Acer lanserar större Aspire One

Permalänk
Melding Plague

Acer lanserar större Aspire One

Minstingen Aspire One är en av succéerna på netbook-marknaden. Nu lanserar Acer en uppföljare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inget inbyggt modem? Inget Linux?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hund-ONE
Inget inbyggt modem? Inget Linux?

"Ett 3G- eller Wimax-modem finns som tillval."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keso
"Ett 3G- eller Wimax-modem finns som tillval."

Känns änna snålt för 3,5k..

Permalänk
Inaktiv

3500 känns lite dyrt..

Permalänk
Relik 📜

Jag tycker 3500kr är helt rimligt..
Största konkurrenterna blir väl Wind och 1000H, båda kostar strax under 4000kr.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Känns nästan mer löngt och lägga till någon krona på en riktigbärbar dator

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Känns nästan mer löngt och lägga till någon krona på en riktigbärbar dator

Det dær ær ett smart resonemang.. ingen ide o køpa en SMART.. det ær ju bara att lægga till några kronor så får du en skåpbil istællet.

Permalänk
Medlem

Jul klapp till sambon då...

om den finns i rosa. (tydligen väldigt viktigt)

Hon kollade på en sony vaio som va rosa. den kostar typ 9-11k...

hennes argument: Den är rosa och fin.

*suck*

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Jul klapp till sambon då...

om den finns i rosa. (tydligen väldigt viktigt)

Hon kollade på en sony vaio som va rosa. den kostar typ 9-11k...

hennes argument: Den är rosa och fin.

*suck*

Köp en ful dator och ett klistermärke från happylaptop i hennes smak och klistra på, då sparar du fler tusenlappar och hon kan byta motiv om hon blir trött på den hon har.

OnT: Låter helt ok både till spec och pris. Kanske byter min leksak i sign mot en sådan...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Köp en ful dator och ett klistermärke från happylaptop i hennes smak och klistra på, då sparar du fler tusenlappar och hon kan byta motiv om hon blir trött på den hon har.

OnT: Låter helt ok både till spec och pris. Kanske byter min leksak i sign mot en sådan...

Inte svika oss i 4315-pakten!

Också sugen på en ny bärbar, får se hur min lirar dock. Hämtar ut den från service om 2 timmar.

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Inte svika oss i 4315-pakten!

Också sugen på en ny bärbar, får se hur min lirar dock. Hämtar ut den från service om 2 timmar.

/R

Haha, finner min vara för stor för att ha med mig överallt och batteritiden för kort. Sitter ju ändå bara på MSN, ordbehandlar o lyssnar lite på musik, så en ONE skulle passa mina behov bättre tror jag

Vad har hänt med din då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Haha, finner min vara för stor för att ha med mig överallt och batteritiden för kort. Sitter ju ändå bara på MSN, ordbehandlar o lyssnar lite på musik, så en ONE skulle passa mina behov bättre tror jag

Vad har hänt med din då?

Muspekaren slutade att lira, blev varm som bara den, batteriet höll max 30 min bla bla bla Köpte en netbook förut en eee 900 dock var de så jävla små. Något mellanting som denna vore gott samt med bra standbytid.

Får kolla noggrannare på denna i butik.

/R

Permalänk

Har en aspire one 110 och gillar den mycket speciellt hur dom satt musknapparna mycket bekvämare än de vanliga settet

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Har en aspire one 110 och gillar den mycket speciellt hur dom satt musknapparna mycket bekvämare än de vanliga settet

NEJ NEJ NEJ !!! =O

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timma123
NEJ NEJ NEJ !!! =O

JO JO JO !!!
Jag vet att många klagar på de men håller inte med dem som klagar för mindel är de mycket naturligare med knappar vi sidan av plattan tog ca 10 min o vänja sig och nu vill ja inte gå tillbak till o ha knapparna på de vanliga settet :).

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Känns nästan mer löngt och lägga till någon krona på en riktigbärbar dator

definera "riktig" bärbar dator? en dator som faktiskt är bärbar eller en kraftigare dator?

en "vanlig" laptop är ett aber att bära med sig och kan enligt mig inte klassas som bärbar, snarare "mer portabel än en stationär dator". det är bökigt att få ner den i en ryggsäck, man ska helst ha en särskild väska för just den datorn, batteritiden är så usel att ett ordentligt nätagg alltid måste vara framplockat.

sen brorsan skaffade en aspire one 150 och helt slutade använda sin stationära burk för att surfning, msn och skolarbeten funkade minst lika bra på den så känns det helt klart mer lockande med en sån "fickdator" än en "vanlig" bökig en.

blev lite mycker här, men grundfrågan kvarstår, vad är en riktig bärbar dator.

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Medlem

När får vi se en laptop på 1kg som klarar 60 fps i Crysis?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Har en aspire one 110 och gillar den mycket speciellt hur dom satt musknapparna mycket bekvämare än de vanliga settet

Det har dom dick inte på den här versionen, som tur är.

Permalänk

Jag tog faktiskt spöstraffet och köpte en utgående Lenovo X61s istället för en netbook. Inte mycket större men ack så mycket snabbare. (Sure enough, dubbelt så dyr med. Och mer kommer det med nya ackur m.m. )
Nej, jag väntar nog på nästa generations Atom-plattform innan jag hoppar på netbooktåget.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065