Permalänk
Medlem

spel+proxy - not good.

Tror faktist den passar här, admin/moderator kan ta bort den gammla
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Jag vet inte om det ens går, alltså det jag tänker fråga. Men får se o hoppas att det går

Okej, så här är det. Min lilla syrra har flyttat till ett internat. Och hon spelar mmo spelet, The lord of the rings online.
Det gör jag med för den delen, men jag bor hemma XD och hon har frågat om jag visste om det gick o göra en sak, jag har ingen aning. så tipsa en om den här sidan.

---

Aja till saken, Internatet använder proxy, och man behöver logga in med alla program som ska ansluta till internet.
Det är samma användare o lösen som skolan använder för skolans datorer, så jag tror dom delar på samma XD
Men om jag har förstått rätt så är alla portar öppna förutom tcp 80, något som spelet inte tycker om?
Iallafall spelets launcher kan inte ansluta till eu servern, o försöker re-ansluta hela tiden. Det går inte skriva nånstans att spelet ska använda, det användar namnet o lösen som behövs. Jag har läst lite folk som har samma problem på lotro forums, men jag fatta nada och det var nog inte om samma sak.

Så frågan är, om det nu inte på nått sätt är olagligt?
Finns det något program som gör/tvingar så att spelet ska använda Användarnamnet o lösen, vid varje anslutning?
Går det göra någon slags tunnel förbi den där porten så det är fritt fram för spelet o ansluta?

Jag förstår om ni nu inte fattar nått, gör det knappt själv XD
Men om det finns nå tips på vad man kan göra så skriv på

/cheers

Permalänk
Medlem

Om alla portar förutom TCP 80, som måste gå via proxy, är öppna så går det att komma runt med hjälp av en SSH-tunnel. Man måste lägga till hostnamnet som spelet ansluter till i hosts-filen så att spelet ansluter till lokalhost. Så här ser det då ut:

LotRO <-- port 80 --> SSH-klient <-- port XXX --> SSH-server <-- port 80 --> Spelserver.

Det som behövs är en SSH-server på t.ex. din dator och en SSH-klient (t.ex. PuTTY) på hennes, där man sätter upp tunneln. Det finns många guider på internet över hur man sätter upp det här, så det är bara att googla.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607