Apple bantar alfabetet

Permalänk
Melding Plague

Apple bantar alfabetet

Apple lanserade nyligen ett par nya uppdaterade MacBook. En tidig köpare har upptäckt att det inte bara är Firewire som saknas.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

hahaha, ointressant nyhet:), men kewl ^^

Permalänk
Medlem

Sjukt skumt, N har ersatt B och ett extra M har ersatt N, hur lyckas man med det?

Roligt är det iaf

Permalänk

Jag har fått em mac med det där pronlemet, jag har dock imte haft mågra nesvär med det, det har gått nara nra.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem

Varför görs dessa misstag så ofta?

Permalänk

Det är väl troligen inte alls ett misstag, man tar vad man haver brukar man väl säga och i det här fallet var det troligen slut på B-knapparna.

Permalänk
Medlem

"Det är ännu inte klart om det handlar om ett enstaka måndagsexemplar eller en hel serie som är behäftad med misstaget. Oroliga kunder kan dock vara lugna – problemet täcks av garantin."

Är det en hel serie kan man ju fråga sig vad de har för kvalitéts kontroller och om de gör några stickprover och testar datorer emellanåt.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Det är väl troligen inte alls ett misstag, man tar vad man haver brukar man väl säga och i det här fallet var det troligen slut på B-knapparna.

...och som tur var hade de överskott på M-knapparna

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Nyhetstorks igen?

Det är klart det blir lite fel, med fabriken i kina som inte fattar latinska bokstäver blir det lätt fel eller som kineserna brukar säga "they all look alike" :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd

Som jag alltid har sagt, genom alla år, Apple står inte alls för kvalitet då liknande problem hela tiden dyker upp.

(Därmed inte sagt att de är sämre än någon annan, det händer ju uppenbarligen alla. Men Macmänniskor säger ju alltid att de väljer Apple pga kvalitet som ett av huvudargumenten)

Permalänk

Företagen idag slarvar för mycket och för ofta - inte alls bra!

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
Jag har fått em mac med det där pronlemet, jag har dock imte haft mågra nesvär med det, det har gått nara nra.

Klockrent!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Klantigt av Apple. Ingen stor miss, inget att fästa någon vikt vid, men ändå lite tummen mitt i handen. Och onekligen underhållande

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
Jag har fått em mac med det där pronlemet, jag har dock imte haft mågra nesvär med det, det har gått nara nra.

Hahaha!
Helt underbart!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

om det är någon enstaka maskin det hänt på kan man på något vis förstå. Det kan vara någon maskin som fått fnatt, en knapp som trillat av transportbandet och en arbetare satte in den igen fast i fel ordning. Finns massor med saker som kan gå fel.

Men om nu fallet berör en hel serie eller väldigt många datorer då tycker man det bara är dåligt att dom inte gör några kontroller och att dom låter sånna här saker åka ut till kund.

Permalänk
Avstängd

Apple kan inte ens göra tangentbord...

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
Jag har fått em mac med det där pronlemet, jag har dock imte haft mågra nesvär med det, det har gått nara nra.

Haha, jag tycker också dem är mycket nra. Roligt skämt

Nej men ontopic hur kan man slarva med ett sådant misstag jag tror nog det är bara en dator med detta problem men om det är fler så måste jag fråga, hur kan detta gå till!!!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
Jag har fått em mac med det där pronlemet, jag har dock imte haft mågra nesvär med det, det har gått nara nra.

U made my evening!

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Haha, snyggt!

Permalänk
Medlem

Im a MMac

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Oh, den där vill jag ha, fatta respekt att ha två st M tangetenter x)
Nej, men det vore coolt, även om datorn tolkar det som en "B" -tangent!
Har två stycken mac's, vet om att det inte är prestanda/pris men dom är sjukt snygga! bara o hålla med, öven om det finns modeller med Tv st "M" tangenter.

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk

M är det nya svarta. B känns så 1900-tal.

Permalänk
Avstängd

Man använder ändå nästan aldrig B så det var bara bra att de tog bort dem.
Dessutom är B en rätt så ful bokstav. Det är mycket bättre med 2 stycken M knappar ändå.

/ Apple Fanboy

Permalänk
Medlem

hehaihe

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Avstängd

Kanske mac vill bli av med sin B-kvalitet stämpel? (skämt)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Just sådan här kontroller är otroligt lätt att göra med machine visionteknik, man har alltså en kamera ovanför som jämför bilderna. Visst varenda mac ligger inte exakt på samma sätt, men det är inget problem då det går att fixa med template matching.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Haha, blir ju lätt samlarvärde på sådant.
Jag hade velat ha en macbook pro med helt svarta tangenter.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
Jag har fått em mac med det där pronlemet, jag har dock imte haft mågra nesvär med det, det har gått nara nra.

Underbart xD

Permalänk
Medlem

"Det bara funkar"

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
Jag har fått em mac med det där pronlemet, jag har dock imte haft mågra nesvär med det, det har gått nara nra.

haha

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem

Hahah FAIL

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100