Den officiella "OS X vs Windows" tråden

Permalänk
Avstängd

Seriöst Jens, jag måste fråga så jag vet: Är du ordblind eller analfabet? Absolut inget illa ment, utan jag vill veta.

NatoGandalf: Härligt inlägg. Jag gillar Mac- delen för det är en så skön nivå här inne på er som ska försvara Apple.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Seriöst Jens, jag måste fråga så jag vet: Är du ordblind eller analfabet? Absolut inget illa ment, utan jag vill veta.

Vilket du hade kunnat PM'a om istället för att fråga det öppet. Tycker jag.

Hursomhelst. Jag undrar bara en sak. Är det så svårt att berätta för oss vad du gillar med Apple och Mac? Det enda jag hör är negativa åsikter (vilket du självfallet har rätt till), det känns som att vi har hört dina åsikter om och om igen nu under några års(?) tid. Du tillför i alla fall inget nytt upplever jag det som.

Du har en förmåga att också försöka fördumma oss "härinne". Nu dök det upp något fånigt om Seven Eleven. Det är ju inte direkt konstigt att vi hugger på dig när du snabbt tar till den lägre nivån om och om igen. Du är ju väldigt frekvent i Apple-trådar också.

Annars gillar jag att diskutera med dig när du håller dig på mattan.

Permalänk
Avstängd

Tja, det är ju ett givande och ett tagande. Det var någon som skrev något i stil med att när man lägger fram sin Mac på ett möte där alla andra har "vanliga" datorer så får man omgående lite extra uppmärksamhet.

Hela den här grejen med att man är lite bättre än de som inte har en Mac är ju tyvärr något som genomsyrar många Pro-Mac människorna. "Aktivt val" och allt vad det gafflas om, bara för att man är lite medveten om att det finns alternativ till Windows så väljer man självklart bort det osv.

Jag argumenterar gärna mot Apple och deras produkter, men inte enbart dem utan det sker ofta och gärna mot alla företag då jag går igenom dem rätt mycket också. Däremot skiljer det inte så mycket mellan en HP och en LG- dator för 12 000kr, medan det kan (och kanske ska) vara en viss skillnad mot exempelvis Mac. Apple är kända för att vara duktiga på marknadsföring, både direkt och indirekt genom sin välkända skara av fans. Jag kan ofta säga negativa saker om Apples produkter men det är då i jämförelse med produkter som direkt konkurrerar. Låter kanske lite osannolikt för många men jag anser mig vara objektiv i mitt sätt att dömma, det blir givetvis lite märkligt när Apples produkter om och om igen "förlorar" mot andra produkter men så har det hittills varit. Jag har argumenterat mot iPhone, kvalitet och brister i konceptet Mac och andra produkter så som iPod, AppleTV och iTunes - i flera år har jag faktiskt försökt förstå vad andra ser i Mac men jag kan inte. Hittar alltid fler nackdelar än fördelar.

Det är faktiskt ingen som har frågat vad jag gillar med Apple och Mac. Jag gillar hela idén med ett koncept och en rad produkter som är sammankopplade med varandra, mig veterligen är det få andra företag som har en samling produkter som går ihop så med varandra som Apple. Jag gillar även tanken på att det ska finnas ett system som ska vara enkelt, vad jag inte gillar är att Apple valt att kompromissa så hårt för att få det att fungera för en större grupp. Gillar även utseendet på gamla och nya Pro- modellerna medan jag tycker att instegsmodellerna, om man får kalla dem så, är långt ifrån vad många förknippar Apple med. Sedan får man förstås inte glömma OS X. Ett trevligt operativsystem med för många ett tilltalande utseende. Bra att man lyckats integrera så mycket i det (även om jag kan tycka att mycket av logiken som ska finnas där inte kommer naturligt).

Jag tycker inte direkt illa om någon av deras produkter, däremot tycker jag att de får oförtjänt mycket positiv kritk runtom i världen. Många gånger får jag för mig att man ger något toppbetyg utan att ha en referenspunkt eller något att jämföra med.

