Skivbolagslobbyn vill blockera The Pirate Bay

Permalänk
Melding Plague

Skivbolagslobbyn vill blockera The Pirate Bay

Svenska IFPI vill blockera tillgången till fildelningssajten The Pirate Bay. Sverige skulle då gå samma väg som Danmark, där flera internetleverantörer spärrat den kontroversiella webbplatsen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Mammaknu**are hela bunten. Kan tyvärr inte komma på annat o säga!

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk
Medlem

Fler företag borde börja se piratkopierare som "missnöjda kunder" som Valve gör. Vad tjänar det till att göra alla piratkopierare till arga bin?

Visa signatur

i7-4790K | Noctua NH-D14 | ASUS Z97-A | Geforce 780 GTX | Samsung 850 PRO 512GB | Plextor M3PRO 128 GB | Fractial Design XL | MacBook Pro Retina 13"

Permalänk

Lycka till!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av undelete
Fler företag borde börja se piratkopierare som "missnöjda kunder" som Valve gör. Vad tjänar det till att göra alla piratkopierare till arga bin?

Precis

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

Skulkle de stänga TPB så har de några miljoner sidor kvar att stänga ner bara

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Skulkle de stänga TPB så har de några miljoner sidor kvar att stänga ner bara

det skiter väl dom i dom tar väl sida för sida tilloa allt är krossat

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Dom börjar bli desperata märker man ju, går inte att gräva ner sig i cdtiden mycket längre så dom borde lägga sina pengar på lite vettiga människor för att komma ifrån det istället för att slösa dom på att jaga på nätet som är i princip omöjligt.
Spotify är ett steg i rätt riktning.

nokiaback, ingen som skulle bry sig direkt...har inte polis resurser till att klara upp vardagsmat som inbrott och skadegörelse så har dom garanterat inte tid med sånt här drabbel.

Permalänk

Man lyssnar som sagt på webradio.
knappt man ens laddar ner musik numera..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Undrar hur feta bukar dessa män har/vill ha som sitter samlade runt den korta sidan av det runda bordet och bestämmer stänga ner det och det...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Dom börjar bli desperata märker man ju, går inte att gräva ner sig i cdtiden mycket längre så dom borde lägga sina pengar på lite vettiga människor för att komma ifrån det istället för att slösa dom på att jaga på nätet som är i princip omöjligt.
Spotify är ett steg i rätt riktning.

nokiaback, ingen som skulle bry sig direkt...har inte polis resurser till att klara upp vardagsmat som inbrott och skadegörelse så har dom garanterat inte tid med sånt här drabbel.

du har så rätt så ,men det är väl skivbolaget samt APB som tar slag i saken på egen hand snart. ja va vet vi. Och jag har lagt ner detta med piratkopierat material det ger som inget längre. Minns 1997 då fanns inte brännare över huvud taget jag införskaffade skivor för 40K skälv (dock på långsikt över ca 3 år) jag körde som dj då. idag har jag fortfarande kvar samma gammla musik men det är som kullt ändå. riktiga djs dom säljer ju bort allt gammalt o tar bara hem nytt vilket resulterar att vi som du gillade eurodiscon mer vi får som aldrig mer höra den igen. Just därför tyckte jag att det va bra om man nu kunde ladda ner den i allfall. för hur lätt är det o få tag på Inte direkt.

ursäkta om jag blev OT men blev väl lite för sentimental hehe

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
nokiaback, ingen som skulle bry sig direkt...har inte polis resurser till att klara upp vardagsmat som inbrott och skadegörelse så har dom garanterat inte tid med sånt här drabbel.

Nej, och därför gör antipiratbyrån jobbet åt dom tack vare IPRED-lagen

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk

finns det verkligen folk som använder sig av pirate bay?

Permalänk

kan inte ifpi blocka sig själva från internet ? vore bäst för männskligheten

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Undrar hur feta bukar dessa män har/vill ha som sitter samlade runt den korta sidan av det runda bordet och bestämmer stänga ner det och det...

