Uncharted 2: Among Thieves [PS3]

Permalänk
Testpilot

Synd att allt DLC bara är till multiplayer, det är tyvärr inget som intresserar mig. Jag skulle vilja ha nya äventyr att spela, några små korta

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Nu har jag i och för sig inte läst igenom hela tråden men det skulle vara rätt coolt om vi swec lirade ihopp och fnissa runt lite, delar med oss av coola kills m.m.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Klarat hela och det var ju det bästa spelare jag någonsin har spelat hoppas trean kommer också men då hoppas jag att man kan vara 2 spelare när det tillexempel nate och elena så kan en vara nate och en vara elena

Permalänk
Medlem

Snyggt att ja betalade för dlc-mapsen så funkar dom inte, tack tack!

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rigge
Snyggt att ja betalade för dlc-mapsen så funkar dom inte, tack tack!

Visst borde dom funka, pröva installera dom igen eller nått!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Funkar inte, jag har tydligen köpt fel dlc-mappack från playstationstore som inte funkar med min version av spelet. Jag har BCES-00509 som verkar vara "eu-versionen" och Playstation-store sålde någon helt annan.
Jävligt fult av dom.

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk

Fast det är ju inte sonys fel att du är inne på playstation-store för fel region, eller har köpt ditt spel från en annan region än vad du har playstation-store konto på.
Men har man dålig koll på det själv hade det vart trevligt om någon kontroll kunde göras innan man köper dlc grejerna för att få bekräftat att det fungerar med den version/region man har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
...

Jag köpte spelet från webhallen, sen hur man nu "byter" store kan ju du berätta för mig isåfall.
Det kan ju tänkas vara mitt fel, javisst det kan jag väl halvt gå med på eftersom jag inte läste hela wall of text när jag köpte addonet.

Jag såg att det stod BEC+siffror men drog inte slutsatsen att jag inte skulle kunna använda addonet utan antog bara att man behövde spelet.
Dom får gärna skriva att det inte är kompatibelt med EU-versionen av spelet eller något mer utmärkande, då detta är mer än lite fult.

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

Köpte du DLC från PSN EU eller från PSN USA?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rigge
Jag köpte spelet från webhallen, sen hur man nu "byter" store kan ju du berätta för mig isåfall.
Det kan ju tänkas vara mitt fel, javisst det kan jag väl halvt gå med på eftersom jag inte läste hela wall of text när jag köpte addonet.

Jag såg att det stod BEC+siffror men drog inte slutsatsen att jag inte skulle kunna använda addonet utan antog bara att man behövde spelet.
Dom får gärna skriva att det inte är kompatibelt med EU-versionen av spelet eller något mer utmärkande, då detta är mer än lite fult.

Har inte själv köpt just det dlc paketet men flera andra, och det har aldrig vart något problem med regioner. Men dlc paketen är låsta per region även om inte spelen är. Så det troligaste är att du antingen har kommit in på psn usa när du köpte dlc paketet eller så har webhallen sålt dig ett usa exemplar.
Eller så är det något helt annat problem, har du köpt andra dlc paket som fungerat utan problem?

Edit: Tar tillbaka det jag sa om att det kan ha varit ditt fel rigge. Spelade lite Uncharted 2 själv idag och skaffade samma mappack. Tydligen är dlc paketet det första jag hört talas om som är regionslåst för olika länder inom EU. Alltså inte bara låst mellan EU och USA som det brukar vara.
Tydligen kan man få det fixat eller pengarna tillbaka om man kontaktar supporten, så det är väl bara att göra det och hoppas på det bästa.

Permalänk
Medlem

"Uncharted 2, the undisputed best game of 2009 among people who really liked it, gets a third dose of DLC this month in the Siege Expansion Pack, which brings new maps, a new game type, and Nathan Drake in a wetsuit.

Uncharted 2: Among Thieves' multiplayer offerings get a strong shot in the arm on April 22 with the release of the Siege Expansion Pack. Along with six new skins, eleven trophies, and two new multiplayer maps - The Highrise and The Museum - Siege also introduces a new multiplayer mode, appropriately called Siege.

In Siege, two to three players capture and hold ground against waves of increasingly difficult AI enemies. It's like your standard Horde mode, only with territory capture thrown in for good measure. Each round the territory changes, so there should be a nice hectic race to the next spot before the slaughter begins."

[i][u]6 Skins[/i][/u]

Wetsuit Drake
Baseball Shirt Drake
Prakoso
Platzor
Glowzor
Dead Explorer

[i]11 Trophies – 180 Trophy Points[/i]

Bronze
You Can't Break Me – Complete all 3 co-op objective maps on Crushing
Under Siege – Finish Wave 10 in 1 Siege game
Speedy – Get 10 First! Medals
I'll Cover You – Get 50 Defender Medals
Fallen Angel – Get 50 Afterlife Medals
Not So Fast – Get 20 "Shut'em Down Medals
Jack of All Trades – Get 15 Triple Threat Medals
You Run, I'll Shoot – Get 10 Protectorate Medals
Back At Ya – Get 50 Retaliation Medals
Kneel Before Z… – Get 5 Put-em Down Medals

Silver
Rock a Rhyme – Get 100 Tricky Medals

http://kotaku.com/5513522/the-biggest-game-of-2009-is-under-s...

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rigge
Jag köpte spelet från webhallen, sen hur man nu "byter" store kan ju du berätta för mig isåfall.
Det kan ju tänkas vara mitt fel, javisst det kan jag väl halvt gå med på eftersom jag inte läste hela wall of text när jag köpte addonet.

