Program för att se vad som är fel med disken

Permalänk
Medlem

Program för att se vad som är fel med disken

Har haft tidigare en CD-skiva med ett program som jag laddade ner härifrån Swec för många år sedan.
Programmet används på så sätt att man bootar upp den och kan sedan välja olika mellan olika hårddisktillverkares felsökningsprogram.
Är i stort behov av den då en mindre 40gb hårddisk strular, den fungerar men kan varken formatera eller skapa en partition, Windows gnäller bara om att disken kan vara sönder.
Kan inte för den delen heller köra checkdisk vilket är surt.

Någon som kan hjälpa mig?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Antar att du menar Ultimate Boot CD?
http://www.ultimatebootcd.com/
Har räddat mig ett flertal gånger.

Visa signatur

( ͡°╭͜ʖ╮͡° )

Permalänk
Medlem

Yes det är den! Perfekt! Tack så mycket!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Har haft tidigare en CD-skiva med ett program som jag laddade ner härifrån Swec för många år sedan.
Programmet används på så sätt att man bootar upp den och kan sedan välja olika mellan olika hårddisktillverkares felsökningsprogram.
Är i stort behov av den då en mindre 40gb hårddisk strular, den fungerar men kan varken formatera eller skapa en partition, Windows gnäller bara om att disken kan vara sönder.
Kan inte för den delen heller köra checkdisk vilket är surt.

Någon som kan hjälpa mig?

Varför går det inte att köra checkdisk? Inte ens genom att tvinga den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Varför går det inte att köra checkdisk? Inte ens genom att tvinga den?

Vet inte, väljer och köra checkdisk men när jag klickar på OK kör inte programmet igång utan stängs av.
Disken har fungerat bara för en vecka sedan, dock så var Windows väldigt ostabilt och hängde sig stup i kvarten. Gick dock bra och gå in i felsäkertläge.
Skulle testa installera om idag men när väl formateringen gick till 100% kom det ett felmeddelande "gick inte och avsluta formateringen, hårddisken kanske är skadad".
Testade även plocka bort partitionen och lägga en ny men det gick inte heller, så nu är disken utan partition och oformaterad.
Tur nog är det bara en 40gb så inte hela världen om den är paj.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."