Permalänk
Medlem

Själv anser jag att det är helt upp till användarna själv vad dom ska använda.

Jag använder OS X primärt men tvekar inte speciellt mycket att använda varken Linux eller Windows när det behövs.

Jag är allmänt less på fanboys på båda sidorna

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
[B]Tja, det är ju ett givande och ett tagande. Det var någon som skrev något i stil med att när man lägger fram sin Mac på ett möte där alla andra har "vanliga" datorer så får man omgående lite extra uppmärksamhet.

Fast det där är sant. Kanske inte så mycket längre, men förut. Det har kommit hit folk och tappat hakan över både min Cube och iMac. Jag har sett folk och fä yppa hänförelse över MacBooks, iBooks, MacBook Pros och PowerBooks. Det kan ju framstå som löjligt, men det händer och jag tycker det är ganska talande för att Apple har lyckats med en sak, och det är att få upp ögonen på folk att datorer inte behöver vara någonting man gömmer undan (vilket inte är helt ovanligt att folk gör).

Citat:

Hela den här grejen med att man är lite bättre än de som inte har en Mac är ju tyvärr något som genomsyrar många Pro-Mac människorna. "Aktivt val" och allt vad det gafflas om, bara för att man är lite medveten om att det finns alternativ till Windows så väljer man självklart bort det osv.

Ja, det ÄR ju ett aktivt val. Jag väljer ju aktivt Apple, Mac och OSX. Det är ingen som tvingar mig till att välja det som en gång var den smalare vägen. Om det gör mig bättre? Nej, verkligen inte. Men det är väl inte konstigare att man väljer OSX som ett alternativ till Windows än att man kör exempevis Ubuntu (och där finns det väl lika många som uttalar sig stort om dess förträfflighet, vilket inte är helt fel alla gånger).

Citat:

...i flera år har jag faktiskt försökt förstå vad andra ser i Mac men jag kan inte. Hittar alltid fler nackdelar än fördelar.

I flera år? Att du inte ger upp. Jag menar inte "att du inte ger upp och tjafsa med oss". Nej då, jag menar att om JAG hade försökt hitta något i en produktlinje som för min del skulle vara övervägande positivt men inte lyckats i flera år så hade jag sett det som en lost cause. Och jag hade framförallt inte orkat tjafsa om det i åratal.

Citat:

Det är faktiskt ingen som har frågat vad jag gillar med Apple och Mac. Jag gillar hela idén med ett koncept och en rad produkter som är sammankopplade med varandra, mig veterligen är det få andra företag som har en samling produkter som går ihop så med varandra som Apple. Jag gillar även tanken på att det ska finnas ett system som ska vara enkelt, vad jag inte gillar är att Apple valt att kompromissa så hårt för att få det att fungera för en större grupp. Gillar även utseendet på gamla och nya Pro- modellerna medan jag tycker att instegsmodellerna, om man får kalla dem så, är långt ifrån vad många förknippar Apple med. Sedan får man förstås inte glömma OS X. Ett trevligt operativsystem med för många ett tilltalande utseende. Bra att man lyckats integrera så mycket i det (även om jag kan tycka att mycket av logiken som ska finnas där inte kommer naturligt).

Jo, vi har frågat dig massor av gånger. Jag undrar bara varför vi ens måste fråga dig. Så lealös är du väl inte att du måste ha guidning i dina diskussioner? Men nu förmedlade du i alla fall lite positiva intryck.

Citat:

Jag tycker inte direkt illa om någon av deras produkter, däremot tycker jag att de får oförtjänt mycket positiv kritk runtom i världen. Många gånger får jag för mig att man ger något toppbetyg utan att ha en referenspunkt eller något att jämföra med. [/B]

Eller så förstår du helt enkelt inte att Apple i år efter år har smädats oförtjänt och även vi som användare. Jag tycker att Apple och deras produkter förtjänar det ros de har fått, men även (i viss mån) det ris de har mottagit. Det Apples produkter alltid har handlat om har varit användarvänlighet, och, för den stora massan är det precis vad de tillhandahåller. Apple har aldrig utgett sig för att vara billiga eller vara någon form av Victorinox-knivar för datorbranschen. Apple tillhandahåller en viss typ av tjänster och produkter. Passar de inte ens specifika behov så finns det säkerligen andra som fyller det tomrummet.

