Nytt aluminiumchassi från Lian Li

Permalänk
Melding Plague

Nytt aluminiumchassi från Lian Li

Taiwanesiska Lian Li ligger inte på latsidan. I januari lanserade tillverkaren fem nya datorlådor, och nu är det dags för ytterligare en ny modell att dyka upp i butikerna.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte att dom gör ett chassi då nätagget sitter precis över cpu kylaren. Idiotiskt.

Permalänk

Vad är det man ska tänka på vid köp av chassi? Tänkte ta ett Antec Nine Hundred - men då sade någon att "nej, plexiglaset gör så att värmen inte kan..." Det var någonting med värmen i alla fall. joooeln säger att det inte är bra att ha ett nätagg som sitter precis ovanför cpu kylaren. Känns som att man inte helt kan förlita sig på omdömena och recensionerna på prisjakt. Heller inte välja det bästa märket.

Vad ska man tänka på om man vill ha en "kall" uppgraderingsvänlig chassi? Några rekommendationer på bra chassin i prisklassen 1000-1500 respektive 1500-2000?

Visa signatur

We're such an abominable, sick society, that we wont make the history books, they will just say that large nations took land from smaller nations, used force and violence.
- Jaque Fresco

Permalänk

Varför tror de att folk fortfarande använder 4?! optiska enheter?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
Varför tror de att folk fortfarande använder 4?! optiska enheter?

För att ge konsumenterna val möjligheter kanske? finns ju fina hdd rack som tar tre 5,25" platser om de är 3.5" platser som prioriteras.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Inaktiv

Orkar inte med alla dess chassin med perforerad aluminium/plåt/whatever överallt. Precis som om det behövs luftintag för 5.25"-enheter? Jag kan förstå att man lämnar fronten till viss del öppen för frisk luft till insugsfläkten, men come on, det finns bättre sätt att göra det på.

Dessutom var insuget skitfult på denna modell.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
Varför tror de att folk fortfarande använder 4?! optiska enheter?

Kan ju ha andra saker där också, typ: HDD, fläktstyrning,vattentank och diverse olika kontroller m.m. Vad skulle annars ta upp platsen, alla är ju inte i behov av flera 120 fläktar i fronten och dessutom så har ju detta chassi en 140 fläkt där!

Permalänk
Medlem

"187x375x490 mm"

Längd ( Djup ) x Bredd x Höjd

18,7 centimer lång!?
Kan det verkligen stämma?

Det måste väl vara Bredd x Höjd x Längd ( djup ) som de syftar på med de siffrorna,,,,

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Orkar inte med alla dess chassin med perforerad aluminium/plåt/whatever överallt. Precis som om det behövs luftintag för 5.25"-enheter? Jag kan förstå att man lämnar fronten till viss del öppen för frisk luft till insugsfläkten, men come on, det finns bättre sätt att göra det på.

Dessutom var insuget skitfult på denna modell.

Håller verkligen med...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insatiable
Vad är det man ska tänka på vid köp av chassi? Tänkte ta ett Antec Nine Hundred - men då sade någon att "nej, plexiglaset gör så att värmen inte kan..." Det var någonting med värmen i alla fall. joooeln säger att det inte är bra att ha ett nätagg som sitter precis ovanför cpu kylaren. Känns som att man inte helt kan förlita sig på omdömena och recensionerna på prisjakt. Heller inte välja det bästa märket.

Vad ska man tänka på om man vill ha en "kall" uppgraderingsvänlig chassi? Några rekommendationer på bra chassin i prisklassen 1000-1500 respektive 1500-2000?

Köp ett Coolermaster Cosmos.

Visa signatur

Antec 300. e8400. Scythe Ninja. 8800gts 512mb. OCZ pc600 4gb. Corsair 650tx. Seagate 500gb.

Permalänk

Nu får nån fan säga till dom att sluta göra fula chassin!
Vem köper deras skit igentligen när det finns Antec.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Hedersmedlem

Lycka till att få in en fet cpu kylare där i . BRA TÄNKT !

...eller inte

EDIT : hade vart grymt mkt smartare att sätta det i botten eller toppen och göra chassit för mATX ist. Bakläxa Lian Li!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Känns inte som detta chassit är planerat speciellt noga iaf ..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insatiable
Vad är det man ska tänka på vid köp av chassi? Tänkte ta ett Antec Nine Hundred - men då sade någon att "nej, plexiglaset gör så att värmen inte kan..." Det var någonting med värmen i alla fall. joooeln säger att det inte är bra att ha ett nätagg som sitter precis ovanför cpu kylaren. Känns som att man inte helt kan förlita sig på omdömena och recensionerna på prisjakt. Heller inte välja det bästa märket.

