Tangentbord med inbyggd dator och skärm

Permalänk
Melding Plague

Tangentbord med inbyggd dator och skärm

Asus visar upp Eee Keyboard – en liten dator inbyggd i tangentbordet. Det finns dessutom en inbyggd skärm vilket gör det hela till ett komplett datorsystem i miniformat.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Say what!?

Permalänk
Medlem

I said what what, verkar intressant för de som bara surfar runt på internet... typ

Visa signatur

Noctua har ju blivit lite av en mercedes eller bmw inom datorkylning. Men istället för att ha en karaktäristisk grill som bmw har man satsat på bajsbrun och laxrosa - olafett

Permalänk
Medlem

Man har alltså gjort en netbook med pytteliten skärm och jättestort tangentbord, fiffigt...

Permalänk
Medlem

nej skärmen är inte en vanlig skärm låter det som. man ska väl ha en stor skräm till! touchskärmen är nog bara en kul grej!

Permalänk
Medlem

Fasen vilken skön produkt.

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk

Skärmen blir väl som en touchpad på en bärbar om man har i en stor extraskärm. Hm jag är nog mest intresserad av själva tangentbordet med skärm, eee datorn kan jag vara utan! Så som på logitechs G-tangentbord med skärm fast värre

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Huh? WTF

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem

Oh yeah! Cool produkt, nyskapande om något

Edit:
Lapboard!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

touchskärmen kan man nog använda som vanliga tangenter/knappar också med att man enkelt laddar valfritt program med tangentbord/specifika tangenter(knappar) till den skärmen, då det är en touchskärm är det bara trycka på valfri knapp som visas.

Tror denna Eee Keyboard kommer bli ursinnigt populär om den är inte för dyr och eventuellt blir enkelt så att man kan styra valfri kraftfull stationär dator genom den(som om det egentligen bara är den stationära datorn)

Permalänk
Medlem

Jaha, något nytt man måste överclocka nu då igen.

Permalänk
Medlem

Ge mig!
Men nyheten säger ingenting om batteri/strömförsörjning?

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Jaha, något nytt man måste överclocka nu då igen.

på tal om överklockning, brukar ngn av er överklocka era mobiler eller har de begränsingar i bioset eller bara pga kylaspekten?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
på tal om överklockning, brukar ngn av er överklocka era mobiler eller har de begränsingar i bioset eller bara pga kylaspekten?

Nu är ju detta en dator vi talar om, och ingen mobiltelefon. Förstår inte det roliga i det du skriver.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Hedersmedlem

Den måste alltså kopplas till en extern skärm? Den är visserligen kul men då ser jag inte meningen med den. Ska man flytta den så måste man då antingen ha med en skärm eller ha en skärm där man tänkt använda den. Det är väl inte tänkt att man ska använda den lilla 5"(?). Hur som helst känns en vanlig netbook bättre om inte priset är otroligt på den här.

Permalänk
Medlem

Cool grej som jag funderat på tidigare, men jag tycker att touch-skärmen verkar överflödig, ge oss numeriskt tangentbord istället och sänk priset så kan det vara rätt nice, om priset blir det rätta förstås.
Nice om man skulle kunna koppla till en tv som skärm trådlöst o bara sitta i soffan med ett tangentbord för lite slösurf.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
på tal om överklockning, brukar ngn av er överklocka era mobiler eller har de begränsingar i bioset eller bara pga kylaspekten?

Ja jag har överlkockat min Palm T3 och min Touch Pro
Den går nog att använda med den interna skärmen, alltså är inte en extern obligatorisk.

Den har inget inbyggt batteri eller?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Nu är ju detta en dator vi talar om, och ingen mobiltelefon. Förstår inte det roliga i det du skriver.

jag försökte INTE vara rolig utan jag undrade om det är tekniskt möjligt att överklocka mobiler och ifall någon på swec gjorde det. Du har dock rätt att artikeln handlar om något annat.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Sorry, men jag begriper verkligen inte varför någon skulle vilja köpa en sån där

Priser kommer ju säkerligen ligga i samma nivå som Eee Pc eller något lägre, och varför inte då köpa en dator med något större skärm. Känns ju bara som att köpa en vanlig bärbar dator, fast med en mindre skärm i samma "platta" som tangentbordet. Ni förstår vad jag menar. Man måste ju ha en ytterligare skärm för att kunna använda datorn i vardagen, och det gör den ju inte särskilt bärbar enligt mig..

Permalänk
Medlem

Skulle vara ballt om man kunde skicka skärmsignalerna till en skärm trådlöst. Då skulle man kunna sitta i vardagsrummet med den där och surfa på tv'n, är ju asnajs om man har full hd och en stor tv!

Permalänk
Medlem

Blir till att surfa med förstoringsglas om man tänkt surfa på den lilla skärmen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Blir till att surfa med förstoringsglas om man tänkt surfa på den lilla skärmen

Har man surfat på en mobil kan man surfa på den där skärmen.

Hoppas skärmen går att använda istället för en mus.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Haha, nu får man ha musen kopplad till tangentbordet

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

jao verkligen nyskapande

Permalänk
Hedersmedlem

Hade kanske varit något om skärmen satt mitt i ett delat tangentbord men nu känns det lite avigt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Tänkte samma sak som nån här ovan, vore ju skitsweet om man kan koppla in det till en stationär dator och använda det som tangentbord till den också.

Visa signatur

AMD Athlon64x2 6400+ 3.4Ghz, Geforce 8800GT, 4gb DDR2 800Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Hade kanske varit något om skärmen satt mitt i ett delat tangentbord men nu känns det lite avigt.

Den ersätter ju numpaden och ska vara ett KOMPLEMENT till en vanlig skärm. Jag tror ingen på fullaste allvar vill sitta och titta på en sån liten skärm, då kan man lika gärna köpa en liten laptop.
Den är ju jävligt grym iom att den är tryckkänslig, kommer finnas massa balla apps till den efter ett tag säkert!

Permalänk
Medlem

Med usbhubb och dvi port så blir detta en äckligt fräsig leksak!:D kul vore om de kunde tillverka en liten och jävligt billig 10" skärm eller något liknande som man kunde fästa på skiten me=) fast då är vi ju inne på en laptop dock:/

Ska bli kul att se vilka specs det är i datorn sen!=)

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk

Med rätt specs samt pris så kan den här bli intressant i många områden :).

//Floyd

Visa signatur

hej