För mig fyller Apple mina behov. De gör enligt mig de snyggaste datorerna och produkterna, det bästa operativsystemet och mediaspelarna. De skönaste tangentborden. Dessvärre inte de bästa mössen (se min tråd om det, riktigt irriterande ) eller skärmarna av dags dato (jag räknar inte in den nya 24 tums-skärmen eftersom Mac Pro inte har inbyggt stöd för den). Det är folk som påstår att Apple, Mac, iPod och iPhone är begränsande och att de med sina produkter låser in folk. Jag fattar inte. Jag känner mig fri med deras produkter, men, enligt dessa människor så har jag fel. Det verkar som att det är fel att jag är nöjd.

Jag får inte den ekvationen att gå ihop. Du kanske kan förklara den för mig?

Permalänk
Avstängd

Kan väl tänka mig att du passar in väldigt bra på den kundgrupp som Apple egentligen vill åt. Mac fungerar väl bra men det är alltid något med dem som gör att man måste kompromissa. Nu drar jag en liten generalisering här men använder man Mac så brukar man också använda iTunes och för mig är det verkligen inget bra program. Jag jämför inte med Microsoft Windows MediaPlayer nu (folk brukar utgå från att bara för att man använder Mac och Itunes så ska man använda Windows och dess mediaspelare) utan jämför med den gamla hederliga mediaspelaren Winamp. Winamp spelar idag -allt- by default, något som inte iTunes gör. iTunes är också enbart tagg- baserat vilket gör att ungefär halva min musiksamling försvinner.

Jag menar att om man står i valet av Windows vs OS X så väljer man alltid OS X - eftersom det då skulle vara ett "aktivt val". Att göra ett sk "aktivt val" och välja Windows verkar inte riktigt ligga i någons verklighet (förutom min då).

Med varje uppdatering av Mac eller någon tillhörande underprodukt så är jag givetvis intresserad av vad de kan ha hittat på nu. Jag är nog en av få som inte gillar Apple rakt igenom som aldrig klagat på deras så kallade innovativa sida eller deras prissättningar. Många gånger vill jag hitta ett bättre alternativ än Microsofts produkter eller exempelvis Sony Ericssons telefoner men fram tills nu har jag aldrig funnit något som kan ersätta - bara matcha. Jag går inte och jämför en tidig version av OS X med den senaste utan vad de har just nu, således blir det att tiden går

Nej ni har aldrig frågat, bara stått och tjatat om hur fel jag har. Senast var det någon stjärna som försökte motargumentera mig om hur lämpad Mac var som HTPC. Det slutade med att han till slut missade målet helt. Finns heller ingen anledning för mig att dra upp vad jag gillar med Apple när jag för en diskussion med nackdelar gällande dem, eller hur? Det brukar alltid sluta med att Jens kommer in och skriver något som jag kan tyda till att alla har rätt till en egen åsikt. Stämmer rätt bra, jag ventilerar min rätt ofta.

Apple förtjänar att synas extra noga då de lägger sin egna ribba enormt högt. "Tomma burkar låter högst" är ett uttryck jag gillar mycket.

Citat:

Passar de inte ens specifika behov så finns det säkerligen andra som fyller det tomrummet.

En intressant mening. En fri tolkning av det säger egentligen att vill man inte anpassa sig efter Apple så kan man i stort fara och flyga.

