Windows 7 i sex versioner

Permalänk
Melding Plague

Windows 7 i sex versioner

Microsoft planerar att släppa Windows 7 i inte mindre än sex olika versioner. De mest nedbantade utgåvorna saknar så grundläggande funktioner som 3D-gränssnittet Aero Glass.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ett "starter paket" för oem och märkes datorer är rätt smart marknadsföring men undra om det blir uppskattat av dom inom service.

Permalänk
Medlem

3 applikationer? Det är ju ingenting!

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Ush, 6 versione. Ok 3 man stöter på.
Varför finns det begränsade versioner. Jag vill ju inte jämföra med osx men det finns väl inte i mer än en verison som har allt.

Bara tre applikationer samtidigt i starter? "Hej kom och hjälp mig" förihellvette säger jag bara!

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk

Ultimate är ju givet dom anndra är inget o ha ( inte för mig iaf)

Priset på Windows 7 blir intresssant.... bara det inte blir svindyrt för att MS vill sälja mer Vista.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Proffesional känns som den versionen det blir att köpa. Känns onödigt med bättre OS

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem

I vanlig microsoft-anda kommer de säkerligen kosta strax över 5000. Och då behöver man endast lägga till office för knappa 3500..

Enkel jämförelse med osx (igen...) som kostar 1200 ungefär.

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk
Medlem

Svider garanterat i plånboken om man ska köpa den.

Permalänk
Medlem

För många versioner. Tre stycken hade räckt utmärkt. Jag hoppas dessutom att alla är 64-bitars versioner. Dags att lämna 32bits en gång för alla.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Medlem

Kostar Home Premium under tusenlappen är jag nöjd. Proffessional får gärna gå loss på en 1500kr och Ultimate en tvåtusing, då känns det relativt rimligt. Inte lika bra som OSX då då man får ALLT till samma peng man kan räkna med att Home Premium landar på.

Permalänk
Medlem

Perfekt med flera versioner, då kan användarna på Sweclockers få gnälla medan konsumenterna kan köpa den version som erbjuder de funktioner som de vill ha ;P

Permalänk
Medlem

Har inte testat betan än (vilken version motsvarar den då) men man kan ju hoppas att "min gamla skrivare, mina gamla program osv" funkar bättre än det gjorde i vista.

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grumbledock
Perfekt med flera versioner, då kan användarna på Sweclockers få gnälla medan konsumenterna kan köpa den version som erbjuder de funktioner som de vill ha ;P

Haha sant.

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk
Medlem

Får vi se hur lång tid det dröjer då innan det finns en/flera version/er att ladda ner då.
XP hade en version två veckor innan release på TPB, vista kan jag inte minnas.
Ska bli intressant att testa

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem

Varför gnäller alla på att det finns 6st versioner, varav 4 som oss vanliga konsumenter mest troligt bara kommer vara intresserade utav? Är ju bara bra att kunna välja efter behov och prisfråga...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusst250
Har inte testat betan än (vilken version motsvarar den då) men man kan ju hoppas att "min gamla skrivare, mina gamla program osv" funkar bättre än det gjorde i vista.

Betan är Ultimate

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Varför gnäller alla på att det finns 6st versioner, varav 4 som oss vanliga konsumenter mest troligt bara kommer vara intresserade utav? Är ju bara bra att kunna välja efter behov och prisfråga...

Jo, men grejen är att den bästa (minst begränsade) kommer de kunna ta mycket mer betalt för än om de bara hade en version som hade allt.

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk
Medlem

Det är skönt att Microsoft verkar ha prickat rätt den här gången, mottagandet hittils har verkligen varit förvånansvärt varmt! Jag tillhör själv inte skaran av Vistahatare, men Windows 7 är verkligen ett riktigt trevligt OS. har kört det hemma nu i några veckor och trots att det är en pre-beta så är jag riktigt nöjd med den. Snabbt och mer genomtänkt än Vista.

Visa signatur

| iMac Retina 27" | 24gb | 256gb SSD |

Permalänk
Medlem

Förutom att man vill ha det värsta, vad finns det då egentligen för anledningar att skaffa något värre än premium för oss "vanliga" SC-medlemmar?

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem

Begränsa applikationer?
PFF!

Permalänk
Medlem

jaha.. tramset fortsätter.. onödigt med 6 versioner.. Snuskigt dyrt lär det fortfarande vara för Ultimate..

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Medlem

Home Basic blir väl den jag får fixa fram känns det som. Allt annat känns för stort och meningslöst, imo.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Home Basic blir väl den jag får fixa fram känns det som. Allt annat känns för stort och meningslöst, imo.

Samma här. Windows används mest till DirectX & spel för min del, och Basic klarar av det fint.

Onödigt att betala för mer när man inte behöver det.

Permalänk
Hedersmedlem

Priset avgör hur "bra" det här är. Hur som visar Microsoft tydligt att de inte tänker ge upp sin nu lite föråldrade syn på distribution av mjukvara. Om man verkligen vill köra Windows får man väl hoppas att priset åtminstone visar på en ny trend.

Permalänk

vad menas med "klarar av nätverksdomäner"??

Permalänk

Men t.ex. på en netbook. Hur många applikationer använder man där? Vad jag har förstått så är de riktigt klena redan. Räknas internet explorer som en applikation?

Webläsare, Msn och utorrent. Bara stänga ner webläsaren när man ska se på film=).

Är väl bra att man får välja vilken prisklass man vill hamna i. Skulle de bara ha en version så kanske inte de fattigaste skulle köpa. Förstår väl M$ också att de vill ha mer betalt för mer avancerade funktioner.

Permalänk
Medlem

Vad folk klagar. Starter finns ju både på XP och Vista och riktar sig inte till Sweclockare måste ni väl fatta. Det kommer kosta jättelite och inriktar sig på marknader där folk piratar allt. Läs på innan ni vräker ur er dumma saker.

I stort sett så kommer vi konsumenter kunna välja mellan två versioner: Home Premium och Professional. Typ samma som XP. Ultimate kommer vara en begränsad upplaga som bara riktar sig till klagande Swclockare typ. Så köp den och låt oss andra välja en prisvärd version man slipper vLitea för att använda.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Hoppas de skippar OEM-versionerna och 32-bitars versionerna och endast säljer fullversion till humant pris.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Ultimate är ju givet dom anndra är inget o ha ( inte för mig iaf)

Priset på Windows 7 blir intresssant.... bara det inte blir svindyrt för att MS vill sälja mer Vista.

Vad finns det i Ultimate-versionen som du behöver som inte finns i Home Premium?

Permalänk
Medlem

Skippade Vista helt o sitter fortfarande på XP PRO som funkar hur bra som helst, värt att uppgrade till W7 jämfört med XP någon? Lär förmodligen vänta tills första SP i alla fall så man slipper alla barnsjukdomar.