Vad ska man tänka på om man vill ha en "kall" uppgraderingsvänlig chassi? Några rekommendationer på bra chassin i prisklassen 1000-1500 respektive 1500-2000?

Istället för Cosmos så kan du ta Lian Li PC- A70. Den kostar lika mycket som cosmos och man kan ta bort moderkortsplåten som hjälper till att underlätta för installation

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Nu får nån fan säga till dom att sluta göra fula chassin!
Vem köper deras skit igentligen när det finns Antec.

Vem är du att bestämma vad som är snyggt eller fult?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
Lycka till att få in en fet cpu kylare där i . BRA TÄNKT !
...eller inte

För alla kör ju med stora kylare!
...eller inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Känns inte som detta chassit är planerat speciellt noga iaf ..

Känns inte som att hälften av alla nyhetsinlägg på sweclockers är planerade särskilt noga.

Jag börjar ärligt talat bli plutt på flertalet av alla kommentarer, speciellt i nyhetstrådarna, på sweclockers. Alltid finns det nån förståsigpåare som är bättre, snyggare, smartare som skulle gjort det på si eller så-sättet, bara för att det passar bättre in i deras världsbild.

Som Dinoman sa i en annan tråd, sluta simma i dammen, det finns en ocean där ute med.

*färdigventilerat*

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Just detta chassi skulle jag kanske inte köpa, om jag inte skulle bygga ett Atomliknande system kanske, med minimal kylfläns. Men all heder åt Lian-Li, jag sitter med mitt, iof enorma, PC-V2100 och jag älskar deras genomgående känsla i chassin. Jag har byggt många lådor och jag saknar alltid Lian-Li..
Tyvärr kostar dom ju flis(!) många av deras chassin, men jag skulle sörja den dagen dom slutade med sin enfärgade och raka design. En datorlåda för mig ska vara precis i Lian-Li's stil. Inget tivoliblink varken i eller ur min dator.

Vore trevligt om dom kunde komma med lite racklösningar.. eller har jag inte sökt nog kanske?

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Inaktiv

Lian Li må bygga med enbart aluminium, vilket är både bra och dåligt, men jag har alltid tvivlat på dem då det kommer till tystnad. Tunn aluminium och inga direkta lösningar för minimerandet av oljud klingar inte bra i mina öron.

Funktion går före form i mitt tycke.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schrimp
Just detta chassi skulle jag kanske inte köpa, om jag inte skulle bygga ett Atomliknande system kanske, med minimal kylfläns. Men all heder åt Lian-Li, jag sitter med mitt, iof enorma, PC-V2100 och jag älskar deras genomgående känsla i chassin. Jag har byggt många lådor och jag saknar alltid Lian-Li..
Tyvärr kostar dom ju flis(!) många av deras chassin, men jag skulle sörja den dagen dom slutade med sin enfärgade och raka design. En datorlåda för mig ska vara precis i Lian-Li's stil. Inget tivoliblink varken i eller ur min dator.

Vore trevligt om dom kunde komma med lite racklösningar.. eller har jag inte sökt nog kanske?

Dom har faktiskt en, om man nu så vill. PC-C32, som marknadsförs som HTPC-chassi. Så ptja, inte riktigt rack-klass på den fast man kanske kan betrakta det som en bonus att det går.

Jag börjar bli halvsugen på ett TYR PC-X2000. Eller halvsugen är väl att ta i, med den prislappen får det gärna kunna massera min fötter också.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Det är ju ett väldigt litet chassi, klart man inte kan jämföra det med ett midi eller full-tower. Få ner storleken till en mindre dator är svårt, men de har visst lyckats. Visst kan man sätta agget på annan plats, men då ökar storleken nästan direkt.

Lian Li har för mig alltid gjort top-notch.
När alla andra (välkända) märken gör äckliga stål och plastkonstruktioner (fronten på en p182 som är vekt plastmög och har felställda hårddiskar eller en Cosmos som ser ut som en space:ad dammsugare med dålig diskkylning) så gör Lian Li det snygga, formsköna stilrena och i tjock härlig aluminium rakt genom (ok, jag glömde Silverstone som ligger i samma klass). Lösningarna är smarta och nytänkande med en uppsjö att välja från (inverterad design var ju briljant, men slog inte hos konservatismen).