Permalänk
Medlem

detta leder bara i slutändan till fanboy vs fanboy. så denna tråd blir låst snarast.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Kan väl tänka mig att du passar in väldigt bra på den kundgrupp som Apple egentligen vill åt. Mac fungerar väl bra men det är alltid något med dem som gör att man måste kompromissa. Nu drar jag en liten generalisering här men använder man Mac så brukar man också använda iTunes och för mig är det verkligen inget bra program. Jag jämför inte med Microsoft Windows MediaPlayer nu (folk brukar utgå från att bara för att man använder Mac och Itunes så ska man använda Windows och dess mediaspelare) utan jämför med den gamla hederliga mediaspelaren Winamp. Winamp spelar idag -allt- by default, något som inte iTunes gör. iTunes är också enbart tagg- baserat vilket gör att ungefär halva min musiksamling försvinner.

Jag menar att om man står i valet av Windows vs OS X så väljer man alltid OS X - eftersom det då skulle vara ett "aktivt val". Att göra ett sk "aktivt val" och välja Windows verkar inte riktigt ligga i någons verklighet (förutom min då).

Med varje uppdatering av Mac eller någon tillhörande underprodukt så är jag givetvis intresserad av vad de kan ha hittat på nu. Jag är nog en av få som inte gillar Apple rakt igenom som aldrig klagat på deras så kallade innovativa sida eller deras prissättningar. Många gånger vill jag hitta ett bättre alternativ än Microsofts produkter eller exempelvis Sony Ericssons telefoner men fram tills nu har jag aldrig funnit något som kan ersätta - bara matcha. Jag går inte och jämför en tidig version av OS X med den senaste utan vad de har just nu, således blir det att tiden går

Nej ni har aldrig frågat, bara stått och tjatat om hur fel jag har. Senast var det någon stjärna som försökte motargumentera mig om hur lämpad Mac var som HTPC. Det slutade med att han till slut missade målet helt. Finns heller ingen anledning för mig att dra upp vad jag gillar med Apple när jag för en diskussion med nackdelar gällande dem, eller hur? Det brukar alltid sluta med att Jens kommer in och skriver något som jag kan tyda till att alla har rätt till en egen åsikt. Stämmer rätt bra, jag ventilerar min rätt ofta.

Apple förtjänar att synas extra noga då de lägger sin egna ribba enormt högt. "Tomma burkar låter högst" är ett uttryck jag gillar mycket.

En intressant mening. En fri tolkning av det säger egentligen att vill man inte anpassa sig efter Apple så kan man i stort fara och flyga.

Fast jag kompromissar ju inte. Det är ju det som är grejen, för min del missar jag ingenting. För mig är iTunes verkligen ett bra program. Jag har aldrig haft en flac eller ogg vorbis (nu är det sent, jag har skänkt mig själv en pava vin, så bortse från eventuella ihopblandningar av filnamn med mera) fil på min dator. Jag rippar mina skivor eller inhandlar det jag vill ha på iTS. Och jag har tillgång till VLC om det nu av någon anledning skulle trilla in något obskyrt. För mig var taggbaseringen det som räddade en musiksamling i kaos. Ja, jag länsade nätet på allt jag kunde finna 99-02 typ (förlåt §7!). En sjuk oreda och en jävla massa musik med kass kvalitet. Det som inte hade proper taggning åkte i korgen efter det.

Fast det där förstår jag inte. Vadå, välja mellan Vista och OSX så väljer man alltid OSX? Jag vet mängder av människor som älskar Vista/XP och är inte ett dugg intresserade av vare sig Mac eller OSX. De väljer således aktivt BORT just Mac/OSX. Det vi pratar om med ett aktivt val är att på många framstår det som att vi blivit tvingade/lurade till att köpa Apples produkter. Att vi är hjärntvättade, mainstream och ja, välj själv. Tycker du inte själv att det är ganska förmätet att utgå från sina egna fördomar och kasta på det på andra människor? Jag har valt aktivt att köpa Apples produkter. Jag trivs med dem och jag är nöjd. Om du sätter dig in i min situation för en stund. Skulle inte du bli lite irriterad i längden över att ALLTID få försvara ditt val av produkt, och NÄR du gör det får du tillmälen kastade över dig? (Observera nu, inte försvaret av VILKEN produkt, utan försvaret av VALET. Att det är en Apple-produkt är helt oviktigt i sammanhanget. Jag skulle bli rätt jävla less på om folk kritiserade mitt val av whisky i tid och otid också och att de på det skulle kalla mig för smaklös, white trash och vad mer bara för att mitt VAL inte stämmer överens med deras.)

