Billig DVD/ljudanläggning, USB hackar

Permalänk
Medlem

Billig DVD/ljudanläggning, USB hackar

Köpte för ett par dagar sedan en billig kombinerad DVD/ljudanläggning med USB-ingång - en Philips MCD149. För att försvara köpet gick den gamla DVDn sönder dagen innan, jag var behov av en stereo och priset var rätt (750kr fick jag den för, 1700kr på Elgiganten). Dessutom är ljudet faktiskt riktigt fint, fick t o m klart godkänt av min ljudofilkompis

Nog om det. Nu vill man ju också titta på film via USB, vilket för det mesta går bra. Ibland hackar filmen dock, vilket känns lite underligt eftersom det är en flashdrive och inte en skiva. Både film och ljud verkar hacka fram i "slow motion", men tiden tickar på som vanligt, det är bara det att FPSen sjunker till kanske 5-15. Detta kan ske när som helst, i början eller i slutet av filmen, det spelar ingen roll. Filformatet är AVI och formatet XviD, men har även testat andra MPEG-4.

Visst, det är väl ingen höjdarprodukt, men jag förstår inte problemet och ännu mindre om jag kan göra någonting åt det. När jag sätter in stickan i datorn hackar inte filmen, men den gör det på samma ställe i filmen varje gång när den sitter i DVD-spelaren, oavsett om jag låter filmen rulla på som vanligt eller snabbspolar fram till området det hackar.

Har tänkt på något cacheminne som blir fullt, men då borde det väl avhjälpas om jag stannar filmen helt ([stopp])och snabbspolar fram till tiden för hackningen?

Vad kan det vara och vad kan jag göra åt det?

*edit*
Har nu även testat med ett Ultra II-minneskort och filmen (testat en) hackar på samma ställe som med USB-minnet (Sandisk).

Finns det något program där jag kan kolla frameratesen och annat gott i realtid med en film spelas upp?

Permalänk
Hedersmedlem

Enligt manualen så ska den bara spela upp MP3 och WMA via USB så om du lyckas få film den vägen har du ju lyckats slå Philips ingenjörer på fingrarna :).

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Ofan, där ser man, det står ju faktiskt inte rakt ut hur man laddar upp film med USB. I menyn med filerna (mp3, wma, avi, jpeg mm) så finns det dock tre "filter"/kategorier - musik, bilder och film - så det verkar som att manualen bara är lite för enkel.

Men hur som helst, finns det något program där man kan kolla upp lite smått och gott om en film i realtid?

Permalänk
Hedersmedlem

Denna kan kanske vara till hjälp: http://www.headbands.com/gspot/

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.