konstig problem med datorn, den stängs av ?

Permalänk
Medlem

konstig problem med datorn, den stängs av ?

Hade winxp och datorn började stänga av sig helt plötsligt.

9/10 gånger stänger den av sig vid uppstart av windows när man ser windowsloggan. Lyckas man gå in i windows så stängs den av efter 1-30min max.

Trodde det var ett virus av nått slav så jag formaterade om datorn HELT med winxp igen, men den stängde av sig även under ominstallationen flera gånger.

Tänkte vafan, så jag tog och installerade ubuntu över hela hårddisken och formaterade allt. Tom när man är inne i ubuntu så stängs datorn after 1-30min max.

NU till det roliga. Installerade xp igen efter hur många stängningar som helst. Det är fortfarande så att den stängs av vid windowsloggan och när man är inne i windows, men lyckas man komma in i felsäkert läge så fungerar den hur bra som helst oavsett vad man gör där inne och belastar datorn. Hur kan detta fungera bra i felsäkert läge ? Var juh nästan helt säker om att det är nätagg som strular men nu vet jag inte.

Datorn är en ONOFF fujutsu siemens scaleo 600, och temperaturen håller sig på rätt nivå (under 45c idle, max 60c load p4 3.0ghz).

Hjälp?

Permalänk
Medlem

Lämna tebax den, du har väl garanti kvar?

Permalänk
Medlem

Det hade jag gjort, men datorn är redan 4år gammal, dvs inge garanti kvar.

Permalänk
Medlem

Försök att låna ett el-agg av någon, kan vara så att då det blir varmt och jobbat lite så är det något som bryter inne i ditt nuvarande agg, el-aggen kan ställa till rätt lustiga fenomen.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.