Jag vet inte om du direkt har klagat på Apples prissättning men du har i alla fall varit där och roddat.

Jag är tämligen säker på att jag bett dig att vända på steken vid något eller några tillfällen. Men det är ganska oviktigt och ingenting jag tänker ägna tid till att söka reda på. Saknar relevans.

"Allting går att sälja med mördande reklam"... Jag vet inte, epitet kan man applicera på det mesta och jag vet inte på vilket sätt du vill applicera just det du skrev där på allt detta.

Din fria tolkning var fel. Om jag eftersöker färgen grön på ett par jeans av märket Diesel men de saluför inte den, däremot gör Levi's det och alltså kan jag köpa ett par Levi's istället. Jag skulle ju inte uppleva att Diesel bett mig att fara och flyga för det. Skulle du? Jag vet inte, det är precis som att bara för att det är ett äpple på produkten så tycker "ni" att "ni" kan ställa en massa krav på dem att de ska fylla upp varenda liten gnutta av "era" mer eller mindre rimliga önskemål. De har [i]INTE[/i] monopol på datorer, mp3-spelare, mobiltelefoner, mediacenter, operativsystem, musikbutiker eller någonting annat. De tillverkar produkter efter en egen idé, men det FINNS alternativ. Jag fattar inte varför det ska vara så förbenat svårt att bortse från att det är just Apple som står bakom och se det för vad det är. Ett val.

Så, nu ska jag försöka finna lite sömn. God natt. (och glöm inte bort att den där flaskan med Barbara D'asti och en sen natt fortfarande hägrar, så läs med lite öppna ögon och gör inte så mycket "fria" tolkningar)

Permalänk
Avstängd

Nej du kompromissar inte, väldigt bra för dig men jag tror också det beror på att du använder datorn på ett sätt som passar Apple. Jag känner dock inte riktigt att liknelsen fungerar även om jag förstår vad du vill få fram. Datorer är för mig ett verktyg för att uppnå ett ändamål och det finns egentligen ingen ersättare för begreppet "dator". På något vis vill jag åt helhetsgrejen med datorn och inte de mindre delarna - det här kommer bli lite luddigt, det inser även jag - men köper/bygger jag en "dator" då ska den användas till mina nuvarande och eventuellt kommande behov. Lite därför faller hela grejen med koncept för min del. Så jag tror att om man anser sig använda en datorn inom marginalerna för Apples koncept så kan man nog inte komma fel med en Mac.

Uppfattningen gällande det där med aktivt val är att man har gett intryck av att veta lite mer än gemene man om datorer och därför väljer man självklart Apple och Mac. Men då är nog den biten avklarad då.

Citat:

Skulle inte du bli lite irriterad i längden över att ALLTID få försvara ditt val av produkt, och NÄR du gör det får du tillmälen kastade över dig? (Observera nu, inte försvaret av VILKEN produkt, utan försvaret av VALET. Att det är en Apple-produkt är helt oviktigt i sammanhanget. Jag skulle bli rätt jävla less på om folk kritiserade mitt val av whisky i tid och otid också och att de på det skulle kalla mig för smaklös, white trash och vad mer bara för att mitt VAL inte stämmer överens med deras.)

Jag vet inte, jag tror inte det. Kanske låter lite fult att säga men jag har det ego och självförtroende att jag inte bryr mig vad andra tycker och tänker om vad jag gör i mitt liv. Jag känner inget behov av att behöva försvara mina val, i mitt huvud skulle en sådan känsla vara ett tecken på att man tvekar och behöver motivera sina val mer för sig själv än för andra. Jag kan tycka att blir man kallad för olika saker för att man kan stå för en väl genomtänkt tanke, ja då är man nog lite mer intelligent än de som säger det - men det bygger också på att man kan lägga fram sin åsikt på ett konstruktivt vis. Det, specifikt, är något som framförallt Apples fanskara inte klarar av på någon vidare högre nivå. Jag vet själv med mig att jag har och kan motivera mina åsikter men allt för oftast går det (jens) förbi.

