Windows 7 RC1 i april

Permalänk
Melding Plague

Windows 7 RC1 i april

Microsoft planerar att släppa nästa utvecklingsversion av Windows 7 i april.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt o få ett datum på det, ser fram emot det att prova det mer då.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Inaktiv

Så vitt jag vet var detta enbart rykten.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Så vitt jag vet var detta enbart rykten.

Som Microsoft sprider eller?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Är det någon som vet hur drivrutiner ter sig med Win7?
Företag har ju fått tillgång till Win7 för att skriva nya drivisar såklart, men eftersom bland annat Creative haft millenniets största driver-svek när det kommer till Vista så är man ju intresserad.
Mitt Audigy ZS2 har aldrig funkat till Vista, så vore kul o veta om det är bättre förberett för Win7.

Permalänk
Medlem

jag kör win 7, anv samma drivare som till vista

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna uppgradera från betan till denna version utan att installera om?

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Kommer man kunna uppgradera från betan till denna version utan att installera om?

Har hört att RC1 ska komma som en uppdatering via Windows Update så du ska inte behöva göra någon ominstallation.

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Kommer man kunna uppgradera från betan till denna version utan att installera om?

Nej, de har klargjort sedan innan att man inte kan uppgradera från betan till final, så det borde vara samma sak med RC.

Permalänk
Medlem

Jag har inte hängt med i WIN7 drevet... vad är det för några revolutionerande updateringar med detta OS??

kommer det för Vista utlovade nya filsystemet, eller är detta mer som ett uppdaterat Vista med lite nytt lull lull... och nytt namn för att på så sätt tvätta bort det dåliga vista"ryktet"

/nitram

Visa signatur

Ett gäng datorer med lite olika prestanda.....

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nitram
Jag har inte hängt med i WIN7 drevet... vad är det för några revolutionerande updateringar med detta OS??

kommer det för Vista utlovade nya filsystemet, eller är detta mer som ett uppdaterat Vista med lite nytt lull lull... och nytt namn för att på så sätt tvätta bort det dåliga vista"ryktet"

/nitram

Inget nytt filsystem så vitt jag vet. Nya funktioner finns med, men mycket är bara ändrat, framförallt prestandan i allmänhet.

Vissa säger att Windows 7 är vad Vista borde ha varit.

Permalänk
Avstängd

I April kommer även Ubuntu 9.04 "Jaunty Jackalope".
https://wiki.ubuntu.com/JauntyReleaseSchedule

23:e April.

Permalänk

Ska man testa det så får man väl göra det efter SP1

vore konstigt om de släpper något funktionsdugligt som rullar utan någon SP.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Neowin.net är det väl? Neowin.com är en sådan fuldomän.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Ska man testa det så får man väl göra det efter SP1

vore konstigt om de släpper något funktionsdugligt som rullar utan någon SP.

Där måste jag nog säga att tex betan fungerar väldigt bra. Kan tänka mig att i RC1 kommer dom säker fixa många buggar som betan har och då kommer den säkert vara funktionsduglig redan från start. Har kört betan sen den kom och är fruktansvärt nöjd. Har inte haft ett enda problem.

Är väldigt nöjd med 7an.

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inanimate
Är det någon som vet hur drivrutiner ter sig med Win7?
Företag har ju fått tillgång till Win7 för att skriva nya drivisar såklart, men eftersom bland annat Creative haft millenniets största driver-svek när det kommer till Vista så är man ju intresserad.
Mitt Audigy ZS2 har aldrig funkat till Vista, så vore kul o veta om det är bättre förberett för Win7.

För mig funkar Audigy ZS2 direkt från start i Windows 7. Har inte ens brytt mig om att gå in på Creatives hemsida och leta drivare.
Kan dock ha varit så att den drog dem från XP-partionen eller Vista-partionen...

Någon som vet ett program att spela ISO-filer med i Windows 7 64-bit? Jag har nämligen testat både Deamon, Alcohol, Power-ISO, Magic-ISO och anyDVD Image-Ripper utan positivt resultat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel5225
För mig funkar Audigy ZS2 direkt från start i Windows 7. Har inte ens brytt mig om att gå in på Creatives hemsida och leta drivare.
Kan dock ha varit så att den drog dem från XP-partionen eller Vista-partionen...

Någon som vet ett program att spela ISO-filer med i Windows 7 64-bit? Jag har nämligen testat både Deamon, Alcohol, Power-ISO, Magic-ISO och anyDVD Image-Ripper utan positivt resultat.

Själv fick jag tanka creatives vista drivrutiner men efter det så fungerar det nästan perfekt. (ibland när man kollar på film så blir ljudet konstigt en kort stund. Troligtvis något med cachen att göra.)

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Ska man testa det så får man väl göra det efter SP1

vore konstigt om de släpper något funktionsdugligt som rullar utan någon SP.

Fast ser man det som ett vista sp4 (exempel) med bytt namn, så kanske man förstår att det är funktionsdugligt.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Fast ser man det som ett vista sp4 (exempel) med bytt namn, så kanske man förstår att det är funktionsdugligt.

Inte för att försvara MS men vad är det för fel på Vista ? klagar ni för att resten klagar eller vad?

Det enda jag kan klaga på i Vista = Audiodg.exe (Audiograph) samt deras DRM skit som aktiveras när man använder WMP, men vad jag vet så är det exakt likadant för 7an så förstår inte riktigt.

För er som inte vet vad Audiodg.exe är så här får ni lit info, det är en process som tar hand om all ljud inom Vista. Spelar du något som inte har OpenAL så kommer ljudet från spelet pressas in i Audiodg.exe helt onödigt för att sedan ta upp % på cpun istället för att använda ljudkortet. Allt detta tack vare att MS tog bort HAL och så vitt jag vet så finns det ännu inte i windows 7. Alchemy kan dock fixa mycket av problemen men inte alltid.

