MMS problem med Parlino

Permalänk
Medlem

MMS problem med Parlino

Goddagens!
Nu är det så att jag inte är världens mest insatta mobilanvändare, men har nu börjat intressera mig av att kunna skicka iväg ett MMS då och då.

Så jag började med att fixa hem MMS inställningarna till min mobil (Samsung E900) och fick alla dessa sms och installerade dessa.

Startade om mobilen och försökte prova ett MMS, fick felmeddelande att det inte gick att skicka så jag kontrollerade inställningarna, provade till och med att ställa in allt manuellt utan framgång.

Någon som har en susning om vad som kan vara fel?

/Mvh Masse

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Har du dubbelkollat så att du har ett fungerande datakonto?
Kan du exempelvis surfa med telefonen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Har du dubbelkollat så att du har ett fungerande datakonto?
Kan du exempelvis surfa med telefonen?

Provade att wappa nu men det hoppa inte heller igång! jag vet dock att det har funkat :/

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

kontakta parlino

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
kontakta parlino

Har haft en konversation med dom fast det ända de kunde hjälpa mig med var att göra inställningarna manuellt.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Testa att göra det här ifrån: http://nordic.samsungmobile.com/eng/wcms/support/configurepho...

Parlino ägs av ett annat företag, antagligen Tele2, så testa med Tele2Comviq under "Your operator".

Det är inte säkert att det fungerar men är värt ett försök.
Om det funkar så ge din kundtjänst en taskspark ifrån mig

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Tack! ska prova detta

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Fungerade det?

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem för ett tag sen.
Fick köra in nya inställningar rätt ofta, men nu på senare tid har det funkat prima...

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |