Permalänk
Geeks
SweClockers

Önska funktioner!

Har du någon idé på lager som skulle passa bra för SweClockers? Nya funktioner i galleriet, forumet eller marknad? Bloggar, bilduppladdning, eller varför inte en överklockningsdatabas?

Skriv här och ge oss tips för den fortsatta utvecklingen av webbplatsen!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Inaktiv

Jag vill kunna kryssa i Citera-rutorna och få dom över flera sidor, om du förstår vad jag menar..

Permalänk

För att kunna citera många vid sidbyte måste man först citera de på Sidan X sen får man gå längst ner och kopiera texten som hamnat i rutan. hoppa till nästa sidan och lägga in texten i rutan längst ner och sedan citera de andra man vill citera. det går. sen är det inte så jätte aktuellt men visst är det inte något större hinder så är det ju en bra ide.

För tt svara lite mer på Topic så är det som sagt att vi vill göra om galleriet/byggloggarna helst till det gamla så som det var.
Marknaden kan vara en låst del av forumet som man får betala en mindre summa för att ha tillgång under ett år eller betala mindre små summor för varje post man gör. vi har som sagt diskuterat marknaden tidigare i andra trådar här nere.

Ska gallerier vara kvar i samma tappning så måste man kunna ta det offline och sen göra en översikt så att folk inte skriver. inga bilder. dålig med info. när man sitter o skriver. och att man måste kunna ladda upp ett gäng bilder på samma gång istället för att man får ladda upp en och en.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

När man ändå talar om citering finns ju också det gamla klassiska problemet att de citerade inte informeras om kryssrutorna används.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
När man ändå talar om citering finns ju också det gamla klassiska problemet att de citerade inte informeras om kryssrutorna används.

Hur fungerar det? Nu var det nog första gången som jag använde citera knappen, brukar alltid använda den där 'kryssa i rutan' eller lägga till "Ursprungligen inskrivet av..." själv.
Hur blir man uppmärksammad?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Hur fungerar det? Nu var det nog första gången som jag använde citera knappen, brukar alltid använda den där 'kryssa i rutan' eller lägga till "Ursprungligen inskrivet av..." själv.
Hur blir man uppmärksammad?

Om du trycker på "citat" får du en lista över folk som har citerat dig den senaste tiden. Men det fungerar bara om de använder knappen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Om du trycker på "citat" får du en lista över folk som har citerat dig den senaste tiden. Men det fungerar bara om de använder knappen.

Nu förstår jag! Tackar!
Kommer aldrig ha användning utav den funktionen, då jag alltid använder "Uppmärksamma mig vid ändring av tråden" för alla trådar. Dock ej till nyhets trådar.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en knapp brevid "Nya inlägg" där man söker upp:
1) ämnen jag själv har skrivit i
2) ämnen som man markerat med intresse (en sådan funktion också då förståss)

detta istället för att gå till "Avancerad sök"

Vidare, så skulle det nog bli mer fart på marknaden om man skulle integrera det mer med forumet och kanske fundera över avgifterna.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Korsordsguru

- Kunna söka i enstaka trådar

- Jag tror inte jag har kollat i något galleri på ett år eller sådant. Det skulle vara bättre om minhembio.com-stilen kopierades lite där man kunde ladda upp bilder på valfria saker (så som lägenheten, garagebygget o.s.v.). Nu känns det som att man får stryk om man skulle ladda upp bilder på något annant än bara datorkomponenter.

- På tal om gallerier så vore det även bra att ha som minhembio.com under användarnamnet;

Citat:

Har 4 bilder i Galleriet
Har 1 annonser i Marknaden

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
- Kunna söka i enstaka trådar

CTRL+F
Vet att det inte riktigt är vad du söker, men funkar i mindre trådar

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
CTRL+F
Vet att det inte riktigt är vad du söker, men funkar i mindre trådar

Det blir som sagt värre om trådarna är långa. Man kan ändra parametern "perpage" till något högre än 30, men 75 är max.

Permalänk
Medlem

"avancerad sök" --> "visa resultat som inlägg"

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
"avancerad sök" --> "visa resultat som inlägg"

Men om man bara är intresserad av en viss tråd?

Permalänk

Det som jag skrev i den här tråden: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8... lär väl passa in här också.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Kanske skulle man kunna ha en extra länk (varför inte göra ikonerna klickbara?) för att ta sig direkt från forumet till nyheter och gallerier. För närvarande måste man först gå till trådens första inlägg och sedan klicka på "Läs nyheten" respektive "Besök albumet".

Permalänk
Medlem

Det skulle vart bra om man på något sätt kunde betygsätta säljare/köpare på marknaden men det blir svårt utan auktions system. Bara en tanke.

Mitt riktiga förslag är att trådar, speciellt de stora trådarna behöver ha någon for utav relevans sortering. Så efter ett problem blivigt disskuterat och en eventuell lösning kommit fram så ska folk som medverkat i tråden kunna bocka i vilka inlägg som har relevans i för hållande till topic/frågeställningen.
Så istället för att gå igenom 5 sidor där det disskuteras om varför ett grafikkort blir överhettat så tycker att man kan välja att sortera efter relevans så kommer de inlägg som har något vettigt att tillföra först eller enbart de visas.

Jag fattar att min ide medför massa problematik men jag tänkte bara dela med mig av mina tankar.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimmeh
Det skulle vart bra om man på något sätt kunde betygsätta säljare/köpare på marknaden men det blir svårt utan auktions system. Bara en tanke.

Mitt riktiga förslag är att trådar, speciellt de stora trådarna behöver ha någon for utav relevans sortering. Så efter ett problem blivigt disskuterat och en eventuell lösning kommit fram så ska folk som medverkat i tråden kunna bocka i vilka inlägg som har relevans i för hållande till topic/frågeställningen.
Så istället för att gå igenom 5 sidor där det disskuteras om varför ett grafikkort blir överhettat så tycker att man kan välja att sortera efter relevans så kommer de inlägg som har något vettigt att tillföra först eller enbart de visas.

Jag fattar att min ide medför massa problematik men jag tänkte bara dela med mig av mina tankar.

håller till viss del med dig... det finns ju trådar som handlar om ett ämne eller problem men så kan man komma en dag senare och måste gå tillbaka flera sidor för att förstå sammanhanget... liksom trådar som har ca 2000 svar är lite jobbigt...

t.ex. som hitta tjejer tråden den är lite klurig ibland även om det var ett tag sen jag skrev i tråden.

sen kanske ta bort galleriet eller tillåta lite mer som ljudgrejor de hör ju till viss del till en dator...

ni kanske kan ta bort byggloggen för man kan lika gärna göra det i forumet exempelvis i modifikations forumet.

aja kanske bara svamlar...

kanske en chatt som finns på sidan och man använder sitt nick så skriver man nåt olämpligt blir man avstängd eller varning? liksom lite mer community... kankse ha samma regler som öä minst medlemm i 3 månader för tillgång.

Permalänk

Jag saknar en "inline"-markering av kod, som phpportalen har.

Väldigt smidigt om man ska markera en rad som kod utan att behöva slå till på ett helt kod-block.

Dessutom, har man två kodblock efter varandra har det första blocket fonten courier new och det andra har forumstandarden för vanlig text.

Fonten på kod-block skulle gärna kunna få ha ordningen consolas, courier new.

http://phpportalen.net/viewtopic.php?t=102772 <- tråd där det finns inline-markering. Jag ser gärna att det finns en inline med php-syntax.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

Ibland när man skriver ett inlägg direkt i en tråden så skulle man vilja förhandsgranska det man skrivet. Man har kanske en bild eller en länk som man vill verifiera så att den fungerar. I ett sådant läge så skulle det varit lämplig med en knapp för att förhandsgranska.

Som det är nu måste man kopiera det man skrivet. Trycka på "Skriv svar". Klistra tillbaka texten. Sen till slut trycka på "Förhandsgranska".

