Lian Li lanserar aluminiumchassi i miniformat

Permalänk
Melding Plague

Lian Li lanserar aluminiumchassi i miniformat

Den gungande världsekonomin hindrar inte Lian Li från att lansera fler chassin. Denna gång handlar det om en aluminiumlåda i miniformat.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lådan var snygg men bara 2 3,5" platser? Det vore mycket bättre om de hade 3st 3,5" platser och skickade med en 3,5" -> 2,5"

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Äntligen har de tagit bort den fula diskettstationplatset från fronten, synd bara att det är ett matx chassi. Skulle bli cleant som ett full fjädrat ATX variant.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är varken ATX eller micro-ATX – det är mini-ITX (17 x 17 cm).

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Äntligen har de tagit bort den fula diskettstationplatset från fronten, synd bara att det är ett matx chassi. Skulle bli cleant som ett full fjädrat ATX variant.

Det är inte ens ett matx det är ett mITX som atx system tror jag lådan skulle kännas ganska klumpig

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Avstängd

Fan vad cool låda!

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg
Säga vad man vill om Lian-Li, dom gör verkligen rejäla och orisvärda grejor, och dom ligger fan inte på latsidan direkt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett att Lian gjort ett mini-kub chassi för mATX med 6x3,5" interna och 2x5,25". Då hade jag kastat mig över det på direkten. Behöver något mindre med tillräckligt många hårddiskplatser som passar i en gardrob.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

ett ord. Jävligt najs

m0rk;
Absolut får de göra det, lite fler interna HDD platser hade ju inte skadat men denna är perfekt till hemmet för en svensson eller en som inte har behov av sånt såklart:p

Permalänk
Medlem

Tycker att den borde ha varit mATX.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte bilderna var speciellt tydliga, jag hade gärna sett chassit med monterade komponenter.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Ser underbart ut. Om det nu bara kunde släppas en itx-bräda med både processorsockel och pci-e x16 så kan man bygga underbara lanlådor.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teddilord
Ser underbart ut. Om det nu bara kunde släppas en itx-bräda med både processorsockel och pci-e x16 så kan man bygga underbara lanlådor.

Ett sånt här menar du?

http://www.zotac.com/index.php?option=com_wrapper&Itemid=483

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Ett sånt här menar du?

http://www.zotac.com/index.php?option=com_wrapper&Itemid=483

Ja, precis en sån. Synd att inte såna finns

Ärligt talat dock, så finns det ett flertal m-ITX kort med både sockel och pcie x16, men av någon obeskrivlig anledning säljs de bara som embedded-kort. Jag gav mig nyss ut och googlade lite, och fastnade för KINO-9654G4, vilket stöder Q6600. Dock verkar det som de (och alla liknande jag hittade) bara säljas till företag... Typiskt...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Nu blir jag sugen på att bygga mig en egen Atom-dator men det får lov att vänta tills jag är färdig med dem nuvarande projekten. Den var riktigt bra planerad för att bygga itx med vanligt nätagg. Lite synd på antalet hårddiskplatser bara...

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem

Verkar vara lillbrorsan till mitt chassi, gillar formatet

Permalänk

ok, ett litet chassi till. men varför finns det inga Pico-ITX chassin i dagsläget?

en sökning på prisjakt resulterar i ett chassi bara!

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk

åååh, ta bort cd-spelaren :(:(

annars riktigt snyggt!

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teddilord
Ja, precis en sån. Synd att inte såna finns

Ärligt talat dock, så finns det ett flertal m-ITX kort med både sockel och pcie x16, men av någon obeskrivlig anledning säljs de bara som embedded-kort. Jag gav mig nyss ut och googlade lite, och fastnade för KINO-9654G4, vilket stöder Q6600. Dock verkar det som de (och alla liknande jag hittade) bara säljas till företag... Typiskt...

Har för mig att Swec testade ett mini-ITX kort från Jetway förra året. Det hade 780g chipset. Fanns/finns på prisjakt.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Söt

Håller med

... men alltid irri med lådor där nätagget ligger precis över moderkortet, och luftflödet i burken undrar jag lite över. (de där stiliserade pilarna är väl helt uppåt väggarna?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

4 st sådana här jämta varandra (två st står över de andra två) så ser det nog redigt snyggt ut.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Håller med

... men alltid irri med lådor där nätagget ligger precis över moderkortet, och luftflödet i burken undrar jag lite över. (de där stiliserade pilarna är väl helt uppåt väggarna?)

är ju ingen prestandarigg som monteras antar jag..(atom) även om det finns sådana mk. så nätaggsfläkten ska ju hålla i massvis och en slät front är ju fint för det lilla ljud som blir i burken. såg väldigt tomt och stort ut med tanke på formatet.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Hello Htpc/router-burk!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.