Antec demonstrerar lillebror Skeleton

Permalänk
Melding Plague

Antec demonstrerar lillebror Skeleton

För ett litet tag sedan lanserades den udda datorlådan Skeleton. Nu är en uppföljare för kompakta datorsystem på väg.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Var inne på att beställa denna ett tag. Men sen kom jag på att jag ofta är på lan, där cola, jolt och chips sprids lika mycket som dammet...........

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Nja. känns inte praktiskt om man har småbanr/djur eller klåfingriga kompisar..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Var inne på att beställa denna ett tag. Men sen kom jag på att jag ofta är på lan, där cola, jolt och chips sprids lika mycket som dammet...........

De finns la ändå inga bra presterande prylar o sätta i mini itx?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att den här lådan är till för att man skall ha bra kylning och kunna testa, inte för att vara ett snyggt allround chassi. Om så är fallet vet jag inte hur meningsfullt det är att bygga ett mindre, kompaktare sådant. Är det inte bättre att lägga ITX stöd i den modell större versionen för att bibehålla luftgenomflöde och kylning?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
De finns la ändå inga bra presterande prylar o sätta i mini itx?

Nja, inte nödvändigtvis. Syftade mer på storebrorsan, missade det

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Ett passivt nätagg verkar ju bra. Sådana är det ju brist på idag.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Praktisk för dom som ska bygga en mini server och ha den i garderoben eller nått sånt...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Praktisk för dom som ska bygga en mini server och ha den i garderoben eller nått sånt...

Faktiskt, lätt å pilla om det blir fel men dammigt värre blire så man får väll köpa en platta tryckluft samtidigt

Hade hellre sett en mATX version istället för Mini-ITX.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Faktiskt, lätt å pilla om det blir fel men dammigt värre blire så man får väll köpa en platta tryckluft samtidigt

Hade hellre sett en mATX version istället för Mini-ITX.

Hade för mig att en server är en dator som står i garderoben och samlar damm, och det verkar den här vara ganska bra på

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tazavoo
Jag har för mig att den här lådan är till för att man skall ha bra kylning och kunna testa, inte för att vara ett snyggt allround chassi. Om så är fallet vet jag inte hur meningsfullt det är att bygga ett mindre, kompaktare sådant. Är det inte bättre att lägga ITX stöd i den modell större versionen för att bibehålla luftgenomflöde och kylning?

Jo, men det är väl till för dem som tycker det är coolt med chassits utformning och ibland vill sätta in mer ramminne utan problem.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Tänker skaffa första orginalet o sätta i en plexi låda med 2st fläktar (en in luft o en ut luft)
O bara för ja tycker den är hel cool att se på.
Gillade designen direkt då den sticker ut..

PS. Blir en surfdator stående bredvid 42" tv'n

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chopperstop
Tänker skaffa första orginalet o sätta i en plexi låda med 2st fläktar (en in luft o en ut luft)
O bara för ja tycker den är hel cool att se på.
Gillade designen direkt då den sticker ut..

PS. Blir en surfdator stående bredvid 42" tv'n

Det kommer ju bli snyggt. Se till att limma ihop plexilådan lite slarvigt med smältlim också, finns inget snyggare.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Faktiskt, lätt å pilla om det blir fel men dammigt värre blire så man får väll köpa en platta tryckluft samtidigt

Hade hellre sett en mATX version istället för Mini-ITX.

har för mig att det finns en för mATX också, men är inte säker

annars passar ju mATX i orginalet om man har lust för det