det uppmärksammats på sidor som denna. Att förskotts/kortbetalning var enda alternativet var det som fick mig att tveka mest.

Visa signatur

Turn on, tune in, drop out!
DFI NF4 Ultra-D, A64 3700+ San Diego @3.23Ghz, 2x1Gb Nanya@215Mhz 2,5-3-2-7, Xpertvision 7800GT@580/540/1300Mhz
R404 moddad Mach2

Permalänk

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=227920&st=...

http://www.allabolag.se/5566534524/befattningar

1985-12-19 Shaka ******* Göteborg

1989-12-04 Arvid ******* Oxelösund
finns ingen Karlsson på just nummer 2B på Hitta, men men

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Troligen handlar det om att den förre ägaren såg i och med finanskrisen att försäljningen har sjunkit dramatiskt och ville sälja företaget så fort som möjligt, medans den nya ägaren såg en möglighet att kunna lura kunder eftersom de hade ett bra rykte..?

Visa signatur

E6600@3,33ghz | Gigabyte GA-965P-DQ6 | 2x1gb Corsair PC6400C4 | Gigabyte 7950 GX2 | 01:51155p 03:34092p 05:15559p 06:10108p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CosFi
Troligen handlar det om att den förre ägaren såg i och med finanskrisen att försäljningen har sjunkit dramatiskt och ville sälja företaget så fort som möjligt, medans den nya ägaren såg en möglighet att kunna lura kunder eftersom de hade ett bra rykte..?

Det låter som att du har rätt CosFi. Tänkte exakt samma sak