Corsair in på chassimarknaden

Permalänk
Melding Plague

Corsair in på chassimarknaden

Den entusiastinriktade tillverkaren Corsair är mest kända för minnen och nätaggregat, men nu expanderar företaget med en ny produktkategori.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det där var inte snyggt. känns kopia på Cooklermasters chassin .. nja. Bättre de håller sig till minnen istället.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

tycker att de va mkt mer likt lian

Permalänk
Medlem

Precis ett sånt chassi jag har letat efter, stilrent med fönster

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Vart nån stans är den lik Antecburken?

Annars verkar den nice men jag vågar inte tänka på vad den kommer att kosta.

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk

Inte galet snyggt faktiskt. Men kul med corsair som gör chassin =D

Permalänk

Helt ok, skulle det komma en utan fönster tar jag den!

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

Bara rätt avstånd mellan fläktarna i taket och tillräckligt med plats för att trycka in en 3x120 radiator så ser det ju riktigt lovande ut Tvivlar dock på att en radiator kommer få plats.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Hedersmedlem

Gillar designen. En version utan fönster tilltalar mig mer dock.

Undrar vad de har för planer på processorkylningssidan.. det är ett hål i moderkortsplåten ungefär där processorn sitter?

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför som ska ha så många 5.25" platser i alla chassin. Räcker med en eller högst två st. Kan inte vara många som använder mer än två platser.

Visa signatur

Q9400@3.6ghz - 8gb Corsair dominator 1066mhz - EP45-DS3 - 4870x2- 2 x Patriot Warp V2 RAID 0 - Dell PERC 5/i

Permalänk
Medlem

Fult fönster och onödigt många toppfläkt-platser.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caroso
Förstår inte varför som ska ha så många 5.25" platser i alla chassin. Räcker med en eller högst två st. Kan inte vara många som använder mer än två platser.

För dom som vill stuva in ett gäng hårddiskkassetter så är det ypperligt med 5,25"-platser, likaså för hårddiskhållare med kylning.

Trevligt att dom slängt med hårddiskkassetter också, bara det är bra kvalisort så.. Synd dock på fönstret, det finns många chassin som är snygga i övrigt, men som dom nödvändigtvis ska sabba med sånt trams (imo)..

Permalänk
Medlem

Detta var ju väldigt intressant efter som Corsair gör bra nättagg.

Tycker att detta liknar Lian Li:s stil om man bortser ifrån "fönstret"

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caroso
Förstår inte varför som ska ha så många 5.25" platser i alla chassin. Räcker med en eller högst två st. Kan inte vara många som använder mer än två platser.

För tillfället använder jag 18 st 5,25" platser.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"till våren"??? är det inte vår nu ? menar dom nästa vår?

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Avstängd

Hoppas den har chassis-intrusion detection.

Permalänk
Medlem

Rip off P182 invärtes.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wicke666
För tillfället använder jag 18 st 5,25" platser.

Jag känner _ingen_ som använder mer än tre så i detta fallet tror jag inte du representerar medelköparen av datorchassin

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Avstängd

Ser ok ut. Är det bara jag som tycker att det ser jäkligt smalt ut?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

kul med nyheter inom full tower delen oxå

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem

Hm, inget i min smak...
Bara jag som tycker att fläkten som sitter mitt i chassit och blåser upp luft ur den under kammaren känns väldigt felplacerad?
Känns ju som att dom förstör hela iden, samt att den delvis kommer motverka nätaggets fläkt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Ser ok ut. Är det bara jag som tycker att det ser jäkligt smalt ut?

Det ser faktiskt smalt ut, men det gör de flesta full-tower-chassin faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wicke666
För tillfället använder jag 18 st 5,25" platser.

Hur många används inte till hårddiskar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Bara jag som tycker att fläkten som sitter mitt i chassit och blåser upp luft ur den under kammaren känns väldigt felplacerad?
Känns ju som att dom förstör hela iden, samt att den delvis kommer motverka nätaggets fläkt.

Mmm, det verkar nog ändå som det här inte skall vara en P180 kopia alls iallafall...
Det verkar som den tar in all luft från botten och sen drar den via den där horisontella mittfläkten till aktern.

Nätaggets ventilation borde då bli hyfsat separerad (förutom förstås att hela chassits får "slåss" om luften under lådan) då den suger ända från botten och direkt rakt ut bak...

Men isåfall kan man ju undra om hårddiskarna har nån ventilation alls? Fronten verkar ju helt stängd.

Och så kan man ju undra varför lådan är uppdelad sådär i två sektioner överhuvud taget?

...

Jag är dålig på radiatorer, men visst verkar det som fläktarna i taket har en
konstigt ojämn placering som troligen gör att en trippelradiator inte passar?

...

twinlight hålet vid CPU:n gissar jag är bara för att kunna komma åt baksidan av moderkortet utan att behöva skruva ut det... Så det kan gå att ta ut CPU:n utan att ta ut brädan.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Hur många används inte till hårddiskar?

Av mina 24st 5,25 använder jag de 18 till 6st CM 4-in-3, sen har jag en fläktkontroller, en optisk enhet, en enhet med reset och onoff till chassiet. Så 5,25" går åt, hellre 5,25 än 3,5 eftersom tex backplan är, oftast, 5,25"

Lustigt att ditt nick är samma som mitt namn, lite märkligt att citera "sig själv"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Undrar om en trippelradiator passar i taket på den, då kan den vara klart intressant.

Permalänk
Medlem

ser riktigt kvaletativt ut... men överdrivet med 3 takfläktar... vill man ha utökad kylning fråne en fläkt i taket är nästa steg vattenkylning. 3 fläktar resulterar bara i mer oljud. såå kul är det inte med luftkylning att det är värt det.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris_Kadaver
ser riktigt kvaletativt ut... men överdrivet med 3 takfläktar... vill man ha utökad kylning fråne en fläkt i taket är nästa steg vattenkylning. 3 fläktar resulterar bara i mer oljud. såå kul är det inte med luftkylning att det är värt det.

Är väl gjort för att man enkelt skall kunna montera en trippelradiator i taket? De kommer med största sannolikhet endast skicka med en fläkt till de 3 platserna original ändå.

Visa signatur

Antec 300. e8400. Scythe Ninja. 8800gts 512mb. OCZ pc600 4gb. Corsair 650tx. Seagate 500gb.

Permalänk

Renrakad Lian-Li ripoff.
Jaja, får väl se om det kommer mer

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Inte galet snyggt faktiskt. Men kul med corsair som gör chassin =D

tycker faktiskt den ÄR galet snygg, som en stilren batman.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wicke666
Av mina 24st 5,25 använder jag de 18 till 6st CM 4-in-3, sen har jag en fläktkontroller, en optisk enhet, en enhet med reset och onoff till chassiet. Så 5,25" går åt, hellre 5,25 än 3,5 eftersom tex backplan är, oftast, 5,25"

Lustigt att ditt nick är samma som mitt namn, lite märkligt att citera "sig själv"

Hehe lite schizo
... vi är åtminstone inte speciellt lika: jag använder en 5.25 plats (BD/DVDspelare), en hårddisk och noll externa 3.5 platser. Lite overkill för en P180 kanske?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.