Dreamhack till Göteborg

Permalänk
Melding Plague

Dreamhack till Göteborg

Datorfestivalen Dreamhack gör ett avtramp på Svenska Mässan lagom till påskloven börjar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

En ganska bra idé, men det känns för oseriöst för att lyckas. Lite för litet evenemang för att väcka ordentligt uppseende. Men bra jobbat med nya idéer.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
En ganska bra idé, men det känns för oseriöst för att lyckas. Lite för litet evenemang för att väcka ordentligt uppseende. Men bra jobbat med nya idéer.

bah litet och litet. 1000 man är ju mer än vad Sveriges försvar kan åstadkomma i.o.m 2009 års försvarsbeslut =D

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Avstängd

Känns som om lan deltagarna kommer vara någons slags Gamers, något som kommer ses likadant som när man går på zoo för att se djur.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nypifisel
bah litet och litet. 1000 man är ju mer än vad Sveriges försvar kan åstadkomma i.o.m 2009 års försvarsbeslut =D

Tänk dig en tiondel av deltagarna=en tiondel av spänningen/uppståndelsen/hypen

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Det lär nog bli ett besök, hoppas internetuppkopplingen är bra bara.

Permalänk
Medlem

Jodå, ett besök blir det allt! Har haft planer på att släpa mig till Elmia, men det har inte kännts lönt att åka dit utan dator. Jag är inte heller så pigg på att släpa mina 25kg dator någonstans utanför hemmet, heller.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk

1000 pers känns inte så haj. Mässans lokaler är bra mycket större för det.
Hade man haft tid och pengar kasnke man åkt dit för en dag.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Känns som om lan deltagarna kommer vara någons slags Gamers, något som kommer ses likadant som när man går på zoo för att se djur.

Hoppas de sätter upp skyltar "Mata inte deltagarna"!

Permalänk
Medlem

Kom till STHLM istället ffs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Kom till STHLM istället ffs.

Från Dreamhack nyhetsbrev:

Citat:

DreamHack kommer till Stockholm

DreamHack On Tour 2009 fortsätter och idag har vi glädjen att meddela att vi kommer till Stockholm under sportlovet.

DreamHack Stockholm arrangeras på Tekniska museet under sportlovsveckan. På DreamHack i Tekniska museet kommer besökarna kunna prova på mängder av aktiviteter från DreamHack-världen, bland annat kan man spela de senaste spelen på LAN och konsoll, tävla i e-sport, se på bidrag från DreamHack Kreativ, se moddade datorer, lyssna på föreläsningar och delta i workshops.

DreamHack på Tekniska museet öppnar lördagen 21 februari och har sedan öppet alla dagar under hela sportlovet. Håll utkik på vår hemsida för detaljerad information om allt kul som kommer att hända!

Entré till DreamHack på Tekniska Museet löser du på plats och du behöver inte boka plats i förhand. Datorer, konsoller och alla andra aktiviteter är fria att använda för alla besökare.

Kvala till DreamHack Summer 2009 i Counter-Strike 1.6
Under sportlovsveckan i Stockholm på Tekniska Museet kommer vi att arrangera ett kval till DreamHack Summer 2009 i Jönköping i det omåttligt populära spelet Counter-Strike 1.6. Ytterligare detaljer kommer inom kort!

Bordplats till Skellefteå III och Summer 2009 i Jönköping bokar du som vanligt på bokning.dreamhack.se

Fler stopp på DreamHack On Tour 2009 utannonseras inom kort!

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Sweet!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Det är inte hela Svenska Mässans lokaler som kommer användas, utan ett par tusen kvm bara.

Detta för deltagare, expo mm.

Visa signatur

//Magnus
TA - Media | DHS05, DHW05, DHS06, DHW06, DHS07, DHW07, DHS08, DHW08, DHS09, DHW09 - Ljud/ljusleverantör

Permalänk
Medlem

Var kul påDH i början men senast jag var på DH för nåt år sedan var det rent ut sagt urtökigt. Kanske för gamnal men bara folk som spelar hela tiden. Inget roligt folk alls.
Bråk och skit var det med.

Roligare var det för tycker jag när det fans folk som höll på med annat också. Seriös moddning och folk körde FTP servrar osv överalt. Var mycekt mer filsharing osv då. Nu sisst jag var där så var allt sånt totalt värdelöst. Bara folk som sitter å lirar 24/7.

Lite roligare när med folk som gillar datorer också inte bara spel. man kan snacka och utbyta ideer med och sånt. var mer vuxet folk på DH för 7-8 år sedan också mot nu tycker jag. Ska det bara vara spel inricktat så kan det nästa kvitta tycker jag. Annars hade det ju vart intresant att köpa en plats.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Lite roligare när med folk som gillar datorer också inte bara spel. man kan snacka och utbyta ideer med och sånt. var mer vuxet folk på DH för 7-8 år sedan också mot nu tycker jag. Ska det bara vara spel inricktat så kan det nästa kvitta tycker jag. Annars hade det ju vart intresant att köpa en plats.

En typ av LAN-event där fokus ligger mer på hårdvara, överklockning och liknande skulle vara välkommet. Lite som en datormässa fast ändå LAN liksom... Utan det intensiva och tröttsamma spelandet och springandet och skrikandet.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
En typ av LAN-event där fokus ligger mer på hårdvara, överklockning och liknande skulle vara välkommet. Lite som en datormässa fast ändå LAN liksom... Utan det intensiva och tröttsamma spelandet och springandet och skrikandet.

Precis. Som du säger var nog DH lugnare för.