Jag tycker verkligen att Apple lägger ribban högre genom att ta ett helt koncept i form av mjukvara, hårdvara och design och sedan jämföra det med enbart mjukvara i sina reklamfilmer och på många andra vis. De ska även ge intryck av att ha högre kvalitet än många andra. Det skrivs om det här på forumet allt som oftast också. Ungefär som att jämföra ett femstjärnigt hotell med ett tvåstjärnigt. I regel är det tvåstjärniga helt okay men förväntningarna på det femstjärniga är per automatik högre. Då är det synd att de har svårt att i många fall leva upp till det. Ta bara förstasidan här på forumsdelen så ser vi massor av problem med allt från fallerande Magsafes till lutande tangentbord och annat. Det är inte kvalitet i mina ögon. Eftersom kvalitet är något som är subjektivt så gäller det att fokusera på det som bygger upp kvalitet och det som går att ta på. Då måste kraven på deras egna kvalitetskontroller stiga markant.

Tycker inte tolkningen var fel. Apple är inte kända för att hantera kritik på ett bra eller konstruktivt vis. Alla har vi väl hört talas om trådar som stängts eller tagits bort på deras forum när det varit ämnen som inte passat dem. OS X är en direkt konkurrent till Windows och oavsett vilken plattform man trivs bäst med så är det så enkelt att du har större möjligheter i Windows och en dator som inte bygger på Mac. Som vi har kommit fram till så är Mac inte för alla (eller alla ändamål) och då är den logiska ersättaren Windows, speciellt då Apple själva kan visa hur man dualbootar med Windows och liknande. Vänligen notera nu att jag pratar om OSX i konceptet Mac och inte OSX på någon sk "Hackintosh".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
En intressant mening. En fri tolkning av det säger egentligen att vill man inte anpassa sig efter Apple så kan man i stort fara och flyga.

Jo, så är det väl. Men är det ett problem menar du?
Så är det väl snarare alltid - någon erbjuder något som är ment att passar med vad visst folk vill ha. Stämmer det så säljer det bra och stämmer det inte så säljer det dåligt. Är de vissa för få så blir man aldrig stort som företag och vise versa. Apple skiljer sig inte från annat. Det är bara att vissa resonerar som om de sutte i ett reality distortion field som verkar så att Apple måste vara ett par resor bättre än allt annat för att man ska tycka att det är ett fullgott alternativ. Normalt sett brukar man kalla sådant för aversion och preferens för vissa varumärken men dessa personer får man aldrig att erkänna att något sådant är för handen, eller hur…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Avstängd

Nu är det väl så att det är Steve Jobs reality distortion field som säger honom att Apple måste skrika mer och högre för att märkas och synas. Det är ju den fanbas som alltid skyddar honom och Apple som försöker förmedla intrycket av att vara lite bättre. Inte är det jag i alla fall, snarare är det väl så att jag synar vad de säger och uttalar mig när de inte når upp till de mål som de rimligen borde ha.

I sig är resonemanget inget problem, nej, men när man sätter ribban i nivån "It just works" och samtidigt ger en stadig känga till Microsoft och alla dess användare då anser jag att man får tåla att bli ordentligt synad och samtidigt räkna med att andra anser dem vilja vara bättre. Det har inget med mig att göra. Likaså, faller man inte inom vad jag anser vara snäva ramar när man ska leva i Steve Jobs värld, då har man inte så mycket att välja på. Då är det bara Windows kvar. Plötsligt sitter man där med ett Ogg Vorbis- album och då spelar det ingen roll om man köpt en Mac Mini eller Mac Pro - man får ändå inte vara med. Meningen med designade lösningar och användarvänligheten är som bortblåst och man måste hitta en fullgod ersättare.

