OCCT Perestroika 3.0.0 redo för nedladdning

Permalänk
Melding Plague

OCCT Perestroika 3.0.0 redo för nedladdning

Den tredje utgåvan av stabilitetstestet Overclock Checking Tool kommer med flera intressanta nyheter. Bland funktionerna märks numera möjligheten att pressa grafikkortet och nätaggregatet till det yttersta.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Efterlängtat!

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Vad är det för fördel med detta programet mot prime95?

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sipe46
Vad är det för fördel med detta programet mot prime95?

Den är bättre

Skämt åsido, den lyckas belasta CPUn betydligt mer än något annat program jag testat. Hade stabilt i Prime95 i timmar men kunde få fel i OCCT efter bara några minuter.Så om min dator klarar av 30-60 min OCCT anser jag personligen att den är stabilare än om den hade klarat av Prime95 i 8-12 h.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sipe46
Vad är det för fördel med detta programet mot prime95?

Det är väl bara ett alternativ som är jämnfört bart emot prime95. en smaksam snarare vad man väljer.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Några saker med detta program som får mig att tänka på kommunister

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Några saker med detta program som får mig att tänka på kommunister

Det låter ryskt och är rött?

EDIT: Ok, hemsidan talar för sig själv.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Avstängd

hur funkar psutestet igentligen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Några saker med detta program som får mig att tänka på kommunister

Ungefär som codecpacket CCCP då antar jag ^^.

Men det är najs program dethära!

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
hur funkar psutestet igentligen

OCCT kombinerar max stress på cpu och grafikkort. Kanske inget att testa om man kör med noname-aggregat med tveksam spec

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt! Blir att prova den nya versionen när jag kommit hem till datorn igen, sedan Prime95 började bugga och ha sig så har det varit OCCT för hela slanten, av någon anledning kraschar P95 ganska ofta medans OCCT bara ger en felkod om något inte står rätt till..

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

oooh linpack finns med, härligt, bästa stressen som finns

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
oooh linpack finns med, härligt, bästa stressen som finns

Lätt! Litar inte på nåt annat stresstest än linpack.

Hmm... ska nog testa PSU-testet nån gång. Linpack och Furmark samtidigt lär bli varmt iaf! Har förut bara testat Gromacs (folding) och Furmark samtidigt. Nu har äntligen recensenter ett bra test om de vill testa vad ett system drar som mest.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calathea
OCCT kombinerar max stress på cpu och grafikkort. Kanske inget att testa om man kör med noname-aggregat med tveksam spec

Hmm, finns det risk att nätagget går sönder om man stresstestar det eller märker programmet av om spänningarna börjar bli instabila? Tror själv jag ligger på gränsen med min spec då nätagget bara ger 14+15A på 12v.

Visa signatur

l Lian Li O11 Evo l Ryzen 7800x3d l Asus Rog Strix B650E-F l Lian Li Galahad SL 360 l 32GB G.Skill Trident Z5 6000Mhz cl30 CL9 l MSI 1080TI Gaming X l Samsung 970 evo plus 2tb l WD Black SN850X 2tb l Corsair TX750M 750w l

Permalänk
Entusiast
Citat:

Power Supply
Dedicated to power supplies - it'll launch GPU:3D and CPU:LINPACK at the same time to load your power supply. BEWARE, THIS TEST IS REALLY DEMANDING !
WARNING, DO NOT USE THIS TEST WITH NO-NAME POWER SUPPLY, AS A FEW DEATHS HAVE ALREADY BEEN REPORTED !
This tests demands 30 to 40% more power than crysis on a quad-core system with an SLI graphic system installed...

Säger väl allt egentligen. Hur användbart detta test är återstår att se.