Asrock först ut med budgetkrets från AMD

Permalänk
Melding Plague

Asrock först ut med budgetkrets från AMD

AMD lanserar en nedbantad variant av fjolårets succé 780G. Asrock är inte sena att lansera ett moderkort med den nya styrkretsen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Um... ingen HD-accelerering?

AMDs variant på Intels skitkretsar? Vad ska man med en sån här till? Trycka in i en hemserver?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

fint men det skulle varit vinklade satakontakter.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kan nog vara ett bra alternativ för en hemmaserver.

Permalänk
Medlem

Lite udda ,må jag säga.

Permalänk
Medlem

En Athlon X4 45W på detta kort blir det en trevlig server

Visa signatur

Compaq 286@16MHz

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
athlon x4? wtf

Kommer Q2 09
Propus Core 6xxe
2 MB L2 Cache
2.1-2.4 GHz

Visa signatur

Compaq 286@16MHz

Permalänk

för dyrt men annars en väldigt bra idé

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thpagu
Kommer Q2 09
Propus Core 6xxe
2 MB L2 Cache
2.1-2.4 GHz

cooooooooooooolt visste jag inte men då är det väl lika bra med phenom II? eller tänkte dom ersätta phenom 1? eller bara lalla till det?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
cooooooooooooolt visste jag inte men då är det väl lika bra med phenom II? eller tänkte dom ersätta phenom 1? eller bara lalla till det?

De ska ersätta de äldre Athlon-prollarna. Är Phenoms. Har kvar namnet för att göra det lättare för kunden. Athlon är menat för lägre segmentet, Phenom för det högre.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
cooooooooooooolt visste jag inte men då är det väl lika bra med phenom II? eller tänkte dom ersätta phenom 1? eller bara lalla till det?

Ja Phenom I kommer ju fasas ut under 2009 och det är väl tänkt att det skall vara en budgetvariant som skall matcha Intels Q8000-serie.
Att det dessutom är 45 W TDP gör ju denna processor intressant.

Visa signatur

Compaq 286@16MHz

Permalänk
Medlem

Man kan få bra acceleration i HD-filmer om man har rätta spelare och codecs. Min bärbara med Sempron 1.8 Ghz med ett SiS760 grafikkort klarar av 720/1080P med de rätta codecs

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Hedersmedlem

Man har helt enkelt inget i den lägre budgetklassen och inte helt fel om priset är rätt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
cooooooooooooolt visste jag inte men då är det väl lika bra med phenom II? eller tänkte dom ersätta phenom 1? eller bara lalla till det?

Det är Phenom II fast utan L3 cachen. Lär ligga väldigt lågt i pris närmare 1000kr och är tänkt ska ersätta dagens Athlon processorer

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag är besviken på asrock när de kör med så konstiga configs...Har en vän som köpte ett AM2+ kort (AliveDual), Som senare visa sig att det gick inte köra det fina gränssnittet i windows vista för att de hade satte dit ett gammalt nforce 3.

Drivrutiner till det har inte uppdateras sedan 2006...

Man ska vara lite försiktig att välja asrock...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Jag är besviken på asrock när de kör med så konstiga configs...Har en vän som köpte ett AM2+ kort (AliveDual), Som senare visa sig att det gick inte köra det fina gränssnittet i windows vista för att de hade satte dit ett gammalt nforce 3.

Drivrutiner till det har inte uppdateras sedan 2006...

Man ska vara lite försiktig att välja asrock...

Ja det får man vara men samtidigt så får dom ibland till riktiga klassiker.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
De ska ersätta de äldre Athlon-prollarna. Är Phenoms. Har kvar namnet för att göra det lättare för kunden. Athlon är menat för lägre segmentet, Phenom för det högre.

Happ, var ju cool. Synd att amd inte gör bättre x2-processorer än 7750 bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Um... ingen HD-accelerering?

AMDs variant på Intels skitkretsar? Vad ska man med en sån här till? Trycka in i en hemserver?

För OEM tillverkare som HP för billiga PC i 3-4K klassen.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Känns ju prisvärt.....eller inte.
Gigabyte GA-MA78GM-S2H med storebror 780G kostar ju 869:- hos komplett för tillfället:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346010
Nej...ner en hundrig eller två så KANSKE man kan överväga saken...

Permalänk
Medlem

X4 på 45W?, snacka om grymt

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Ja det får man vara men samtidigt så får dom ibland till riktiga klassiker.

Självklart...Är man ute efter special config, så har AsRock det garanterat...