Ace lanserar tangentbord till lågt pris

Permalänk
Melding Plague

Ace lanserar tangentbord till lågt pris

Svenska Ace introducerar ett nytt tangentbord. Bland finesserna finns snabbknappar, inbyggd USB-hubb och platta tangenter.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ace... skulle aldrig lita på att dehär tangentborden skulle hålla. Håller säkert samma kvalitét som deras nätaggregat. (skit alltså)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasHoken
Ace... skulle aldrig lita på att dehär tangentborden skulle hålla. Håller säkert samma kvalitét som deras nätaggregat. (skit alltså)

Hoppas du skojar med mig? :S Vilket tangentbord för 150sek är att lita på? DU får vad du betalar för (ofatst) så att jämföra detta tangentbord med ett från Logitech, Saitek u, name it för 7-800sek?

Jisses...

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk

Jävlar va billigt!

Permalänk
Medlem

Å andra sidan har Ultra-X funkat bra för de flesta vad jag vet, 250-ish spänn kostar det väl bara.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Om man inte köper ett ultra-x flat som är extremt skönt och bara kostar ca 200, dock har den ingen usb-hub

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Å andra sidan har Ultra-X funkat bra för de flesta vad jag vet, 250-ish spänn kostar det väl bara.

snarare 150kr
https://www.inet.se/kampanj/kampanj/kampanj/

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Skönt att det finns platta tangentbord med mediatangenter som kostar 150kr Mitt ace chassi+nätagg har funkat fint förutom någon miss med en fläkt i fronten så det blir säkert ett bra tangentbord svart och fint också.

Men jag fattar inte... VEM VILL HA EN LITEN ENTER-TANGENT?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasHoken
Ace... skulle aldrig lita på att dehär tangentborden skulle hålla. Håller säkert samma kvalitét som deras nätaggregat. (skit alltså)

Jo, fast även om tangentbordet är dåligt så är risken att det skulle skada något annat i datorn ganska minimal, till skillnad mot deras nätaggregat

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Men jag fattar inte... VEM VILL HA EN LITEN ENTER-TANGENT?

Layouten på bilden är ju en amerikansk layout om jag inte ser fel, så den svenska layouten har säkert en "vanlig" enter-tangent. Kolla t.ex. på wikipedias artikel om tangentbords-layouter, så kan du se att enter-tangenten ser olika ut i olika länder.

Permalänk
Medlem

Billigt är bra (ibland)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Men jag fattar inte... VEM VILL HA EN LITEN ENTER-TANGENT?

Engelsktalande länder antagligen eftersom tangentbordet på bilden har engelsk layout.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

har själv märkt att fler och fler tillverkare som gör tangentbord, speciellt platta, med svensk layout, gör enter-tangent mindre... köpte ganska nyligen ett Logitech Illuminated, och där är entertangenten visserligen större, då den är lika hög som två vanliga tangenter, men också lika smal, vilket gör att det är lite jobbigt...trots att man vant sig lite....skulle hellre ha den lite bredare...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av terrax
Hoppas du skojar med mig? :S Vilket tangentbord för 150sek är att lita på?

Logitech Ultra-X är ju ett supertrevligt tangentbord

Tycker det ser ganska lovande ut, tangenterna verkar väldig lika dom på Ultra-X, plus att det har lite mediaknappar samt en usb-kontakt.

Permalänk

synd att det inte är den svenska layouten som sagt. förstör väldigt mycket.

enda jag saknar på alla tangentbord är en tunnel för kabeln till headset. man vill ju ogärna ha den vid sidan av armen eller liknande ju.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
snarare 150kr
https://www.inet.se/kampanj/kampanj/kampanj/

Haha ja detta är ett bra tangentbord.

Sorry men Ace har släppt sin dålig Raw Deal serie av nätagg så tycker hela företaget är ruttet.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Det här ser ju ganska intressant ut, men jag har redan UltraX flat så jag tänker inte köpa det här.

Permalänk
Medlem

Tycker det var grymt snyggt. Hade det varit trådlöst hade jag garanterat köpt det till htpc:n Fan så mycket skönare men laptop-tangentbord. Kör Fractal Design till den stationära och ångrar mig inte en sekund. Med tanke på att det inte har massa bakgrundsbelysta tangenter och sådan skit så går ju priset ner. Tycker inte man ska kasta skit på produkter man inte testat. I varje fall inte tills det kommit något test där de kommit fram till att det är bra/dåligt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt var det allt! Tycker dock namnet är lite småskojigt

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Mus

Kommer ihåg ett test av datormöss här på sweclockers, då ställde man den svensk tillverkade Mionix mot en mus som hette MLUC100 och kostade 148 kronor, trodde det var ett skämt. Men MLUC100 vann mot musen som kostade 3 gånger så mycket.

Vad hette tillverkaren nu igen? jag undrar...

Dom kanske har lyckats en gång till fast denna gång med detta tangentbord, den kanske till och med klassar Ultra-X med hästlängder. Eller så är den helt värdelös. Men det vet vi inte förens vi har provat den, eller hur.

Permalänk
Medlem

Nice, rekomderade detta till min kompis som letat länge efter ett tangentbord med laptop-tangenter och snabbknappar till bra pris. Själv är jag dock så van med kurvigt tangentbord (comfort curve 2000) att det skulle vara svårt att gå tillbaka till vanligt rakt.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Någon som har testat detta än? Dustin har den för 139:- med studentrabatt och det känns fruktansvärt överkomligt. Jag har ett vanligt tangentbord och tänkte gå över till ett med laptop-tangenter så detta kan ju eventuellt vara en bra ingångsmodell?

Permalänk
Medlem

Enklast är väl att knalla in på nån butik och trycka lite. Ace verkar rätt stora så du borde nog kunna hitta det rätt enkelt.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk

Va? Lanserar?
Köpte ett sånt här typ den 15e December..
Rätt bra kvalitet på knapparna, är aningen tjockare än vad det ser ut att vara på bilden, står robust som satiken på skrivbordet och ser rätt bra ut också, enda nackdelen är att tangentbordet kräver att man pluggar in 2st USB kontakter i moderkortet om man vill använda usb-portarna på det..

Edit: Köptes på Microshop i Umeå för 199:-

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Helt ok tangenbord. Tangenterna låter lite klapprigt. Inte värre än på de flesta andra tangentbord men mer än på min laptop.

Kabeln har två usb-kontakter av någon anledning (två hanar; en svart och en rosa). Jag har bara kopplat in den ena och allt verkar funka ändå, inkl. den inbyggda USB-hubben. Kanske krävs båda om man ska koppla in någon mer strömkrävande USB-enhet.

Mellanrum mellan snabbtangenterna hade varit bra. Det är lätt att trycka fel. Man får väl vad man betalar för d v s standardknappar.

Det är svensk layout på tangenterna.