En sådan knapp skulle kunna kopiera det man skrivet för tillfället och skickat det vidare till läget "Skriv svar" samt aktiverat dess förhandsgransknignen.

Likaså när man trycker på "Skriv svar" så skulle redan inmatad text kopierats med. En sådan kopieringsfunktion skulle även varit nyttigt vid sidbyten och det skulle rentav delvis åtgärdat citering över flera sidor problemet som nämnts tidigare i denna tråd.

Permalänk

Följande är mest en fundering och kanske inte något som är hållbart i längden.

En annan funktion som kanske inte är så lätt att ordna skulle kunna vara en rättstavningsfunktion. Inte en automatisk funktion utan en användarkontrollerad rättstavning.

Man skriver sitt inlägg som vanligt fast istället för att trycka på skicka svar så trycker man på skicka in för granskning. När ett inlägg skickas för granskning så hamnar det i en separat del på forumet. I den delen skulle speciellt utvalda eller samtliga medlemmar kunna gå in och rättstavat varje enskilt inskickat inlägg. Om inte inlägget granskats efter en viss tid skickas det automatiskt vidare till dess ursprungstråd.

Som sagt, endast en fundering

Fast när jag nu sitter här och funderar, med markören över skicka knappen, så kom jag fram till att en sådan funktion kanske skulle kunna lämpa sig i fotodelen.
Lägg till ett foto. Skicka in för granskning.
En sådan separat del skulle man lätt kunna göra ett album av.
Tryck här för att visa de 10 senaste bilderna.
Tryck här för att visa de 10 senaste bilderna som ej blivit granskade.
Tryck här för att visa de 10 senaste granskade bilderna.
(Tryck på en av bilderna för att granska).

Sedan kunde man haft en liten miniatyrbild någonstans ute bland fälten som visar den bild som blivit högst rankad de senaste 7 dagarna.

Miniatyrbild? Det hade faktiskt varit något. Var skickar man in sin bild för visning som veckans bild Var röstar man fram inskickad bild eller den röstas fram av moderatorna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korkskruv
Ibland när man skriver ett inlägg direkt i en tråden så skulle man vilja förhandsgranska det man skrivet. Man har kanske en bild eller en länk som man vill verifiera så att den fungerar. I ett sådant läge så skulle det varit lämplig med en knapp för att förhandsgranska. [...]

Word!

Går det här att ordna?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Legendarisk

Korkskruv, Zarkov: Det är ordnat.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

När man skapar trådar (när man skriver titeln på den) så är det bra med en funktion som söker efter liknande trådar.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biberu
Korkskruv, Zarkov: Det är ordnat.

Jag tror att vi tänker på olika saker, jag vet att den finns när man tryckt på Skriv svar men jag skulle vilja ha den vid snabbsvarsrutan (se bild).

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Att det automatiskt förminskar avatar bilden om den är för stor.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Olika typer av trådövervakning skulle vara skönt. Så man kan välja om man vill bli e-post-uppmärksammad eller om man bara vill att det uppdateras i listan under inställningar.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Orici, Skunkfunk: Det kommer.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Tycker sidan känns mer segt när ni ändrade avatar-storleken till 80x80. Är det bara så för mig?

Permalänk
Legendarisk

Det har dessvärre inget med avatarerna att göra, vi har väldigt mycket trafik just nu och servrarna har svårt att hänga med. Uppgraderingen kommer lanseras på ny hårdvara och då ska det bli bättre.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Kanske inte en direkt funktion men skulle ni inte kunna ändra ordningen i titeln så att om man har flera tabbar uppe så kan man se vilken tråd eller vilket forum man har uppe?
Blir så rörgit när man har många tabbar uppe.

Längst till vänster är original.
Mitten bara möblerat om.
Längst till höger min favoritvariant.

Man vet ju trotsallt att man är på SweClockers på lilla bilden bredvid.

Men det kanske bara är jag som tycker det

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place