Apple kan byta Intel mot Nvidia

Permalänk
Melding Plague

Apple kan byta Intel mot Nvidia

Nya bärbara datorer från Apple kommer att använda Nvidias styrkretsar – enligt färska rykten från macvärlden.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Kommer dessa bärbara datorer bli lika glödheta som vanliga stationära med exempelvis NVIDIA nForce 780i tro??

Visa signatur

Intel Q9550 @ 2,83 GHz | Asus Maximus II Formula | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4GB | Noctua NH-C12P | XFX Geforce GTX280 XXX | 2 x 250GB WD Caviar Blue RAID + 1 TB Hitachi Deskstar | Thermaltake 850W | LianLi PC-A17A | W7 64-bit

Permalänk
Medlem

Hade varit trevligare med Amd's 790GX, den är glödhet enligt mig ( inte värmen då utan prestandan ) för att vara inbyggd.

Permalänk
Medlem

Undrar om priserna kommer skilja sig mycket eller om det blir ungefär samma priser som de nuvarande med Intel kretsar?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

ännu ett närmare steg till en vanlig laptop-pc

Permalänk
Inaktiv

Var det inte Apple som nyligen hade problem med nVidia? ^^

Permalänk
Medlem

May there be blood..

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem

Bra val av Apple,

Visa signatur

Awesome! The town for the forsaken.
Games for life =)

Permalänk
Medlem

synd att dom inte väljer det bästa framför det näst bästa...
AMD/ATis 4000-serie kommer ju till bärbart om bara några dagar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av segas
Var det inte Apple som nyligen hade problem med nVidia? ^^

exaktemundo - fast detta kan vara beslutat innan hur som helst

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk

Verkar vara dubbla grafikkretsar i Pro´n..

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Ja att grafikprestandan ligger ljusår före Intels är det ju ingen tvekan om imo

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

först så har dom problem med trasiga kretsar . eller vad det stod i den förra nyheten och nu .... ja ?

Visa signatur
Permalänk
Hjälpsam

Även om Nvidia är bra på grafik, är deras styrkretsar allt annat än bra.
Det kommer dröja länge innan jag köper ett moderkort, med Nvidias styrkretsar igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segas
Var det inte Apple som nyligen hade problem med nVidia? ^^

Alla tillverkare rättare sagt.
Skönt att macbook får kraftigare grafik iaf.

Permalänk
Medlem

Förstår inte heller varför de inte väntar på ATIs mobila motsvarigheter på grafiksidan, konstigt också att de går över till nvidias kretsar då Macar har ett stabilt rykte och proffsanvändarna kommer inte bli glada över denna nyhet.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

Är det någon som vet ungefär vilken prestanda det handlar om? Det hade
varit kul om man kunde köra Call of Duty 4 eller liknande, men jag kan tänka mig att crysis blir svårare

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

COD4 bör inte vara ngt problem!

Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk

Det är inget fel på Nvidias styrkretsar enligt mig Jag har ett Asrock
Med Integrerad grafikdel från Nvidia men med externt kort
ett 260GTX samt Phenom 9850 klockad till 3 ghz har aldrig haft problem med det.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Även om Nvidia är bra på grafik, är deras styrkretsar allt annat än bra.
Det kommer dröja länge innan jag köper ett moderkort, med Nvidias styrkretsar igen.

Du är inte ensam om att ha den där tanken, dock så lever mitt P5N-E SLI.

Hur kan man säga att Nvidia-chipset inte har problem överhuvudtaget. Någon som minns 680i lyckades orsaka datakorruption på satadiskar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av faifai
Du är inte ensam om att ha den där tanken, dock så lever mitt P5N-E SLI.

Hur kan man säga att Nvidia-chipset inte har problem överhuvudtaget. Någon som minns 680i lyckades orsaka datakorruption på satadiskar?

Jo, min syster har ett moderkort med 680i chippet, och hon bytte satadisk nästan 4 ggr innan jag berättade att det inte var satadiskarna det var fel på, lösningen var att gå tillbaka till IDE :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jo, min syster har ett moderkort med 680i chippet, och hon bytte satadisk nästan 4 ggr innan jag berättade att det inte var satadiskarna det var fel på, lösningen var att gå tillbaka till IDE :).

Kunde ju lika gärna bytt ut moderkortet så man kunnat nyttja sata-diskarna korrekt och inte slänga iväg dom bara för att moderkortet lyckades göra sata-diskarna korrupta för tillfället

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Nej nej...jag är inte någon mac fantast, men apple skjuter sig i foten. Nvidia kretsar är nog de sämsta som man kan köpa....

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Hedersmedlem

korkat av apple om de gör så.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av faifai
Du är inte ensam om att ha den där tanken, dock så lever mitt P5N-E SLI.

Hur kan man säga att Nvidia-chipset inte har problem överhuvudtaget. Någon som minns 680i lyckades orsaka datakorruption på satadiskar?

Både den och när den "hårdvaru" baserade brandväggen som glatt korrumperade all data man skickade via nVidia's integrerade nätverksport. Lösningen var ännu snyggare, en patch så att CPU:n belastades för se till att datan inte korrumperades. Minns jag rätt så satt jag i timmar och försökte patcha ett spel som bara blev så fel...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazzar
Nvidia kretsar är nog de sämsta som man kan köpa....

För tillfället ja

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

är det inte lite tidigt att ropa hej? de är ju som sagt inte lanserade. är ju enbart rykten tills dess att apple bekräftat det. vi vet ju heller inte vad för nividia sakder de tryckt i, om ens några.

jag väljer i alla fall att vänta tills ikväll innan jag säker nå me säkerhet.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Skulle dom inte kunna uppdatera Mac Mini också med ett NV chipset och ett Nvidia grafikkort.

Då skulle jag köpt den direkt!

Visa signatur

Athlon x2 5000+ BE_Stepping G2_14x200 = 2800mhz_ VCore 1.15

Vilka jävla nötter det finns här!

Permalänk
Medlem

Vad kul. Nu kan även mac-ägarna njuta av konstanta blåskärmar.

Visa signatur

HTPC:Intel Pentium G5400/ Asus PRIME B360M-A/ 8gb / Samsung SSD 120 / Samsung SSD 2 x 1 Tb / Silverstone Grandia MX-1 / Seasonic X-650 / LG 4020 47"
SPELPC:Intel Core i5 2500k @ 4200Mhz på en CM TX-3/ AsRock P67 Pro3 / HD7970/ 8gb / Samsung 830 120 GB och ett gäng hårddiskar / FD Define R3/ Seasonic X-650 / Asus VS278Q / Logitech G15/M-705

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makrolon
Vad kul. Nu kan även mac-ägarna njuta av konstanta blåskärmar.

Tycker du intel grafikkorten är så mycket bättre då?

Visa signatur

Athlon x2 5000+ BE_Stepping G2_14x200 = 2800mhz_ VCore 1.15

Vilka jävla nötter det finns här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Kunde ju lika gärna bytt ut moderkortet så man kunnat nyttja sata-diskarna korrekt och inte slänga iväg dom bara för att moderkortet lyckades göra sata-diskarna korrupta för tillfället

Nejnejnej, diskarna fick jag :D, iofs tre 120GBsatadiskar mot en 500GB IDE är väl en ganska bra deal? Hon är bara intresserad av utrymmet, jag kör en 360GB snabb raid istället.

Men endå, jag föredrar FAT32 före NTFS också (stolt FAT32 användare)

OnTopic så tycker jag att det är på tiden, intels inbyggda grafik har sugit från start tillsvidare. nVidiachipsets börjar också bli bättre, kanske? Ser fram emot mindre Intel på marknaden