Moderkortstillverkare hoppas på AMD

Permalänk
Melding Plague

Moderkortstillverkare hoppas på AMD

Hårt prövade moderkortstillverkare hoppas på att Phenom II kan ge nytt liv i försäljningen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det låter bra men när dom menar pterta 30% menar dom då på hela maarknaden eller ur deras nuvarande föräljning?

Permalänk

Yess där kom konkurrensen fram. Hoppas de pressar intels priser ordentligt

Permalänk
Medlem

10 Sata , Wow.

Permalänk
Hedersmedlem

vilket varckert moderkort! ha begäret är enormt!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Bra att det står att det inte handlar om AM3 och så är det en bild på ett AM3-moderkort...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Detta moderkort och en 810 blir det nog för mig snart...

Känns som i7 är för mycket kraft, för FM och rederiet

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Avstängd

Hm, AM3 moderkort... hur som helst, undra hur mycket den där går på?

10 sata och 2 gigabit nätverk (om jag läste rätt) perfekt som server.

Låter bra att AM2+ håller ett tag till, ska uppdatera datorn till sommarn och jag är inte ute efter det snabbaste.. skryter inte med min E-penis ändå

F.E.A.R 2 rullar på som bara fan i datorn, AMD 4400+ 939, 2.5GB RAM & HD4850 Vista SP1

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Hm, AM3 moderkort... hur som helst, undra hur mycket den där går på?

10 sata och 2 gigabit nätverk (om jag läste rätt) perfekt som server.

Låter bra att AM2+ håller ett tag till, ska uppdatera datorn till sommarn och jag är inte ute efter det snabbaste.. skryter inte med min E-penis ändå

2000 kr på komplett: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=431466 (bilden är fel). Det lär inte vara många som vill slösa DDR3-minne och ett 2000kr-moderkort på en Phenom II.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mfm
2000 kr på komplett: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=431466 (bilden är fel). Det lär inte vara många som vill slösa DDR3-minne och ett 2000kr-moderkort på en Phenom II.

Nja, lite saftigt pris.. billigare med lösa Gigabit kort och SATA kontrollerkort (stavning = mysterium)

Men väger lite på Intel system denna gång, men får se.. stödköpa AMD kanske.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider
Det låter bra men när dom menar pterta 30% menar dom då på hela maarknaden eller ur deras nuvarande föräljning?

Hm, vet inte riktigt om jag förstått dig rätt, men i princip så kan man ju säga Taiwanesiska=alla när det gäller moderkortstillverare.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

jo har också kollat på Phenom II, vill ha en ny dator som jag skall atvända som fil server och till Cinelerra (tänker mig ca 4 x 1 TB hdd i raid 5 + 100 gb hdd till root partition) så blir en Phenom II + 4GB RAM (har 2GB i den nuvarande) bra....

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk

Bara kliar i fingrarna. Jag SKA ha en phenom 2 810 å ett fint mobo till våren *Längtar*

Visa signatur

CPU: Phenom2 X4 810@3,2ghz GPU:Asus 560ti cu2 overclocked 1gb MOBO: Gigabyte GA-MA790X-UD4 PSU: Corsair HX 620W RAM: 4gb XMS2 8500 CL-5 OS: Windows 7 64-bit Home Premium

Permalänk
Medlem

men detta gigabyte kort är värt dessa pengar...

snygga brudar offrar man mycket pengar på, så varför kan man inte göra det på ett snyggt moderkort, som man vet att man kommer få nått utav av..

810 fick ju sweclocker upp i 3,4ghz på detta moderkort..

hur som helst är det bättre än min gamla 4600+ men stans slöaste ramminnen på 667mhz eller vad dom ligger på och slöar..

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem

Hoppas?

Självklart kommer Phenom II sätter sprutt på allt amd slog ju ner spiken nu!

Permalänk

Visst måste AMD få upp sig lite. det bästa är om Intel och Amd ligger och går omvarandra med sådär 10% så 40/60 det spannet hade varit bra mellan de och gärna en tredje aktör VIA finns ju men inte så stort att de kan konkurera med intels Nano.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atreyu
men detta gigabyte kort är värt dessa pengar...

snygga brudar offrar man mycket pengar på, så varför kan man inte göra det på ett snyggt moderkort, som man vet att man kommer få nått utav av..

Nja, tror inte det är kärlek då

Bättre med fula tjejer, kostar inte lika mycket, gör samma sak som dom snygga om inte bättre och man ser inte skillnaden när lampan släckts.. eller chassi stängs i detta fall

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Hm, vet inte riktigt om jag förstått dig rätt, men i princip så kan man ju säga Taiwanesiska=alla när det gäller moderkortstillverare.

Det jag menar är ju att om du har sålt 10st moderkort medans din kompis har sålt 100st så ligger du på 10% i försäljningsandelar. Sedan kommmer någon och säger att du ska återta 30% av marknaden till nästa vecka. Då kan du tolka det som att du ska öka från 10% till 13% eller öka från 10% till 30%.

"Tillverkarna räknar med att den mindre processortillverkaren återtar en marknadsandel på cirka 30 procent redan under årets första hälft."

Förstår du hur jag tänker?

Permalänk
Hjälpsam

Det var riktigt goda nyheter.
Jag tillhör dom som tycker att kortet är prisvärt, förutom 10 SATA portar, brukar dom dyrare korten ha bättre komponenter och högre kvalite över lag.
Mitt nuvarande har föresten 10 SATA-portar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

procent eller procentenhet, inget annat.

Visa signatur

q9550 + True | p5q premium | 2x2gb Dominator | 4870 1gb CF | Intel X25-M 80gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gegga1986
procent eller procentenhet, inget annat.

Jo men det var inte svaret på min fråga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider
Jo men det var inte svaret på min fråga

Om jag inte misstar mig så är det svaret på din fråga faktiskt. Är inte procentenhet en procent av hela marknaden i detta fallet, och en procent en ökning av försäljningen på en procent?

Jätte-jätte-osäker på detta, men tror det är så.. ?

Permalänk

Jo, fast när Amd typ har 20% nu och ska öka till 30% känns det lite konstigt däremot om dom ska öka från 20% till 26% av hela marknaden så känns det mer troligt. Alltså dom ska öka sin egna försäljning med 30% inte till 30%? Vilket alternativ är det?

Permalänk
Hjälpsam

Tror att dom menar 30% av marknaden för AMD, hoppas att det slår in.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

Det kortet ser riktigt fint ut.

Men som sagt, 30% har AMD aldrig haft, de måste mena att deras andel ökar med 30%.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Tror att dom menar 30% av marknaden för AMD, hoppas att det slår in.

Ok, hoppas på samma

Permalänk

ja inte ökar dom med 30 procentenheter inte

Visa signatur

q9550 + True | p5q premium | 2x2gb Dominator | 4870 1gb CF | Intel X25-M 80gb