Nytt nätaggregat från Nexus

Permalänk
Melding Plague

Nytt nätaggregat från Nexus

Holländska Nexus är kanske mest känt för förhållandevis billiga och välljudande fläktar, men företaget har fler produkter i sortimentet. Senast ut är ett nätaggregat med effekten 850 watt.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Coolt. Undrar om det är lika bra kvalitét som corsairs grejer?

Permalänk
Medlem

ser ju gediget ut

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Avstängd

Bara 80% effektivitet på ett nätagg som kostar 1400+ kr?
Nej, tack!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Bara 80% effektivitet på ett nätagg som kostar 1400+ kr?
Nej, tack!

80% är väl den högsta märkningen som finns...

Nexus

Permalänk

håller inte riktigt koll när 80% cert. kom in i bilden (2-3 år?), men innan dess valde man ju nätagg efter rykte och recensioner, vet inte varför man skall stirra sig blind på det...att det dessutom finns silver/brons etc. är ju ännu mer överhypat enligt mig...

visst, jag säger inte att det är dåligt...bättre med märkningen än utan...men jag ser det mest som ett säljargument...speciellt när alla större tillverkare som har gedigna nätaggregat har det...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GambitSWE
håller inte riktigt koll när 80% cert. kom in i bilden (2-3 år?), men innan dess valde man ju nätagg efter rykte och recensioner, vet inte varför man skall stirra sig blind på det...att det dessutom finns silver/brons etc. är ju ännu mer överhypat enligt mig...

visst, jag säger inte att det är dåligt...bättre med märkningen än utan...men jag ser det mest som ett säljargument...speciellt när alla större tillverkare som har gedigna nätaggregat har det...

Nu vet jag inte exakt vilka nätagg som ligger i silver och brons kategorin men skulle tippa på att troligtvis alla som ligger där är mycket bra nätagg.
Tycker det är konstigt med 80cert, borde vara standarad i alla nätagg som släpps 2009.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Coolt. Undrar om det är lika bra kvalitét som corsairs grejer?

Jag äger ett nexus nätagg som nu sitter i min "andra" dator efter att fläkten började ge sig efter drygt två år (jag hade inte en tanke på att använda eventuell kvarvarande tillverkargaranti så jag bytte fläkten själv istället när nätagget var urladdat). Men vad jag vill komma var att det 550W nätagget lät ganska exakt lika mycket/lite som mitt nuvarande corsair VX450 och jag hade inga som helst problem med nätagget innan dess att fläkten började krångla.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

ushh för udda fläktar. annars verkar det som ett trevligt nätagg

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Tycker det är konstigt med 80cert, borde vara standarad i alla nätagg som släpps 2009.

Uppenbarligen är det inte så, men om det finns en märkning som "nästan alla" har, så eggar ju det även dem som inte har till att förbättra sina prylar för att få certifieringen.. Detta leder i längden till att certifieringen blir värdelös, men då har den redan uppfyllt sitt syfte - att höja over-all kvalitén på nätagg Tänk om någon kunde införa en liknande märkning för hårddiskar med ett verklighetsbaserat MTBF-värde eller liknande...