Korta sidan av ett runt bord..???
Kunde inte låta bli

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem

Intressant att det är just musik industrin som kräver detta. Musik industrin har ju redan löst sina problem, i och med tjänster som chilirec.com så kan användare få vilka låter dem vill helt gratis och lagligt.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
finns det verkligen folk som använder sig av pirate bay?

Ta en titt på top-100 på TPB så har du svaret.

Permalänk
Medlem

Internetcensur vill jag inte ha, i sådana fall så är det bättre att komma på någon form av formulering som gör så att piratbay inte kan ha sina servrar i Sverige och på det sättet sätta dit dom. Det vore en mycket farlig utveckling att börja censurera nätet mer än vad som redan görs.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Blockera på ni drönare. Inte för att det kommer göra ett skit. Slag i luften är väll det minsta man kan kalla detta.

Får dom sin blockering blir det väll som vanligt, ingen skillnad och IFPI mupparna blir än mer gnälligare. Måste vara ett tradigt ställe att jobba på, bli betald för att vara någons "whining little bitch."

Permalänk
Medlem

Detta visar bara hur trögtänkt Sverige är. Varför inte passa på och blockera alla porrsidor samtidigt? Dom är ju kvinnokränkande?
Vilket jävla bullshit, hoppas in i mitt hjärta att TPB inte fälls när domen väl kommer.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luddtuss
Korta sidan av ett runt bord..???
Kunde inte låta bli

Yes! Någon som nappade på det!

OnT:

Jag betalar mer än gärna för t.ex. fildelningsabonnemang för att ladda ner lagligt!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Jahapp... gnäll gnäll gnäll från skivindustrin. De kan dra något gammalt över sig, som en fleecefilt av återvunna cd-skivor till exempel. De har nog misstagit "gilla läget" för "gnälla över läget". Vad trött man blir.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Men känns det inte som att man har hört detta 100 gånger förut? Och vad har dessa blockader fått för effekt de föregående gångerna?

Aja, folk kan ju få försöka iaf.

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Jag tycker de har sagt i flera år att de ska blockera Piratebay. Det är väl bara att göra det så är problemet ur världen.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Internetcensur vill jag inte ha, i sådana fall så är det bättre att komma på någon form av formulering som gör så att piratbay inte kan ha sina servrar i Sverige och på det sättet sätta dit dom. Det vore en mycket farlig utveckling att börja censurera nätet mer än vad som redan görs.

Är inte hårdvaran (servrar etc) redan placerad utomlands efter razzian??

Säger bara, lägg ner TPB och andra motsvarigheter.

..... FTP...... (F**K The Pr***S)

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Spela roll liksom. Blockeringen har ju visat sig vara totalt verkningslös i praktiken. Att de gör såna här uttalanden är enbart för att de vill ha lite uppmärksamhet.

Skivbolagslobbyns metoder påminner för övrigt rätt mycket om Intels. Genom hot och påtryckningar försöker man förhindra sund konkurrens på den marknad man verkar.

Permalänk
Snusfri

Hur mycket dom än försöker att blockera sidor och lägga kopieringsskydd på filmer och musikskivor så kommer det alltid att finnas sätt att komma runt det.

Musikindustrin sparkar bara sig själv på pungen iomed dessa löjliga försök, de skulle för låt oss säga 5-6 år sedan ha hoppat på internet-tåget och erbjudit nerladdningsbara låtar till vettiga priser och haft kvar cd för de som faktiskt köper det.

Att sparka sig själv på pungen och hela tiden gnälla är bara så patetiskt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

går nått sånt här igenom har sverige inte längre rätt att klaga på kinas internetcencur.

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Medlem

Då får dom ta å stämma google snart också.
Vilka riktiga dumarslen den där lobbyn består av alltså...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nautilus011
Är inte hårdvaran (servrar etc) redan placerad utomlands efter razzian?

Mja, TPB har servrar lite överallt, jag är ganska så säker på att deras "huvudservrar" finns i Sverige just nu. Men om de skulle gå ner så skulle det nog ta under en dag innan TPB är uppe igen, antagligen ännu kortare tid.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!