Jag såg att det stod BEC+siffror men drog inte slutsatsen att jag inte skulle kunna använda addonet utan antog bara att man behövde spelet.
Dom får gärna skriva att det inte är kompatibelt med EU-versionen av spelet eller något mer utmärkande, då detta är mer än lite fult.

Jag har samma problem som dig nu, jag köpte mitt Uncharted 2 från Webhallen, när jag registrera mig tog jag Sweden och alla priser står i KRONOR, ändå när jag köpte Map Packet så fungerar det inte, för jag har tydligen BCES-00509, inte BCES-00757.

Ganska förbannad att jag inte kan spela DLC map packen, kommer väll inte kunna spela framtida map packen heller tror jag.. vet inte om det är webhallen som har amerikanska versioner typ, eller om playstation storen fular sig-- det verkar korkat att man ska behöva ha en speciell version iaf.

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
Jag har samma problem som dig nu, jag köpte mitt Uncharted 2 från Webhallen, när jag registrera mig tog jag Sweden och alla priser står i KRONOR, ändå när jag köpte Map Packet så fungerar det inte, för jag har tydligen BCES-00509, inte BCES-00757.

Ganska förbannad att jag inte kan spela DLC map packen, kommer väll inte kunna spela framtida map packen heller tror jag.. vet inte om det är webhallen som har amerikanska versioner typ, eller om playstation storen fular sig-- det verkar korkat att man ska behöva ha en speciell version iaf.

Har inte mitt fodral till spelet så jag kan inte kolla vilken kod jag har men jag är ganska säker på att webhallen säljer dom engelska versionerna av spelet här. Av någon anledning har dom låst dlc materialet mellan olika eu länder, så tex engelska spelet fungerar inte med dlc material köpt på svenska psn.
Svenska psn supporten dvs nordisk film är idioter och spottar bara ut paragrafer från en regelbok, oavsett om det faktiskt är relevant för frågan man ställer. Så jag skall se om det inte går att få lite bättre support av engelska psn.
Återkommer om vad jag får för svar där.

Permalänk
Hedersmedlem

koden står på skivan med, under "PS" logotypen. Vad det är för kod på fodralet spelar ju ingen större roll då det är skivan som innehåller spelet.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^
koden står på skivan med, under "PS" logotypen. Vad det är för kod på fodralet spelar ju ingen större roll då det är skivan som innehåller spelet.

Jag menade på baksidan av manualen eftersom det var där det stod i instruktionen att man skulle kolla. Men det var ju bra att veta att det stod på skivan också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dmr:

"Uncharted 2, the undisputed best game of 2009 among people who really liked it, gets a third dose of DLC this month in the Siege Expansion Pack, which brings new maps, a new game type, and Nathan Drake in a wetsuit.]

Siege DLC Review

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

"Title Update 1.07 will be released worldwide today, April 21, 2010, at about 11:00 AM PDT / 6:00 PM GMT (what time is that in my city?). Some regions may receive the update slightly earlier or later than this time, but every region will receive Title Update 1.07 today.

Title Update 1.07 includes the following:

* Players can now select a Hero skin through their online profile for Co-op Arena matches only
* Additional spawn system changes to enhance spawn point update effectiveness
* Gameplay changes to prevent “airwalk” exploit by players
* Updates to map geometry collision detection to improve prevention of players attempting to leave normal multiplayer map boundaries"

http://www.naughtydog.com/site/post/title_update_107/

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Testpilot

Jag vill ha singelplayer DLC ju, varför kommer det inget sånt?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Då har man klarat av U2 på normal. Sicket grymt lir.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Braveheart:

Då har man klarat av U2 på normal. Sicket grymt lir.

amen kom igen Då jag spelade det första gången körde jag det på Hard
sen varvade jag det på Very Hard.

U2 är ett av mina absoluta favorit lir.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Skrivet av Rolle90:

amen kom igen Då jag spelade det första gången körde jag det på Hard
sen varvade jag det på Very Hard.

U2 är ett av mina absoluta favorit lir.

Ok

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem

Sååååååå jävla bra spel, första PS3 spelet jag spelar eftersom jag precis skaffat en ps3a , jävligt snyggt. Riktigt coolt på min 52 tummare

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Citat:

"On Tuesday, August 17, the UNCHARTED 2: Among Thieves Sidekick Skins pack will be available for purchase with the PlayStation Store. After the last two sets of multiplayer skins we released, we heard that you wanted more Sully, more Chloe and more Elena (among many, many other things) – and that’s exactly what we put into the pack. Not to neglect the villains team, we also threw in two enemy characters from UNCHARTED: Drake’s Fortune – Dillon and Mac – who complete the set we started with Blain and Dutch."

Citat:

The UNCHARTED 2: Among Thieves Sidekick Skins Pack includes the following multiplayer characters:

* Heist Chloe
* Borneo Chloe
* Borneo Sullivan
* UDF Sullivan
* Winter Sullivan
* Wetsuit Elena
* Dillon
* Mac

Citat:

"On the same day, we’re also releasing an UNCHARTED 2 Dynamic Theme for your PS3. As you can see from the screenshot, the Dynamic Theme features a scene from Chapter 15 – Train Wrecked, when a critically injured Nathan Drake is high up in the mountains, stumbling through the snow away from the train wreck he survived to recover the Phurba Dagger."

Citat:

"The UNCHARTED 2: Among Thieves Sidekick Skin Pack will be released on the PlayStation Store for only $2.99 for the 8 skins. The UNCHARTED 2: Among Thieves Dynamic Theme will be released on the same day for $2.99 as well."

Källa och videoklipp på det dynamiska temat, här.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650