Stoppa Wifi-snyltare med specialfärg

Permalänk
Melding Plague

Stoppa Wifi-snyltare med specialfärg

Forskare vid ett universitet i Tokyo har utvecklat en billig väggfärg som skärmar av trådlösa nätverk från wifi-snyltare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hmm, varför inte?

Dock måste man kanske också måla tak och väggar om man bor i lägenhet vilket inte alltid är speciellt snyggt.

Permalänk
Medlem

Oj, intressant

Permalänk
Medlem

Ärligt talat, om någon granne ger sig fan på att bruteforca min router med hjälp av sin GPU så är han värd det.

Permalänk

Känns som att om man är såpass säkerhetsmedveten, så kör man trådbundet istället.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Känns som att om man är såpass säkerhetsmedveten, så kör man trådbundet istället.

Blir ju helt klart mer kostnadseffektivt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

HAHAHA....

F*n va snygg det skulle se ut när man bor ett par våningar upp i lägenhet och måste måla tak,väggar och golva

Eller om den där färgen på bilden stämmer 200st spygröna villor

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Det lär ju gå att måla på denna färg också
Detta är ju knappast tänkt för hemanvändaren heller...

Permalänk
Medlem

Då får man måla över fönstren också då för annrs funkar det ju inte...

Permalänk
Sötast

Amen hallå, skulle man vilja måla om sitt hem eller?

För att få folk att stanna ute?
Man knappt har signal från toaletten till badkaret från början

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Amen hallå, skulle man vilja måla om sitt hem eller?

För att få folk att stanna ute?
Man knappt har signal från toaletten till badkaret från början

Jag får signal genom alla betongväggar och hittar nån grannes trådlösa med min bärbara, men 10mbit fiber ingår i hyran så tror inte att någon är intresserad av att snylta ;P

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Färg? I kilogram?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Jag skulle lätt måla om min betongbunker om denna färgen säljs runt GBG.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Amen hallå, om man gör det här och blir, ehum, ertappad för piratkopiering så kan man ju inte längre skylla på grannarna? Fail.

Permalänk
Avstängd

Ger "enemy of the state" vibbar (Will Simth, Gene Hackman)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Vätskor mm säljs väl ändå i Liter och inget annat. eller är den så trögflytande att det är mer metall än färg?

Iaf. en halvdålig idee. fönster och dörrar strålar ändå ut. Varför skyddar de inte sina nätverk och byter koden var tredje månad så är de bra säkra.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Färg? I kilogram?

Vi får hoppas att den inte innehåller bly

Permalänk
Medlem

Färgen innehåller troligen blymönja då detta skyddar mot kryptonit, det vet ju alla.
1 kg färg brukar motsvara 1 liter färg så den var inte dyrare än normal kvalitetsfärg. Men det finns faktiskt färg som säljs i kg, en del linoljefärger, färg för grängning, kalkfärg och lite andra obskyra saker.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Som sagt - fönster?
Och hur mycket blockerar detta mobiltelefoner (inte precis samma frekvens men "nära")?
Och då kan man inte sitta ute i trädgården och surfa.
Ser inte så många användningsområden för detta...

Permalänk
Avstängd

Men skyddar den mot atombomber och diverse strålning? Sån färg vill jag ha:D

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Kanske kan minska störningar också ? Isåfall vill jag ha... så jävla mycket brus hemma hos mig så jag får ingen prestanda alls.

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Färg? I kilogram?

Nästan all färg säljs i kilogram det är bara senare i butikshyllan de ändrar det till $/Liter.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Dagens I-landsproblem...

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leovinus
Dagens I-landsproblem...

Snåla jävlar

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Min Cisco lärare berättade att han hade problem med att hans företaget och företaget som låg vägg i vägg störde ut varandras wifi. Så han beställde speciella tapeter från USA. Funkade tydligen jävligt bra trots att de kostade 10x mer än vad vanlga tapeter kostade.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag låter nog hellre min trådlösa kommunikation gå genom väggar, tak och golv än att den ska hålla på och stusa runt i evighet inne i min lägenhet. Radioventilation är nog ett ord vi kommer se framöver.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Jag låter nog hellre min trådlösa kommunikation gå genom väggar, tak och golv än att den ska hålla på och stusa runt i evighet inne i min lägenhet. Radioventilation är nog ett ord vi kommer se framöver.

Håller med. "Studsande" var det första jag tänkte när jag såg nyhetsrubriken.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Duger inte Farradays bur längre?
Det är ju bara att klä rummet i hönsnät så är allting lugnt, som en bonus kommer ingenting att studsa heller för de som är oroliga för det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Ärligt talat, om någon granne ger sig fan på att bruteforca min router med hjälp av sin GPU så är han värd det.

Det gav ett härligt skratt..

Jag håller fan med.

Respect, Alllriiiiite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janus82
Duger inte Farradays bur längre?
Det är ju bara att klä rummet i hönsnät så är allting lugnt, som en bonus kommer ingenting att studsa heller för de som är oroliga för det...

Då skärmar man ju av allt.. inkl mobilen.. kanske inte så kul

Visa signatur