Asus visar upp liten tablet

Permalänk
Melding Plague

Asus visar upp liten tablet

Det har dykt upp fotografier och information om Asus Eee PC T91, en kombinerad tablet-PC och netbook.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas priset blir överkomligt så att man slipper lägga mer än 6 tusen på den.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Fortfarande så tycker jag att upplösningen är oacceptabel. 720p-upplösning tack.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Fortfarande så tycker jag att upplösningen är oacceptabel. 720p-upplösning tack.

Håller med, netbooksen går helt bort så länge de kör under 720p.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Inaktiv

ASUS gör alltså samma grundläggande misstag som Gigabyte, att lansera en tablet med en vanlig XP-version. Varför de inte lanseras med XP Tablet är för mig en gåta eftersom det är omöjligt att få tag på det operativsystemet som privatperson.

Permalänk
Inaktiv

Dålig upplösning, fingeravtryck älskande ytor. Meh.

Tror att jag satsar på Intels 2Go tabletop. Blir perfekt dator till labbet.

BTW anledning för XP Home är Microsoft och inte Asus. De får inte ha ngt annat (det är därför 3 parts program är så viktiga).

Permalänk
Medlem

Har en en HP Touch Smart 1050, tycker är den är kalas.

Multitouch skärm 14 tum och massa lull lull

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Fortfarande så tycker jag att upplösningen är oacceptabel. 720p-upplösning tack.

Varför? Vill du verkligen glo på HD-matreal på en < 10"-skärm? Och framför allt, på en sådan liten yta, tror du verklinen HD kommer till sin rätt?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Varför? Vill du verkligen glo på HD-matreal på en < 10"-skärm? Och framför allt, på en sådan liten yta, tror du verklinen HD kommer till sin rätt?

Du glömer att den yta kommer vara välidgt nära näsan (perfekt för att hålla framför sig när man åker buss/tåg/flyg) så då blir det nog rätt bra.

Problemet är att den kanske inte pallar för att visa up HD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Varför? Vill du verkligen glo på HD-matreal på en < 10"-skärm? Och framför allt, på en sådan liten yta, tror du verklinen HD kommer till sin rätt?

Jag menar mestadels upplösningen som 720p specifieras med. Det betyder inte nödvändigtvis att man behöver se på HD-material bara för att monitorn stödjer det. Om jag inte sitter vid min HDTV och vill kolla på exempelvis en serie (på buss/tåg/flyg) så ser jag hellre den i 720p än en med sämre upplösning. Om det kommer till sin rätt lär jag få veta när jag har testat det, eller hur?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Varför? Vill du verkligen glo på HD-matreal på en < 10"-skärm? Och framför allt, på en sådan liten yta, tror du verklinen HD kommer till sin rätt?

Varför inte? Desto fler pixlar på mindre yta desto skarpare uppfattas ju bilden - och man har ju oftast laptopen i knät eller i detta fallet lite vart som helst, så man får ju ingen riktig förlust pga. skärmytan då man har skärmen så nära sig.

Jag uppfattar min 22" 1080p-skärm som mycket bättre än hushållets 48" just för att den mindre skärmen får bättre pixel/tum ratio. Men precis på samma sätt som 22" blir skarpare så sitter man ju inte rätt inpå en 48" direkt heller.

Permalänk
Medlem

Fint, men är mer intresserad av Gigabytes modell. Har dock inte hittat den ute i nån butik än, så man kan byta ut sin bärbar mot nån sån där lite sak.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Jag menar mestadels upplösningen som 720p specifieras med. Det betyder inte nödvändigtvis att man behöver se på HD-material bara för att monitorn stödjer det. Om jag inte sitter vid min HDTV och vill kolla på exempelvis en serie (på buss/tåg/flyg) så ser jag hellre den i 720p än en med sämre upplösning. Om det kommer till sin rätt lär jag få veta när jag har testat det, eller hur?

Sant. Jag menade bara att upplösning för upplösningens skulle är rätt meningslöst.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Det där verkar bli en mysig liten nätt sak

Permalänk
Avstängd

Designen kunde ha varit bättre.
Tunnare, mer symmetrisk, enklare.

Permalänk

Borde inte marknadne vara mättad på sådan här småskit som helatiden släpps? snart är bärbara ett minneblott om dessa billiga icke kraftpaket som knappt kan lira en film.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Designen kunde ha varit bättre.
Tunnare, mer symmetrisk, enklare.

Tror knappast det går att göra en Tablet-PC mycket mindre, åtminstonde nämnvärt mycket i alla fall. Skulle den vara mindre tror jag reultatet inte skulle bli lika bra, tycker fortfarande EEE-PC är på gränsen till för liten, ändå suktar ständigt lusten efter en

Hur designen skulle vara bättre vet jag inte, hur exakt menar du?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

DVB-T men inte 3g? Kom igen...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!