Har testat 7 beta och tycker inte att det är på något sätt skillnad i prestanda ännu, har inte testat 3dmark eller vantage eller spelat så jag kan ha fel.

/hacka inte sönder mig Over & Out

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Commander
Inte för att försvara MS men vad är det för fel på Vista ? klagar ni för att resten klagar eller vad?

Det enda jag kan klaga på i Vista = Audiodg.exe (Audiograph) samt deras DRM skit som aktiveras när man använder WMP, men vad jag vet så är det exakt likadant för 7an så förstår inte riktigt.

För er som inte vet vad Audiodg.exe är så här får ni lit info, det är en process som tar hand om all ljud inom Vista. Spelar du något som inte har OpenAL så kommer ljudet från spelet pressas in i Audiodg.exe helt onödigt för att sedan ta upp % på cpun istället för att använda ljudkortet. Allt detta tack vare att MS tog bort HAL och så vitt jag vet så finns det ännu inte i windows 7. Alchemy kan dock fixa mycket av problemen men inte alltid.

Har testat 7 beta och tycker inte att det är på något sätt skillnad i prestanda ännu, har inte testat 3dmark eller vantage eller spelat så jag kan ha fel.

/hacka inte sönder mig Over & Out

Nu ville jag iofs inte hacka ner på vista.
Det jag menar är att windows 7 är ett vista de har lagat och förbättrat på många sätt. Det är samma grund.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd

testade 7an ett tag, funkade fint. det största problemen är att inga program finns ute till det än, jag fick till exempel inte daemontools eller razers programvara att fungera. tror att alla som hänger kvar vid XP kommer att byta upp sig så snart 7an kommer. vet att jag kommer göra det i ala fall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel5225
Någon som vet ett program att spela ISO-filer med i Windows 7 64-bit? Jag har nämligen testat både Deamon, Alcohol, Power-ISO, Magic-ISO och anyDVD Image-Ripper utan positivt resultat.

UltraIso funkar bra

Visa signatur

Turn on, tune in, drop out!
DFI NF4 Ultra-D, A64 3700+ San Diego @3.23Ghz, 2x1Gb Nanya@215Mhz 2,5-3-2-7, Xpertvision 7800GT@580/540/1300Mhz
R404 moddad Mach2

Permalänk

power-iso funkar för mig... v4.3 i win 7 (x64)

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk

Virtual Clonedrive funkar, starta om datorn efter installation bara...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

Precis, jag kör med Virtual CloneDrive å de funkar jättebra.

Har kört med betan nu sen den släpptes och jag tycker de fungerar väldigt bra faktiskt.
Vad jag hört så ska RC1 komma som uppdatering till betan via Microsoft Update.

Däremot så tankade jag hem demot till Empire: Total War häromdagen genom Steam och fick aldrig det att fungera..Testade även att köra det som administratör och i kompabilitetsläge för Vista och XP, hjälpte inte.

Men så är inte min dator den nyaste å fräschaste direkt heller Kan vara det.

Dessutom har jag också ett Audigy SB 2 ZS och mina drivisar funkar kanon.
Tror Windows 7 blir väldigt bra faktiskt
Flera smidiga lösningar för att göra användandet lättare

/ C

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
I April kommer även Ubuntu 9.04 "Jaunty Jackalope".
https://wiki.ubuntu.com/JauntyReleaseSchedule

23:e April.

Trevligt

har bestämt mig för att gå över till Linux men det inte lätt när jag trivs så bra med Windows 7

Permalänk
Medlem

Ska bli mycket intressant med Windows 7.

Jag gillade inte alls Vista faktiskt. UAC var det första man stängde av, då blev systemet överhuvudtaget brukbart..! ^^

Tyckte att placering, design och sånt var konstigt. Exempelvis att där avslutningsknappen bör sitta sätter man datorn i Vänteläge istället för att stänga av den.

Dessutom är prestandan sämre än i XP för mig (kör dual-boot)

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hwasser
Ska bli mycket intressant med Windows 7.

Jag gillade inte alls Vista faktiskt. UAC var det första man stängde av, då blev systemet överhuvudtaget brukbart..! ^^

Tyckte att placering, design och sånt var konstigt. Exempelvis att där avslutningsknappen bör sitta sätter man datorn i Vänteläge istället för att stänga av den.

Dessutom är prestandan sämre än i XP för mig (kör dual-boot)

Inga nyheter - Vista blev ungefär lika populärt bland kunderna som Pontén är bland piratgenerationen.

Förhoppningsvis blir Windows 7 ett nytt Windows XP - en överlevare som funkar och gör det den skall bra. Men med det sagt så vet jag att XP också hade en hel del spädbarnsbeskymmer - men jämför man med Vista så är det obefintligt.

Permalänk
Medlem

När kommer färdiga WIN7 ut så man kan köpa det? Eller är det det som kommer i april som man kan köpa som OS? Eller är det bara redo för download som en sorts trial?

Visa signatur

Intel Core i7 920 2.66GHz | PowerColor ATI HD4870 X2 2GB | 650W Corsair | Corsair 6GB (3x2GB) 1333MHz | Antec Three Hundred | 640GB Western Digital Caviar | Asus P6T | BenQ TFT 24'' E2400HD | Noctua P12-1300 120mm | Noctua NH-U12PSE1366

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Inga nyheter - Vista blev ungefär lika populärt bland kunderna som Pontén är bland piratgenerationen.

Hahahaha..!!

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90