Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Empire ps2120D

Hittade detta 2.1-system på komplett.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=348764&view=detailed#Pro...

Enligt specen har det digital ingång vilket torde betyda att det har inbyggd DAC (d/a-omvandlare). Det ska ju finnas fördelar med att få bort den analoga delen av ljudet från datorn (mindre störningar/renare matningsspänning), men frågan är om DAC:en i ett högtalarpaket för 1500 väger upp den i mitt x-fi music edition.

Någon som testat dessa högtalare, med eller utan att använda den digitala ingången? Finns ingen som betygssatt något empire-system på prisjakt ens. Eller om nån testat nåt annat från empire och har något att säga om kvaliteten?

Jag letar 2.1 högtalare i rimlig prisklass, helst under 1000-lappen men för ett system med inbyggd DAC kan jag tänka mig att ge mer.

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX