XFX introducerar Radeon HD 4000-serie

Permalänk
Melding Plague

XFX introducerar Radeon HD 4000-serie

Den tidigare Nvidia-exklusiva tillverkaren XFX lanserar en nästan komplett uppsättning grafikkort baserade på Radeon HD 4000-serien.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Kul med större urval, lite synd bara att de var lite tama på klockningen.

Permalänk
Medlem

Varför envisas dom med s-video? För att få en marknadsfördel så kan de väl ha 1xhdmi+2xdvi på åtminstone någon modell (gärna i den lägre prisklassen)

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Släpper det inget Radeon HD 4670??? Synd och prislapp runt 800-850kr hade suttit fint.

Permalänk

S-video är lite ute. skulle bara behövs vara kavar på varannat kort och tex hdmi x2 dvi på övriga för att försöka få fram tekniken. att slute helt med s-video är bara dumt. se på tex Pata (ide) hur länge den levt fast att sata är på ingång.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Nice! Älskar XFX Men var är 4870X2?

Permalänk
Avstängd

Finns inga ord för ett sånt här svek.

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

http://multitronic.fi/showprod.php?prod_id=HD-485X-YDFC

nice att dom säljer kortet men varför har dom gddr-5 på det,när jag sänt meddelande och frågat om detta stämmer.
skulle vara trevligt att köpa det och när det är ddr3 sända tillbaka det och kräva något som skulle ha samma perstanda som ett 4850 med ddr5
bra att allt fler utökar sitt utbud av komponenter så de blir lite mer konkurrens på marknaden ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Finns inga ord för ett sånt här svek.

Det kallas att anpassa sig och överleva.
Går det åt helvete för Nvidia så sitter ju XFX där med samma helvete över sig.

Men vad är det folk tycker är så jobbigt med att se märken flytta på sig lite? Alla tillverkare gör ju ändå exakt samma sak - det enda som skiljer är ju kartongen och klistermärket... är det i all ärlighet så mycket att predika om?

Själv väljer jag gärna MSI och Sapphire då jag har goda erfarenheter med deras teknik och support - men det är inte så att jag ser dessa som marknadens messias, utan bara några av de märken jag har goda erfarenheter med som inte skulle göra mig allt för mycket om de hade verksamhet utanför de områden jag velat se dem syssla med.

Permalänk

är det gddr5?
står på deras hemsida ddr3!!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Det kallas att anpassa sig och överleva.
Går det åt helvete för Nvidia så sitter ju XFX där med samma helvete över sig.

Men vad är det folk tycker är så jobbigt med att se märken flytta på sig lite? Alla tillverkare gör ju ändå exakt samma sak - det enda som skiljer är ju kartongen och klistermärket... är det i all ärlighet så mycket att predika om?

Själv väljer jag gärna MSI och Sapphire då jag har goda erfarenheter med deras teknik och support - men det är inte så att jag ser dessa som marknadens messias, utan bara några av de märken jag har goda erfarenheter med som inte skulle göra mig allt för mycket om de hade verksamhet utanför de områden jag velat se dem syssla med.

Själv är jag AS nöjd med både Gigabyte och XFX s då jag INTE har behövt använda mej av deras suport... hihi

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

men känns det inte som dom har haft väldigt bråttom med utvecklingen av dessa grafikkort! det var inte längesen dom beslöt sig att bygga med ATI!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk

Saknar också 4870 x2

Permalänk
Medlem

Trevligt, men var är HD4670?

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk

Varför plockades min kommentar bort ??
Skrev bara att det är en gammal nyhet och att EVGA blir ensamma om att endast leverar Nvidia

Visa signatur

The Bishop

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Bishop
Skrev bara att det är en gammal nyhet och att EVGA blir ensamma om att endast leverar Nvidia

Fel, BFG och ett antal fler mindre tillverkare leverar bara nVidia kort.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Helt off topic men alltid använt mig av XFX och har aldrig haft några problem alls. Verkar ha god kvalitets kontroll på sina produkter.

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Finns inga ord för ett sånt här svek.

Kanske inte, men annat orelaterat ord som dyker upp i huvudet är fanboy.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Finns inga ord för ett sånt här svek.

Hoppas och tror att du bara skämtar.
Svek är om någon bara satsar på en tillverkare, när dom satsar på bägge får vi välja vad vi vill.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

hade dom lanserat korten lite tidigare så hade jag köpt ett xfx 4850 ist för mitt nuvarande

Permalänk
Avstängd

bara jag som tycker att kylaren på 4850, 4830 liknar moddelen från 8800GTX?

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem

Säger bara äntligen!

Älskar XFX. Deras lösningar är alltid eleganta.

(Ja, jag älskar "hårdvaru-porr" och skulle kunna tänka mig att köpa hårdvara enbart baserat på hur den ser ut. )

Permalänk
Medlem

Sant, XFX gör dem överlägset snyggaste korten, både grafik och moderkort.
Amd har dem snyggaste CPU-lådorna i form utav Black Edition

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]