Intels mobila internetenheter närmare verklighet

Permalänk
Melding Plague

Intels mobila internetenheter närmare verklighet

Det senaste åren har Intel visat intresse för mobila internetenheter. Nu rapporterar Intel att LG kommer att tillverka enheter mindre än netbooks men kraftfullare än dagens smartphones.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Mys... då får man byta ut sin Samsung F480 2010 då

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Avstängd

Den verkar lite för stor för min smak.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd

Ah längtar :). Skulle vara väldigt smidigt

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Den verkar lite för stor för min smak.

Refererar du till bilden är det troligen en prototyp...

Permalänk
Medlem

Härligt att den kör Linux. Trevligt att den har telefonfunktioner också!
Den påminner om nvidias mobila atom-plattform som skulle klara HD-video.

Permalänk

härligt, äntligen kommer en true iphonekiller

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk
Medlem

Varför kan de inte vidareutveckla e-papper istället? De är 1-2mm tjocka med jättetålig skärm och det går att rulla ihop datorn också. Att ha ett sånt papper istället för en dator är smidigt enligt mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DachmanX
Varför kan de inte vidareutveckla e-papper istället? De är 1-2mm tjocka med jättetålig skärm och det går att rulla ihop datorn också. Att ha ett sånt papper istället för en dator är smidigt enligt mig.

Vad säger att det inte bedrivs forskning på det också?

Permalänk
Medlem

Oj intressant! Hoppas HTC utvecklar ngn fet Windows telefon baserad på detta Jag har en Touch HD idag men med lite större skärm och bra mkt mer kräm i vore ju inte fel )

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keso
Refererar du till bilden är det troligen en prototyp...

Om den blir mindre så kommer den vara grymt smal och genom att ändra formfaktorn kommer den tappa sin "glans".

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd

Fint att den kommer med Linux.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DachmanX
Varför kan de inte vidareutveckla e-papper istället? De är 1-2mm tjocka med jättetålig skärm och det går att rulla ihop datorn också. Att ha ett sånt papper istället för en dator är smidigt enligt mig.

Economist hade en artikel om det för några veckor sedan.
http://www.economist.com/science/displaystory.cfm?story_id=12...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hobs0n
Oj intressant! Hoppas HTC utvecklar ngn fet Windows telefon baserad på detta Jag har en Touch HD idag men med lite större skärm och bra mkt mer kräm i vore ju inte fel )

Sitter oxå med en HTC fast en Touch Cruise... Och Mer "kräm" hade ju inte varit fel. Men storleken får dom gärna behålla, Vill ju kunna ha mobilen me sig utan att ha en extra väska eller nått sånt.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Mjo smaken är som baken, min Touch HD går alldeles utmärkt ner i fickan å tror inte att det skulle vara något probb med en 5 tums skärm heller. Läste att HTC testar Atom CPUs i nallarna.. det vore ju UBER! Då kanske min drömnalle kunde finnas, en 5 tums skärm i 720p upplösning med uppspelning av 720p filmer, med ett tangenbord som i Touch Pro. Med Atom kanske det tillåme är möjligt med Windows 7 i den..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Sitter oxå med en HTC fast en Touch Cruise... Och Mer "kräm" hade ju inte varit fel. Men storleken får dom gärna behålla, Vill ju kunna ha mobilen me sig utan att ha en extra väska eller nått sånt.

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem

Moblin finns(som V2 Core Alpha Release)

så är du lycklig ägare av en
Acer Aspire One (ZG5) Intel Mobile 945GME Express
Asus EeePC 901 Intel Mobile 945GME Express
Dell Inspiron 910 Intel 945PM / GS Express Chipset

så kan du testa Moblin

http://moblin.org/

Jag har bara en eeepc 900 som inte har atom-prollen så för mig är det kört =/

Visa signatur

Ett gäng datorer med lite olika prestanda.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hobs0n
Mjo smaken är som baken, min Touch HD går alldeles utmärkt ner i fickan å tror inte att det skulle vara något probb med en 5 tums skärm heller. Läste att HTC testar Atom CPUs i nallarna.. det vore ju UBER! Då kanske min drömnalle kunde finnas, en 5 tums skärm i 720p upplösning med uppspelning av 720p filmer, med ett tangenbord som i Touch Pro. Med Atom kanske det tillåme är möjligt med Windows 7 i den..

De hade varit rätt nice med Film i 720p på en 5" skärm...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Det finns ju redan massa sådana maskiner. MID kallas det gå in på http://www.umpcportal.com och välj vilken som helst av MID. Det är iofs inte så många som har native stöd för mobiltelefoni. Men många går att ringa med.