Permalänk
Medlem

Det är bara att vissa resonerar som om de sutte i ett reality distortion field som verkar så att Apple måste vara ett par resor bättre än allt annat för att man ska tycka att det är ett fullgott alternativ.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Avstängd

Ja du skrev det. Jag jämför med Windows rakt av. Kan du komma med något mer kreativt än att försvara Apple genom att hävda att det är fel på andra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Ja du skrev det. Jag jämför med Windows rakt av. Kan du komma med något mer kreativt än att försvara Apple genom att hävda att det är fel på andra?

Nå, du jämför inte rakt av. Du resonerar som om de sutte i ett reality distortion field som verkar så att Apple måste vara ett par resor bättre än allt annat.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

De som alltid försvara apple brukar kallas mac-talibaner och förstör verkligen för apple överlag. Apple kan aldrig vara bättre än allt alltid, inte MS heller. Allt beror på hur man använder det.

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Nå, du jämför inte rakt av. Du resonerar som om de sutte i ett reality distortion field som verkar så att Apple måste vara ett par resor bättre än allt annat.

Mjae, nej. Jag resonerar inte alls. Apple lägger ribban, jag kollar bara om de kan hoppa över den. Du kan bevisligen inte säga att jag har fel heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Mjae, nej. Jag resonerar inte alls. Apple lägger ribban, jag kollar bara om de kan hoppa över den. Du kan bevisligen inte säga att jag har fel heller.

Visst kan jag bevisa det men du kommer aldrig erkänna dig överbevisad även om du sitter och rodnar framför tangentbordet. Du resonerar som om de sutte i ett reality distortion field som verkar så att Apple ribba ligger åtskilliga tum över andra ribbor.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Som jag alltid har sagt, och kommer hålla fast vid även i framtiden om inget extraordinärt händer.

För mig är valet ganska så glasklart!

Windows - Det använder jag när jag vil spela nyare spel som kräver grafikkort til tusentals kronor.

Valfri Linux dist - Perfekt för servertjänster

Mac OS X - Alt annat

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Visst kan jag bevisa det men du kommer aldrig erkänna dig överbevisad även om du sitter och rodnar framför tangentbordet. Du resonerar som om de sutte i ett reality distortion field som verkar så att Apple ribba ligger åtskilliga tum över andra ribbor.

Gör det då, gör något vettigt i denna tråd. Försök åtminstone bidra med något istället för att komma med förhastade slutsatser om andra. Är du inte kapabel till det så vänligen håll dig utanför.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Gör det då, gör något vettigt i denna tråd. Försök åtminstone bidra med något istället för att komma med förhastade slutsatser om andra. Är du inte kapabel till det så vänligen håll dig utanför.

En lydelse som den där tänkte jag posta till dig istället för första inlägget där jag påtalade ditt RDF när du blabbade skit med 'Hakkenarsk', men jag tyckte det var lite förmätet.
Verkar dock inte hindra dig så vitt jag kan se…
…vilket väl oxå förklarar varför det är noll ide att överbevisa dig inför dig.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Avstängd

Patetiskt. Du är ett stort skämt om det är det bästa du kan prestera. Du får en chans till nu. Kom igen, säg något som visar hur fel jag har. Du kan inte bara komma och tala om hur fel jag har utan att bidra med något som stärker din egna ståndpunkt. Känns som att du tycker för mycket om dig själv när du sätter dig själv som referenspunkt för hur vett och etikett ska vara på ett forum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Du får en chans till nu. Kom igen, säg något som visar hur fel jag har.

Det här är felet…

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Känns som att du tycker för mycket om dig själv när du sätter dig själv som referenspunkt för hur vett och etikett ska vara på ett forum.

Du menar att du känner att…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

hur kunde man veta att tråden skulle spåra?? ^^ ^^

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Ska ni nödvändigtvis bråka på låg nivå så är det snart vinter och lagom tid för snöbollskrig. Den här nivån passar inte här på SweClockers.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||