Användarvänlig vattenkylning från Thermaltake

Permalänk
Melding Plague

Användarvänlig vattenkylning från Thermaltake

Thermaltake Prowater 880i är ett nytt vattenkylningspaket som framhålls som särskilt lättanvänt.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Jag köper ju inte ett chassi av sådan storlek bara för att montera ett vattenkylnings-kit på utsidan.

Då är 760i/etc bättre alternativ.

Permalänk

Håller verkligen skruvhålen i chassit för all den vikten?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

blir sugen på att vattenkylning om det där systemet kommer vara prisvärt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade inte pumpen, radiatorn och vattenblocket varit skräp så hade det kanske varit en trevlig lösning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mando84
Hade inte pumpen, radiatorn och vattenblocket varit skräp så hade det kanske varit en trevlig lösning.

Ja fläktarna och slangen var top-notch

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mando84
Hade inte pumpen, radiatorn och vattenblocket varit skräp så hade det kanske varit en trevlig lösning.

+1

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

Är ens vattenkylning något bra system att ha idag? man måste ju kyla vattnet och det blir ju ändå dyrt och mycket oljud. sen så tycker jag att det var lite billigt system och att slangarna var väl böjda på sina ställen.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Är ens vattenkylning något bra system att ha idag? man måste ju kyla vattnet och det blir ju ändå dyrt och mycket oljud. sen så tycker jag att det var lite billigt system och att slangarna var väl böjda på sina ställen.

Först blir det dyrt, sen tycker du det är för billigt, bestäm dig.

Jag har passiv vattenkylning på min AMD 6000+ & på mitt G-force 8800 GTX, fungerar utmärkt.
Det som låter i min dator är hårddiskarna...
Dock kan jag säga att mitt system var dock dyrt, men köpte det till förra datorn och flyttade med det vid uppgraderingen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Är ens vattenkylning något bra system att ha idag? man måste ju kyla vattnet och det blir ju ändå dyrt och mycket oljud. sen så tycker jag att det var lite billigt system och att slangarna var väl böjda på sina ställen.

Varför skulle det bli mycket oljud?
Förutsättningarna för att kyla en varm rigg tyst blir ju mkt. bättre.
Dock kanske inte med detta skräp

Permalänk
Medlem

Vilken trevlig stämning i tråden när alla är eniga i sina omdömen, till skillnad från nyheten om att fulla banker på AM3 kan ge instabilitet

Även jag gissar på att produkten inte platsar på top5 av sweclockers kylaretest härom veckan.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Vilken trevlig stämning i tråden när alla är eniga i sina omdömen, till skillnad från nyheten om att fulla banker på AM3 kan ge instabilitet

Även jag gissar på att produkten inte platsar på top5 av sweclockers kylaretest härom veckan.

vilket test??

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xitele810
vilket test??

http://www.sweclockers.com/artikel/6152-fem_processorkylare_t...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så verkar detta riktigt najs, jag har länge föreställt mig en Bigwater 745 i mitt system, men har lika länge funderat på vart jag skulle placera pumpen.
Byta ut fläktarna till ett par effektivare och så har vi ett vinnarsystem!
Jag är nästan beredd på att göra vad som helst för att få X2:an tyst!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frgo10
Ärligt talat så verkar detta riktigt najs, jag har länge föreställt mig en Bigwater 745 i mitt system, men har lika länge funderat på vart jag skulle placera pumpen.
Byta ut fläktarna till ett par effektivare och så har vi ett vinnarsystem!
Jag är nästan beredd på att göra vad som helst för att få X2:an tyst!

Hört talas om "riktig" vattenkylning

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mando84
Hade inte pumpen, radiatorn och vattenblocket varit skräp så hade det kanske varit en trevlig lösning.

tror det är samma pump/reservoar som jag har i min Kandalf låda dock har jag större radiator och ett Heatkiller block på Cpu:n och ett zalman block till NB, vet inte vad du tycker e fel på pumpen men det ENDA jag hör av hela datorn är hårdiskarna och då kör jag fläktarna på ca: 1000rpm !
Tempen ligger som max på 65grader Intel burn Test

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk

ska man köra vattenkylning ska man göra det på riktigt. Riktigt vattenkylning kostar lite pengar och tid. Men vad du får är underbart, mycket lägre temperaturer och ett mycket tystare system än vilken high end luftkylning som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Defender
tror det är samma pump/reservoar som jag har i min Kandalf låda dock har jag större radiator och ett Heatkiller block på Cpu:n och ett zalman block till NB, vet inte vad du tycker e fel på pumpen men det ENDA jag hör av hela datorn är hårdiskarna och då kör jag fläktarna på ca: 1000rpm !
Tempen ligger som max på 65grader Intel burn Test

Har haft ett Kandalf LCS. Det är förvisso ganska tyst, men prestandan är sämre än (bra) luftkylning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av brittaspjut
ska man köra vattenkylning ska man göra det på riktigt. Riktigt vattenkylning kostar lite pengar och tid. Men vad du får är underbart, mycket lägre temperaturer och ett mycket tystare system än vilken high end luftkylning som helst.

Håller med fullständigt. Ser att du också har ett MM UFO. Underbart chassi!

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på detta paket? Varför tycker ni att det är skräp?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

hade det förra bigwater systemet och det var iaf rena skiten!
vattenblocket till cpun läckte i skarvarna från början! dålig kvalitet helt igenom!
rekomenderas ej.
gjorde om och gjorde rätt,,köpte zalman reserator xt istället och går kanon fint!

Visa signatur

ASUS Z87-A, Core i7 4770K, Corsair Vengence DDR3 1600Mhz CL10 2x8GB, MSI GTX 1070, Samsung EVO 850, BeQuiet dark power 750W