MSI presenterar två moderkort för AM3

Permalänk
Melding Plague

MSI presenterar två moderkort för AM3

Taiwanesiska MSI visar upp sina två första moderkort för nya sockel AM3. Den mest påkostade varianten stödjer hela fyra stycken PCI Express 2.0 x16.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Synd att det bara var 6 sata på det enklare kortet, inbyggd graffa och många sata = filserver

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Alltså MSI's färgschema på deras fetaste kort är helt underbar nu. De gick från bland de fulaste korten till de snyggate. Och kylningen ser riktigt läcker ut den med på FX kortet. Kan bli ett köp men just nu måste jag få arslet ur vagnen och sätta ihop mitt Phenom 2 som ligger i delar därhemma heheh.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

De har en del redigt snygga kort. En anledning varför folk kör AMD kanske
bra med 6 Sata men gärna fler Bort med ide/pata porten

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Bort med ide/pata porten

Kanske lite för tidigt. Finns anledning till varför man kan hitta moderkort med ISA ända upp till och med PII...

Permalänk
Medlem

Ser brutalt snyggt ut..Och 6st sata skulle räcka för min del...Jag använder 3st nu och har 3 över....Detta kort kommer jag lägga på min köplista...

Permalänk
Musikälskare

790FX-GD70 Var GALET snygg

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xake
Kanske lite för tidigt. Finns anledning till varför man kan hitta moderkort med ISA ända upp till och med PII...

visserligen, men de kan ju i alla fall ta bort pata porten på en del modeller, eller hur?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Avstängd

Förstår inte att man ens tänker på att köpa MSI kort.. rena budget kort som är helt totalt sämst... tror dom hittar sina prylar i asus sopor som dom har kasserat....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
Förstår inte att man ens tänker på att köpa MSI kort.. rena budget kort som är helt totalt sämst... tror dom hittar sina prylar i asus sopor som dom har kasserat....

OnT: Ska nog ha ett av dessa kort till nästa burken

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
Förstår inte att man ens tänker på att köpa MSI kort.. rena budget kort som är helt totalt sämst... tror dom hittar sina prylar i asus sopor som dom har kasserat....

Sitter du fortfarande med en 286:a i datorn och tror att AMD:s processorer fortfarande brinner upp? Ja, man kan undra eftersom du tydligen har nollkoll på MSI:s moderkort till AMD:s processorer. De gör bland de bättre moderkorten. Försök hålla dig uppdaterad med vad som händer istället för att hålla gamla myter vid liv som ingen är förtjänt av. Köper man budgetkort får man skylla sig själv. Moderkortet bör vara en komponent man inte snålar in på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
De har en del redigt snygga kort. En anledning varför folk kör AMD kanske
bra med 6 Sata men gärna fler Bort med ide/pata porten

MSI behåller sin IDE port..Bara en...Jag avänder mig inte av den..Men skadar inte att en finns..Det har de på alla top modeller...IDE porten kom till användning häromdagen, då jag skulle testa en gammal hårddisk...Så jag tycker att en kan vara kvar ett tag till...Den syns knappt....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
Förstår inte att man ens tänker på att köpa MSI kort.. rena budget kort som är helt totalt sämst... tror dom hittar sina prylar i asus sopor som dom har kasserat....

Haha grabben som verkar ha noll koll. köper amn Budget kort så kan det vara dåliga kort ja, men dom MSI kort som jag har haft till AMD har funkat klockrent, kan ju vara så att det är SBS vid din sida av skrämen eller?

fan MSI är välle en av dom större tillverkarna av Moderkort och ja, 3st KORT har strulat för mig, men det var Budget kort så jag köpte ett dyrare och Hoppsan vad bra det funkade, inga Fel alls.

Så om du kan ta ditt Klaaaaaagggggande någon annanstans så skulle det uppskattas då du inte verkar ha en anning om vad du snackar om..

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem

Äntligen en 790FX med SB750!

Äntligen möjlight till RADI 5 utan grafiktjafs!

Visa signatur

Gammal signatur ;) -->>> MSI K8T NEO-FIS2R 754 3400+ Corsair XMS TWINX PRO3200LL 1024 Mb MSI NX6800GT Lian-Li PC75, HP Compaq nw8240 2gb

Permalänk
Avstängd

GD70 ser sjukt maffigt ut Hade jag inte redan köpt mobo så hade MSI helt klart varit ett alternativ.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
visserligen, men de kan ju i alla fall ta bort pata porten på en del modeller, eller hur?

Jo, förvisso på OEM och entusiast-modellerna kanske det är en ide.
Det är nog de enda som anser till exempel att det är nödvändigt att köpa en ny skivenhet för varje nytt moderkort.
Eller som någon pekade ut tidigare i tråden: för att komma åt data från en "äldre" hårddisk med data som behöver räddas...