The Pirate Bay-rättegången: Dag 11

Permalänk
Melding Plague

The Pirate Bay-rättegången: Dag 11

Åklagare Håkan Roswall vill att de fyra personerna bakom The Pirate Bay ska dömas till ett års fängelse. De amerikanska filmbolagen tycker dock att det är ett för lågt straff.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

”Gubbjäveln är ju vansinnig”

Skön jävel.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Som att palla ett par äpplen från en amerikansk äppelfarm och få 1 års fängelse

Permalänk

Haha... härligt svar från Warg... tror tyvärr de kommer åka fast, rättegången är ju köpt från början.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Om dom nu döms är det ju "tur" att vi har så klen straffskala i detta avlånga land. Hade det varit i USA hade det ju säkert blivit minst 10 år.

EDIT: Iofs så kan man ju gissa på att andra makter ligger bakom.

Permalänk
Medlem

"Wadsted poängterar att The Pirate Bay har över 25 miljoner användare,"

filmbolagen är bara så jävla avundsjuka på Tpb,

håller med CompassioN rättegången är köpt från början...

Permalänk
Medlem

HAHA, älskar deras attityd xD

Mkt bra underhållning den här rättegången

Visa signatur

NZXT Whisper | Asus ROG Strix x470-F Gaming | AMD Ryzen 5 2600 | G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

är väll lite skrivfel i artikeln ^^ först står det "De amerikanska filmbolagen tycker dock att det är ett för lågt straff." och sen i slutet står det "Wadsted anser att ett års fängelse är ett för kort straff."

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Får ursäkta mitt språk nu men kan inte filmbolagen bara hålla käften. Är så jävla trött på att USA har ett så stort inflytande på Sverige att dom bara kan komma in och lyckas få en rättegång när TPB inte ens är olagliga enligt svensk lag.

Jag vet att dom har gått runt lagen och stämmer dom på andra sätt men är så trött på att USA (inte USA som land ni förstår vad jag menar) komma in och styra så mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
är väll lite skrivfel i artikeln ^^ först står det "De amerikanska filmbolagen tycker dock att det är ett för lågt straff." och sen i slutet står det "Wadsted anser att ett års fängelse är ett för kort straff."

Läsfel skulle jag säga.. Läs noggrant så ser du att det är helt rätt.

Edit: Sär skrivning

Visa signatur

HTPC

Permalänk

Bara löjligt. -.- Wadsted kan ju köra upp dom där 93 miljonerna någonstans.

Nåja, om dom måste böta hoppas jag någon sätter upp en fond åt dom. Klart som fan man hjälper isåfall.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Hedersmedlem

Där har vi ett bra exempel på en kaxig blivande "inmate"!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pointpurple
Bara löjligt. -.- Wadsted kan ju köra upp dom där 93 miljonerna någonstans.

Nåja, om dom måste böta hoppas jag någon sätter upp en fond åt dom. Klart som fan man hjälper isåfall.

Kan ju sätta opp en fond åt artisterna som inte får del av hollywoodkakan osse då. Eller var ska de få sin del av kakan ifrån? :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stofe
Kan ju sätta opp en fond åt artisterna som inte får del av hollywoodkakan osse då. Eller var ska de få sin del av kakan ifrån? :S

Haha, ägd o.O

Visa signatur

Intel E5200 4.1Ghz -|- Radeon HD4850 -|- A-Data 2x2GB PC6400 -|- MSI P43 Neo-F -|- Western Digital Caviar 320GB -|- Coolermaster Elite 333 -|- Corsair 650W
Razer Diamondback 3G
Samsung 2032BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stofe
Kan ju sätta opp en fond åt artisterna som inte får del av hollywoodkakan osse då. Eller var ska de få sin del av kakan ifrån? :S

Vilka artister? de som redan tjänar mångmiljonbelopp varje år? Har de inte redan fått sin del av kakan tycker du?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stofe
Kan ju sätta opp en fond åt artisterna som inte får del av hollywoodkakan osse då. Eller var ska de få sin del av kakan ifrån? :S

Jag sympatiserar faktiskt inte en sekund med dom. Men däremot gör jag det med thepiratebay, eftersom att de uppenbarligen inte borde kunna bli dömda - men förmodligen kommer bli det ändå.

Så det faktum att jag tänker donera pengar till deras böter ( om de blir fällda) har ingenting med artisterna att göra.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

Även om det känns rätt att sätta upp en fond för dem, så vad blir resultatet? Jo - skivbolagen får sina 100 miljoner - och det vill väl "ingen"?
Jag tycker istället att åker de dit, borde varenda intresserad starta sin egna thepiratebay och se till att ett par hundra tusen svenskar enligt "lagen" ska åka in i fängelse i ett år.
Kanske kan slå två flugor i en smäll och skapa lite jobb för alla som nyligen blev sparkade - som fångvaktare!!

Permalänk
Medlem

Lite komiskt att ett par killar som inte utgör någon som helst hot mot samhället, säkert sköna killar dessutom, ska isoleras från världen och sättas bakom galler pga. En webbsajt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silver16
Även om det känns rätt att sätta upp en fond för dem, så vad blir resultatet? Jo - skivbolagen får sina 100 miljoner - och det vill väl "ingen"?
Jag tycker istället att åker de dit, borde varenda intresserad starta sin egna thepiratebay och se till att ett par hundra tusen svenskar enligt "lagen" ska åka in i fängelse i ett år.
Kanske kan slå två flugor i en smäll och skapa lite jobb för alla som nyligen blev sparkade - som fångvaktare!!

