Nya Datorbutiken slår upp portarna

Permalänk
Melding Plague

Nya Datorbutiken slår upp portarna

Med ny ägare är Datorbutiken.com återigen öppen för kunder. SweClockers har talat med entreprenören Niklas Sandgren.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Trevligt. Nu är veckans erbjudande tillbaka igen

Permalänk
Avstängd

KÖP PÅ POSTFÖRSKOTT DENNA GÅNG FÖR ATT VARA PÅ DEN SÄKRA SIDAN!!!!!!!...

Tycker dom kan betala tillbaka deras skulder till folk innan dom säger beställ hos oss ja verkligen det är ju det vi vill göra ....

Kom Ihåg Nu Folk POSTFÖRSKOTT EJ FÖRSKOTT när ni köper prylar hos DB...

Permalänk
Inaktiv

Verkar jävligt korkat att ha samma namn som ett f.d kursat företag som blåste hur mycket folk som helst på pengar genom konkursen.

Åja, funkar det...så funkar det. Jag håller mig åtminstone till Dustin.

Permalänk
Medlem

Palla hata! Det är nya ägare och man kan väl ge det en chans!! Kika på priserna först!

(även om jag kommer köra på postförskott^^)

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

jaaa min favvo butik e tbx!!!!!!!!!!

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
KÖP PÅ POSTFÖRSKOTT DENNA GÅNG FÖR ATT VARA PÅ DEN SÄKRA SIDAN!!!!!!!...

Tycker dom kan betala tillbaka deras skulder till folk innan dom säger beställ hos oss ja verkligen det är ju det vi vill göra ....

Kom Ihåg Nu Folk POSTFÖRSKOTT EJ FÖRSKOTT när ni köper prylar hos DB...

Hur många gånger ska det behövas påpekas att det inte är samma ägare och de har därför inga skulder -_-

Trevlig nyhet annars. konkurrens är ju bra

Visa signatur

Core 2 Duo 8400@3.6GHz, Asus Extreme Rampage, 2x DDR3 corsair 4GB, AMD R9 280x 3GB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
KÖP PÅ POSTFÖRSKOTT DENNA GÅNG FÖR ATT VARA PÅ DEN SÄKRA SIDAN!!!!!!!...

Tycker dom kan betala tillbaka deras skulder till folk innan dom säger beställ hos oss ja verkligen det är ju det vi vill göra ....

Kom Ihåg Nu Folk POSTFÖRSKOTT EJ FÖRSKOTT när ni köper prylar hos DB...

Det är väl inte samma företag längre. Varför ska en ny ägare betala den förra ägarens skulder?

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Verkar jävligt korkat att ha samma namn som ett f.d kursat företag som blåste hur mycket folk som helst på pengar genom konkursen.

Åja, funkar det...så funkar det. Jag håller mig åtminstone till Dustin.

Finns flera företag som har konkat, men behållit samma namn. ett bra exempel är Inet.

Permalänk
Medlem

Bra med konkurrens för oss konsumenter Fast det var länge sedan jag beställde saker ifrån db då dom har slutat med dom absolut bästa priserna etc.

Visa signatur

We live in an age when pizza gets to your home before the police

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
KÖP PÅ POSTFÖRSKOTT DENNA GÅNG FÖR ATT VARA PÅ DEN SÄKRA SIDAN!!!!!!!...

Tycker dom kan betala tillbaka deras skulder till folk innan dom säger beställ hos oss ja verkligen det är ju det vi vill göra ....

Kom Ihåg Nu Folk POSTFÖRSKOTT EJ FÖRSKOTT när ni köper prylar hos DB...

Det är inte samma företag? dom har bara köpt upp namnet!

Dock skulle jag inte rek att man handlar däs, ser sjukt oseriöst ut och att öppna såhär pass fort efter det gammla företaget gått i konkurs är ju ingen höjdare.

Permalänk
Avstängd

Kommer köra inet/komplett.. om jag ska köpa nåt! DB dra nåt gammalt över er...

Blåsa folk på hundratusentals kronor och sen köra samma namn på butiken seriöst värre.. med det ryktet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
KÖP PÅ POSTFÖRSKOTT DENNA GÅNG FÖR ATT VARA PÅ DEN SÄKRA SIDAN!!!!!!!...

Tycker dom kan betala tillbaka deras skulder till folk innan dom säger beställ hos oss ja verkligen det är ju det vi vill göra ....

Kom Ihåg Nu Folk POSTFÖRSKOTT EJ FÖRSKOTT när ni köper prylar hos DB...

Det är ny ägare, han har inga skulder, det är shoppingsajterna AB som ägde butiken innan som du ska klaga på.