Visst, de kostar en slant, men det gör Rolls och Lambo i bilvärlden också. Vill man ha en fiat blir det billigare. Har man dock åkt i Rollsen och verkligen ägt ett fint (och rätt dyrt) Lian Li - så går man inte ner därifrån.

Nej, usch till plastigt skräp, futuristiska dammsugare och blinkande julgranar.
Lian Li - I salute you!

Det var mina $0.02.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Tycker att Lian-Li är den enda tillverkaren som väcker vill ha kännsla när det gäller chassien, det tycker jag inte om Antec och CM bla.

/K

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy

Lian Li - I salute you!

Kan bara hålla med, har haft mängder med chassin men de enda värda att kallas kvalitet är mina nuvarande CM stacker och Lian Li PC-A71A. De är så suveräna att skruva med att man kan byta hårdvara bara för att få öppna lådan ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Vem är du att bestämma vad som är snyggt eller fult?
*snip*
Som Dinoman sa i en annan tråd, sluta simma i dammen, det finns en ocean där ute med.

*färdigventilerat*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Det är ju ett väldigt litet chassi, klart man inte kan jämföra det med ett midi eller full-tower. Få ner storleken till en mindre dator är svårt, men de har visst lyckats. Visst kan man sätta agget på annan plats, men då ökar storleken nästan direkt.

Lian Li har för mig alltid gjort top-notch.
Lian Li - I salute you!
*snip snip*
Det var mina $0.02.

Jag håller med er båda två.
Jag har alltid gillat lian li, men jag har aldrig ägt nått tyvär (av diverse orsaker)

Detta chassi verkar vara lika välgjort som alla andra lian li lådor, och det verkar inte bli så tokdyrt heller.
Bra gjort lian li!

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem

Tänkte bara påpeka skrivfel i början av andra stycket:
"I fronten det plats för" borde vara "I fronten finns det plats för"

Permalänk
Musikälskare

Ful front, inte så stilrent som jag vill ha det från LianLi :/

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Om man har behov av en stor CPU-kylare köper man då ett chassie som detta? Nej tänk lite längre och titta på Lian Li PC-A71A eller liknande...
Detta är ett pyttechassie för den som vill ha en liten burk men bra luftflöde, perfekt för en del, skräp för en annan. Tänk på att man ska lyckas täcka hela marknaden och inte bara en del (server/fulltower/stilrent). Visst det är vad många vill ha, men inte skaffar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Om man har behov av en stor CPU-kylare köper man då ett chassie som detta? Nej tänk lite längre och titta på Lian Li PC-A71A eller liknande...
Detta är ett pyttechassie för den som vill ha en liten burk men bra luftflöde, perfekt för en del, skräp för en annan. Tänk på att man ska lyckas täcka hela marknaden och inte bara en del (server/fulltower/stilrent). Visst det är vad många vill ha, men inte skaffar.

a05b har jag och man har gott om plats för kylning även om chassiet e jättelitet.
fast kanske är ett undantag

http://i10.photobucket.com/albums/a131/aznpxdd/IMG_1634.jpg

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Jag var lite skeptisk till lian-li på sisstoen. Var popis för men är nog fortfarande det hoss vissa. Ville man ha kvalite för så var valen inte lika stora. I dag vet jag itne om kvalite existerar mer men det fins därimot mer bling bling ute. Mycket mer fula plastiga fjortislådor som jag inte begriper hur folk kan köpa. Fått hem sådana pisslådor för repration osv och skurit mig och haft mig på tun vas plåt och det brötar och det lyser osv.

Köpte mig ett lian-li nu senaste för 1600Kr. Fy satan villken kvalite! För dom som aldrig köpt ett så kan jag bara säga att bilderna säger inte hela sanigen. Inte förens du får hålla i det och meka med det so mdu isner hur jävla överlägsen kvaliten är.

Alölt passar perfekt. Inga dumma missa. Ta av sidoluckan kan en 90 bast tant göra så enkelt är det. Skruva lite på skruven, dra den bakåt och wola hela lukan är bara å lyfta bort och det går lätt. inte trögt, igent lirkande. Det är bara ren jävla preciton. Skramlar iget heller eller vibrerar.

Allt är tillverkat med grym preciton och kvalite och igen ubertun plåt. kan låva att mina aluminiumsidor är mer bastanta än nån vanlig plåt låda. Kanske inte rår på en gendigen 80 tals låda med typ 1.5mm plåt men inte lågt ifrån.

Permalänk
Medlem

jag köpte det billigaste lian li kostade runt 800kr
helt klart bland det bästa jag haft kvalitets mässigt.
verktyg o massa annat följder med.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...