Lösningen på allt! ;D

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk

Finns det någonstans där man kan lyssna på inspelningarna av rättegången? Jag gissar att det finns inspelningar av den.

Permalänk

Landet som misslyckades grovt med att sköta Iran och Irak (jag såg dokumentären av BBC på svt1 igår om nån undrar :S ) kan tydligen styra en rättegång i ett annat litet land som inte ens protesterar. Eller är det protester som jag missat?

"Gubbjäveln är ju vansinnig" ..?

Han är väl inte ensam

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Haha... härligt svar från Warg... tror tyvärr de kommer åka fast, rättegången är ju köpt från början.

Ganska grova anklagelser måste jag säga. Eller är det bara lite konspirationsteorier du har?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Roswall, Wadsted, Pontén, Danowsky.

Jag hoppas verkligen dessa fyra inser hur korkade de är när rättegången är över och folk sympatitankar som fan bara för att jävlas och att alla pengar deras mer eller mindre förvirrade arbetsgivare mutat in i detta var förgäves.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Lite komiskt att ett par killar som inte utgör någon som helst hot mot samhället, säkert sköna killar dessutom, ska isoleras från världen och sättas bakom galler pga. En webbsajt.

Men nog måste du förstå att medhjälp till medhjälp till upphovsrättsbrott måste ha högre straff än petitesser som våldtäkt och misshandel.

Sedan när blev det en rättighet att tjäna pengar på något som folk inte vill betala för. Blir så förbannad.
Är ju som om dn skickar hem tidningar till alla, och om man öppnar den så får man betala.

Vill ni inte ha det spritt, släpp det inte, och framförallt, släpp det inte digitalt. Hur svårt ska det vara?

Permalänk

Usa kan torka sig i röven.. De jävlas bara med allt och alla. Det enda jag tror de har hjälpt oss med var att ställe in styrningen på Jasgripen men vi gjorde ändå fininställningarna själva så nja. De kan gott bli bombade av plan osv.
Det är bara synd på de oskyldiga som kommer i klämm.

Sen att de gör en film för 783246782miljoner och sen har 2354 personer som springer runt och sätter fram smörgårdsbord är bara löjligt. skådespelarna kan väl ta med sig egen mat? så har det alltid gått till på alla jobb jag varit på man fixar mat själv och för egna pengar.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaqob

Sedan när blev det en rättighet att tjäna pengar på något som folk inte vill betala för. Blir så förbannad.
Är ju som om dn skickar hem tidningar till alla, och om man öppnar den så får man betala.

Vill ni inte ha det spritt, släpp det inte, och framförallt, släpp det inte digitalt. Hur svårt ska det vara?

Du måste ju se det ur film och skiv-bolagens synvinkel. Dom har makten att kunna tvinga folk att betala öppnade tidningar dom inte vill ha, klart att den makten skall utnyttjas om det finns möjlighet att tjäna pengar på det.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Vilka artister? de som redan tjänar mångmiljonbelopp varje år? Har de inte redan fått sin del av kakan tycker du?

Klart dom tar sin egen del av sin kaka!

Jag trodde det fanns dem som la ner sin enda själ i något de gillar som kanske inte på samma sätt kan äta sin kakbit.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pointpurple
Jag sympatiserar faktiskt inte en sekund med dom. Men däremot gör jag det med thepiratebay, eftersom att de uppenbarligen inte borde kunna bli dömda - men förmodligen kommer bli det ändå.

Så det faktum att jag tänker donera pengar till deras böter ( om de blir fällda) har ingenting med artisterna att göra.

Det är ju synd att du inte gör det, sympatiserar, ändå lägger de ner tid och energi för att producera något som du, antagligen, använder...

Nä, jag tycker inte det är rätt att slänga in dessa killar i buren, som någon sa, de är säkert goa gubbar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Usa kan torka sig i röven.. De jävlas bara med allt och alla. Det enda jag tror de har hjälpt oss med var att ställe in styrningen på Jasgripen men vi gjorde ändå fininställningarna själva så nja. De kan gott bli bombade av plan osv.
Det är bara synd på de oskyldiga som kommer i klämm.

Sen att de gör en film för 783246782miljoner och sen har 2354 personer som springer runt och sätter fram smörgårdsbord är bara löjligt. skådespelarna kan väl ta med sig egen mat? så har det alltid gått till på alla jobb jag varit på man fixar mat själv och för egna pengar.

Jag hade fel om dig, du är inte så dum ändå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Usa kan torka sig i röven.. De jävlas bara med allt och alla. Det enda jag tror de har hjälpt oss med var att ställe in styrningen på Jasgripen men vi gjorde ändå fininställningarna själva så nja. De kan gott bli bombade av plan osv.
Det är bara synd på de oskyldiga som kommer i klämm.

Sen att de gör en film för 783246782miljoner och sen har 2354 personer som springer runt och sätter fram smörgårdsbord är bara löjligt. skådespelarna kan väl ta med sig egen mat? så har det alltid gått till på alla jobb jag varit på man fixar mat själv och för egna pengar.

Där sa du något! Inte nog med att skådespelarna ska ha en fet check, de ska vara så uppassade att den checken bara för underhållet av dem nästan är större än deras lönechecken.

Permalänk
Medlem

Den stora lögnen från åklagar sidan är hur TPB bidragit till att besöken på bio misnkat och köpandet av film

Detta stämmer inte och är helt sanslöst att media inte driver på en advokat som inte kollar upp siffror om försäljning!

Man blir äcklad över denna korruption, lögner och vinklingar!