Ny Spel/redigeringsdator runt 8000

Permalänk
Medlem

Ny Spel/redigeringsdator runt 8000

Tjenare! Skulle behöva lite tips om det jag valt ut kan vara ett bra köp!

Min config:

Chassi:
APLUS Twin Engine svart, sida och front

Moderkort:
Asus P5Q, P45, Socket-775, DDR2

Alternativt moderkort:
Gigabyte GA-EP45-DS3, P45, Socket-775

Grafikkort:
XFX GeForce 9800GTX+ 765M 512MB PhysX

Minne:
OCZ DDR2 PC9600 2048MB KIT, FlexXLC Ed

Processor:
Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket

Nätagg:
Corsair Powersupply 650W Black,ATX/EPS

Hårddisk blir en raptor...

Det jag mest vill ha tips om är moderkorten, jag är inte ute efter att klocka mitt system mer än mitt grafikkort, men möjligheten finns ju nästan på alla moderkort idag så det gör absolut inget om det finns möjlighet till detta. Jag kommer säkert att ge mig på det ändå vill ju kanske prova

Det jag är lite fundersam över är angående asus kortet. Angående det som killen skrev i recension där han bara har gett det 1 av 5 i betyg... låter mycket konstigt det han skrivit; Stämmer detta?

Datorn kommer användas mest till Photoshop cs4, krävande spel som Crysis, company of heroes, mm.

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, men ifall du inte ska klocka, är det då inte bättre att byta ut ram-minnet några billigare, fast 4GB ?

Sen om du ska redigera som i vegas / photoshop så behöver du väl mycket ram för att det ska flyta på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaRcizco
Ser bra ut, men ifall du inte ska klocka, är det då inte bättre att byta ut ram-minnet några billigare, fast 4GB ?

Sen om du ska redigera som i vegas / photoshop så behöver du väl mycket ram för att det ska flyta på.

Mjo det är ju sant, men dessa minnena verkar ändå vara riktigt bra oklockade, och ändå inte så voldsamt dyra

Jag kommer köra xp, så därför ser jag ingen större anledning att köpa 4gig

Permalänk
Medlem

passa på och köp minne medans det är billigt. det som blir över går ju att använda till en ramdisk.
https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=395094
några 100lappar extra men 8Gb duger även för en lätt överklockning.
skapa en ramdisk av det som windows inte kan hantera och ha till temp/cachefiler.

Visa signatur

QX9650, GTX295+GTX285, Asus Rampage Formula, 2x VelociRaptor 150Gb Raid0, Corsair HX1000, CM Stacker ST01, Eizo HD2441W