Trotts namnet är detta en helt ny butik och bör därför hanteras som sådan. Alltså inte anklagas för vad gamla DB gjorde men samtidigt är det något nytt och okänt och alltså osäkert. Själv kommer jag inte beställa något från där på ett tag men det har inget med DB att göra, man bör vara försiktig med alla nya ställen.

Men visst han får skylla sig själv lite då han tagit över deras namn, men låt inte det lura er. Det har inget med gamla DB att göra.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
KÖP PÅ POSTFÖRSKOTT DENNA GÅNG FÖR ATT VARA PÅ DEN SÄKRA SIDAN!!!!!!!...

Tycker dom kan betala tillbaka deras skulder till folk innan dom säger beställ hos oss ja verkligen det är ju det vi vill göra ....

Kom Ihåg Nu Folk POSTFÖRSKOTT EJ FÖRSKOTT när ni köper prylar hos DB...

Betalar du skulderna för den som bodde i ditt hus/din lägenhet före dig då?

Permalänk
Medlem

Varför är ens konto kvar?

Permalänk

mitt konto fanns kvar på den nya sidan men tyvärr försvann bonuspoängen

Visa signatur

Fractal design R4 : ASUS Sabertooth Z77 : I5 3570K @ 4,5 : INTEL 520 SSD :corsair 16GB : GTX 260 :Tagan 600W : Windows 7 X64 : Samsung 2443BW

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att det någonstans stått att i köpet följde kundregistret med också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
KÖP PÅ POSTFÖRSKOTT DENNA GÅNG FÖR ATT VARA PÅ DEN SÄKRA SIDAN!!!!!!!...

Tycker dom kan betala tillbaka deras skulder till folk innan dom säger beställ hos oss ja verkligen det är ju det vi vill göra ....

Kom Ihåg Nu Folk POSTFÖRSKOTT EJ FÖRSKOTT när ni köper prylar hos DB...

Du har verkligen noll koll på vad du pratar om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av puppisen
Varför är ens konto kvar?

För att de köpte kunduppgifterna av gamla db antagligen.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Kan de smiska Inte.se kanske snart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
KÖP PÅ POSTFÖRSKOTT DENNA GÅNG FÖR ATT VARA PÅ DEN SÄKRA SIDAN!!!!!!!...

Tycker dom kan betala tillbaka deras skulder till folk innan dom säger beställ hos oss ja verkligen det är ju det vi vill göra ....

Kom Ihåg Nu Folk POSTFÖRSKOTT EJ FÖRSKOTT när ni köper prylar hos DB...

Varför ska ett helt annat företag stå för någons annans skulder?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

naaaaaaaaaaaaajjjjjjjjjjjjjjjjjsssssssssssssss!

Visa signatur

.:Intel Core 2 Duo E7200 2.53GHz:. .:Asus EAH 3450 512mb:. .:2 Gb ram:. .:320 Gb Hdd:. .:MSI P6NGM:.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker dom är dyra?

Har iofs bara kollat på fläktar hittils men dom tar fan 199kr för en Scyhte slipstream som inet tar 85kr för typ, samma med nexus som kostar typ 199kr där också. :S (på datorbutiken)

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

jag får ett trevligt "Välkommen till 91.189.43.47 " när man skriver datorbutiken.se
dock fungerar .com men är otroligt segt.

Permalänk
Medlem

Gamla vanliga finten.
Konka ett AB, då ingen är personligt ansvarig (som HB).
Upp med företaget på nytt, med annat namn på pappren.

Inget nytt under solen.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Skärmen i bilden kostar 1000kr mer än i de andra butikerna

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Hahaha, då kan ni som inte fick era förbetalda prylar köpa dem IGEN !!!

eller... NAAAAAT

Permalänk

orka svara på segate's och liknande personers "kommentarer".
Datorbutiken har många år av gott rykte om sig. Att det sen gick i konkurs är ju inte direkt ovanligt att företag gör i Sverige. Inte heller att de återuppstår under en ny ledning.

Egentlige, även om jag nu förstår varför folk tycker det är så bekvämt med förskottsbetalning, så tycker jag att det verkar ej genomtänkt att betala första och sen vänta på sina varor. Varför inte alltid betala på faktura eller postförskott?
Det är ju knappast första eller sista gången ett företag kommer att gå i konkurs och folk kommer att förlora pengar. Känns som att man är ganska lite och naiv om man tror något annat.

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
KÖP PÅ POSTFÖRSKOTT DENNA GÅNG FÖR ATT VARA PÅ DEN SÄKRA SIDAN!!!!!!!...

Tycker dom kan betala tillbaka deras skulder till folk innan dom säger beställ hos oss ja verkligen det är ju det vi vill göra ....

Kom Ihåg Nu Folk POSTFÖRSKOTT EJ FÖRSKOTT när ni köper prylar hos DB...

Insatt?

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